Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:55

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Сучасні підходи до організації підсумкового контролю на уроках художньої культури

Сучасні підходи до організації підсумкового контролю на уроках художньої культури

Кравченко Галина Олександрівна, вчитель художньої культури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в розробці нової системи організації  підсумкового  контролю з художньої культури, яка б дозволила  сприяти розвитку пам’яті, мислення та мови учнів, систематизувати їхні знання, своєчасно викрити прорахунки навчального процесу та запобігти їх виникненню. Добре організований контроль знань учнів сприяє демократизації навчального процесу, його інтенсифікації та диференціації навчання. Він допомагає вчителю отримати об’єктивну інформацію  про хід навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Гострою проблемою сьогодні є  визнання національних сертифікатів, які були б співвідносними і відповідали світовим стандартам. Однією з причин ускладнень у визначенні аналогів освітніх документів є недосконалість системи контролю та оцінювання в середніх навчальних закладах України. Контроль та оцінювання залишилися суб’єктивними, методи їх реалізації – застарілими. Отже, виникає необхідність впровадження системи контролю максимальної об’єктивності та можливості вимірювання оцінки за допомогою якісних та кількісних показників. Впровадження сучасних методів контролю та оцінки у практику навчання в українських навчальних закладах забезпечило б дотримання вимог, що висуваються до контролю, – об’єктивність, надійність, вимірюваність, цілеспрямованість, систематичність, тощо, – і дозволило б зробити навчання ефективним та наблизити його до світових стандартів.

Науково-теоретична база досвіду Основою досвіду  стали праці видатних учених - педагогів, психологів, філософів, присвячені питанням естетичної освіти і розвитку особистості в суспільстві та психології педагогічної оцінки: Б. Г. Ананьєва, И.Б. Дьогтева, Валицкой А.П., Гончарова И.Ф, Кабалевского Д.Б., Квятковского Е.В., Кудиной Г.Н., Кузина B.C., Ліхачова Б.Т., Никандрова Н.Д., Новлянской З.Н., Овсянникова М.Ф., Полуянова Ю.А., Розумного В.А., Ростовцева Н.Н., Шорохова Е.В., Шпикаловой Т.Я. та ін.  Важливе значення для виконання цієї роботи мали наукові праці дидактов і психологів: Виготського Л.С., Давидова В.В., Занкова Л.В., Ельконіна Д.Б. та ін., а також авторів і укладачів програм по світовій художній культурі: Н.Миропольської, Л.Масол, Киященко Н.И., Предтеченської Л.С., Солодовникова Ю.А.

Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід  комбінаторний, так як полягає в нових конструктивних поєднаннях відомих ідей та методик освітньої системи. Під час підготовки матеріалу для організації підсумкового контролю, вчитель спирається на наступні принципи:

1) виконуючи завдання, учень стає співавтором, виражаючи свої думки і враження від творів мистецтва або роблячи малюнки;

2) в основі більшості завдань лежить синтез мистецтв;

3) при виконанні деяких завдань необхідно звертатися до ресурсів Інтернет і довідкової літератури, що сприяє розвитку інформаційної культури.

В результаті систематичного виконання творчих завдань учень зможе:

  • аналізувати художні твори;
  •   визначати власну позицію до художнього твору, що вивчається,
  •  формулювати власний естетичний і оцінний розсуд;
  • аргументувати свою точку зору.

Зошит творчих завдань дозволить учителеві гнучкіше підійти до оцінювання і моніторингу досягнень школярів.

Організація групової роботи на уроках  сприяють  розвитку співробітництва учнів,  створюється більше можливостей для рішення пізнавальних завдань, реалізації творчого потенціалу, тобто створюються умови для більш  повного розвитку особистості учня.

Результативність впровадження досвіду: Сучасні підходи до організації підсумкового контролю сприяють  прогнозуванню результатів навчально-виховного процесу, надають можливість врахувати психологічні особливості учнів, їх рівень пізнавальних особливостей,сформувати компетенції учнів.

Репрезентація досвіду:

  • під час обговорення на засіданнях ШМО;
  • на засіданнях педагогічних рад;
  • на сторінках власного блогу;
  • друкування в журнал «Шкільний світ» (2013, 2015 р.)

Посилання на матеріал    http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 647 | Теги: групова робота, підсумковий контроль, компетенції, художній твір, мистецтво, самоперевірка | Рейтинг: 1.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020