Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 00:46

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Створення умов для самовираження учнів у творчості шляхом об’єднання можливостей декількох видів мистецтв – музики та акторської гри

Створення умов для самовираження учнів у творчості шляхом об’єднання можливостей декількох видів мистецтв – музики та акторської гри

Хомутенко Олена Михайлівна 

спеціаліст вищої категорії, учитель - методист, концертмейстер

Горєлова Ганна Миколаївна

учитель з основ театрального мистецтва та культури, спеціаліст

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області 

 

 

Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна

Адреса: 69035,  м. Запоріжжя, вул. Правди, 23 

телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44

E-mail: lyceumsekret@ukr.net 

 Сайт: http://classlyceum.zp.ua

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

  • через акторські образи та музичні твори показати учням, що музика та театр впливають на наші почуття, викликають емоції, збуджують уяву, духовно збагачують особистість;
  • показати роль актора та музиканта, здатного заглибитись в образну суть іншого виду мистецтва;
  • розвивати мовлення, творчі уявлення;
  • стимулювати до творчої діяльності учнів;
  • формувати естетичний смак  активного ліцеїста, що вміє думати та відчувати, готового до творчої діяльності в різних галузях.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Останнім часом об'єм музичної інформації надзвичайно зріс. Дитина щодня отримує її з різних джерел: у школі, театрі, кіно, з радіо і телебачення, з естради і домашніх програвачів, магнітофонів, мережі Інтернет. Поза сумнівом, цей потік робить значний вплив на формування інтересів і смаків дітей. Неможливо ігнорувати це серйозне громадське явище. Необхідно з раннього віку закласти в особистості міцний фундамент доброго естетичного смаку, грунтованого на кращих зразках світової музичної культури. У цьому випадку дитина зможе інтуїтивно оцінити найрізноманітніші форми  мистецтва, відгукнутись на його високі прояви.

Науково-теоретична база досвіду. В основу педагогічного досвіду покладено положення щодо формування творчої особистості в діяльності (Дж. Гілфорд та ін.); концептуальні принципи вивчення проблеми творчості й особливостей навчання обдарованих дітей (В.В. Моляко та ін.); принципи управління розвитком творчих здібностей у дітей (О.О. Рогозіна та ін.); положення загальної  психодіагностики та консультування (Р. Стернберг та ін.).

Автори спираються  на думку А.  Артоболевської, Л. Баренбойма, Н.Перунової, Б. Міліча С. Альтермана «Початковий курс фортепіанної гри»,  К. Станіславського «Робота актора над собою», О. Ворожейкіної« Театральна вітальня», А. Гіна «Засоби педагогічної техніки», які вважають, що найкращим періодом для формування креативних здібностей учнів школи  є  шкільний вік, який поєднує в собі спонтанну творчість  з інтенсивним розвитком інтелекту й абстрактного мислення, що є характерним для учнів школи.

Стисла анотація досвіду. У ліцеї сформувався унікальний для загальноосвітньої школи цикл музично-естетичних предметів. Підростаюче покоління  не тільки залучається до нього, а й вчиться вмінню давати естетичну оцінку навколишньому світу. Широке впровадження інтеграційних, інтерактивних, комп`ютерних технологій, індивідуального та колективного музичного виховання, міжпредметних зв’язків, спрямованих на розвиток творчих здібностей та нахилів особистості.Технологічне та методичне наповнення уроків пов’язано з   комплексним підходом, що поєднує кілька видів діяльності – театральну й музично-виконавчу. У процесі навчання використовується індивідуальний підхід до кожної дитини, чому сприяє індивідуальна форма заняття. Навчання орієнтоване на загальні художні здібності учнів. Метою є виховання соціально активної особи засобами  мистецтва через розвиток творчих здібностей.

Результативність впровадження досвіду: найбільш обдаровані учні класичного ліцею мають звання  лауреатів Всеукраїнських, обласних та міських  конкурсів обдарованої молоді; вступ вихованців ліцею у спеціалізовані музичні заклади в Україні та за кордоном;  виховання соціально активної особистості.

Репрезентація досвіду полягає в систематичній участі в конференціях, семінарах ЗОІППО, у тому числі доповідях, уроках та відкритих позакласних заходах.

Тегі: світова музична культура, інтеграція предметів музично-театрального циклу, комплексний урок, театральне мистецтво, музична література, фортепіано.

Посилання на матеріал: http://classlyceum.zp.ua

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 1031 | Рейтинг: 1.0/65
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024