Виховання компетентної особистості творчими засобами та шляхом впровадження ІКТ
Ісаєва Ірина Миколаївна,
вчитель образотворчого мистецтва, спеціаліст І категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №81 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Крук Р.М.
Адреса школи: Істоміна, 18
Тел. (061) 223-62-87
е-mail: znz@yandex.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлюєте, що використання інтерактивних технологій, проведення нестандартних уроків шляхом впровадження ІКТ формує в учнів різні види компетентностей, яких потребує сучасне життя; розвиває образне мислення, пам'ять, виховує естетичний смак, почуття відповідальності, уважність і самостійність, наполегливість і силу волі, інтерес до образотворчого мистецтва та народних традицій за допомогою різноманітних творчих засобів та застосування ІКТ.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації потребують від школи підготовки активних, самостійних людей з розвиненими творчими здібностями. Тому актуальним у навчанні є виховання компетентної особистості творчими засобами та шляхом впровадження ІКТ шляхом поступового цілеспрямованого і організованого вивчення та оволодіння професійними навичками образотворчого мистецтваучнями. Уроки формують у дітей творче мислення, сприйняття й відчуття краси, використання образотворчих та природних способів і засобів образотворчості, розвиває фантазію, уяву та позитивні емоції. Виховує естетично. Прищеплює любов до мистецтва. Оволодіння комп’ютерною культурою, формування інформаційної компетенції учнів – необхідна умова включення підростаючого покоління до світового інформаційного простору. На сучасному етапі використання інновацій у процесі навчання є досить актуальним.
Науково-теоретична база досвіду
У досвіді використано провідні ідеї та досвід вчителів України по вихованню компетентної особистості творчими засобами та шляхи впровадження ІКТ.
Стисла анотація досвіду
Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації потребують від школи підготовки активних, самостійних людей з розвиненими творчими здібностями.
Уроки та позакласні заходи з образотворчого мистецтва формують та розвивають у учнів різні уміння і навички:
Учні мають володіти базовими освітніми художньо-естетичними компетентностями, виявляти здатність до самостійної творчої діяльності, колективної співпраці з метою розв’язання мистецьких проблем та потребу використовувати здобутки української культури у власній творчій діяльності, пропагувати національну культурно-мистецьку спадщину, відстоювати національно-культурні пріоритети в особистісному та суспільному житті, демонструвати готовність до постійного художнього самовдосконалення, усвідомлення власної причетності до традицій і цінностей національної культури та вміння їх використовувати у культурно-творчій діяльності.
Результативність впровадження досвіду
Мною були, протягом п’яти років, проведені дослідження, метою яких було вивчення застосування інноваційних технологій та впровадження ІКТ в навчальну діяльність учнів, що сприяє реалізації пріоритетних завдань освіти, орієнтованих на якісну освіту.
Я дійшла висновку, що завдяки застосуванню творчих засобів та використанню ІКТ навчальне середовище можна доповнити відео, звуком, анімацією й різними техніками. Усе це здійснює значний вплив на емоційну сферу учня, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності учнів.
Учні з інтересом засвоюють навчальний матеріал, коли використовуються інформаційно-комунікаційні технології, нестандартні уроки та інтерактивні методи, що й підсилюють їх мотивацію. Крім того, активізується увага учнів, розвиваються пізнавальні процеси, мислення, увага, уява і фантазія. Розвиваються навички дослідницької діяльності, творчі та комунікативні здібності; формується вміння працювати з інформацією.. На уроках з використанням нетрадиційних технік та ІКТ учні відтворюють свої почуття, думки, емоції, враження на чистому аркуші паперу. розкриваються творчі можливості учнів, задоволення від пізнавальних інтересів. Учням подобається розв`язувати різні кросворди, ребуси, вікторини.
Репрезентація досвіду
Проблема «Виховання компетентної особистості творчими засобами та шляхом впровадження ІКТ» викликає зацікавленість у вчителів художньо-естетичного циклу та фізичної культури, району, області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Упевнена, якщо на уроці немає естетичної насолоди, то немає і художнього сприйняття, а є лише ознайомлення, спостереження. Прагну розвивати в учнів естетичний смак, відчуття прекрасного, розумові та творчі здібності, уміння виконувати роботу самостійно, працювати колективно.
Посилання на матеріали: http://znz81.zp.ua/
|