Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:03

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Розвиток особистісно-творчого потенціалу учнів на уроках музичного мистецтва

Тема досвіду. «Розвиток особистісно-творчого потенціалу учнів на уроках музичного мистецтва».

Інформація про автора досвіду: Дорофеєвої Наталії Олегівни, вчитель музичного мистецтва, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька гімназія №46 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Кругла Людмила Юхимівна

вул. Орджонікідзе, 29

69009 м.Запоріжжя

тел.(061)236-56-14

email: gimnazy46@i.ua

http://gimnazy46.wix.com/school

 

Провідна педагогічна ідея досвіду. Розвиток особистісно-творчого потенціалу учнів на уроках музичного мистецтва через впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес з метою формування полікультурної компетентності учня, його інформаційної культури. Використання відеоматеріалів, презентацій, що сприяють високоякісному сприйманню та засвоєнню навчального матеріалу, підвищенню пізнавального інтересу, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей, вихованню гармонійної особистості.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальність досвіду. Одним із найважливіших завдань сучасної школи є формування творчої, мислячої особистості. Головною метою школи є створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу та таких індивідуальних здібностей особистості, які забезпечать їй досягнення життєвого успіху. Тому зараз все більше уваги приділяється питанням творчого розвитку дітей, де головним завданням виступає розвиток їх творчих здібностей засобами мистецтва, зокрема музичного.

Формування художньої культури учнів у контексті різних видів творчого пізнання дійсності та оптимізація творчих якостей особистості – мета музично-естетичного розвитку учнів в школі. Тенденція в сучасній педагогіці активізувати процес музично-естетичного виховання через творчість обумовлена об’єктивними чинниками: високою роллю творчості у пізнанні світу; необхідністю всебічного розвитку особистості; природною активністю дитини, що вимагає творчої діяльності, близької і добре знайомої йому з дитинства. Становлення творчої індивідуальності в шкільному віці є важливою умовою подальшого повноцінного розвитку особистості. Людина, що володіє постійним і усвідомленим інтересом до творчості, умінням реалізувати свої творчі можливості, більш успішно адаптується до мінливих умов і вимог життя, легше створює свій індивідуальний стиль діяльності, більше здатна до самовдосконалення, самовиховання.

Науково-теоретична база досвіду. Предметом багатьох досліджень сучасних науковців стала проблема всебічного розвитку особистісно-творчого потенціалу учнів на уроках музичного мистецтва. Дорошенко Т.В. у своїй роботі «Розвиток творчих здібностей на уроках музики: методичні рекомендації» наголошує на застосуванні більш ефективних форм, активізуючих та стимулюючих творчу і дослідницьку діяльність учнів. Матійчак О.В. зазначає, що «застосування інтерактивних методів навчання забезпечує вирішення найрізноманітніших завдань: підвищує пізнавальну активність учнів, стимулює самостійну діяльність, які сприяють розвитку творчих здібностей («Формування у школярів естетичного сприймання дійсності в музично-творчій діяльності.») Панченко Г.П. у роботі «Методика розвитку творчих здібностей майбутнього вчителя музики в процесі вокальної підготовки» стверджує, що сам вчитель повинен бути творчо розвиненою, обдарованою особистістю.

Використання комп’ютерних технологій та Інтернету на уроках музичного мистецтва дозволяє ще більш розкривати у учнів обдарованість та здібності до творчості.

Стисла анотація досвіду

Свою роботу на уроках музичного мистецтва спрямовую на застосування в навчально-виховному процесі інтерактивних технологій, сучасних методів та форм організації навчальної та творчої діяльності учнів. Працюючи над розвитком творчих здібностей учнів, використовую різні методи, що є актуальними в системі мистецької освіти: метод розповіді та бесіди, ігровий метод, метод наочності, інтерактивні форми організації навчальної діяльності учнів. На уроках намагаюсь використовувати інновації, які розвивають та виявляють здібності кожного учня, стимулюючи самостійну творчу діяльність. Робота, спрямована на розкриття та активізацію творчих можливостей, вплітається в звичайний урок музики, поєднується зі співом, слуханням музики, нотною грамотою. На кожному уроці навчаю дітей уважно слухати музику, спостерігати за інтонаційним розвитком музики, інтерпретувати інтонаційно-образний зміст прослуханих творів.

Вважаю, що усі форми музичних занять у школі повинні сприяти творчому розвитку учнів, тобто виробляти в них прагнення зробити щось своє, нове, краще. Дитина творить заради радості. І ця радість є особлива сила, яка живить його. А це надає віри в себе, виховує цілісну, творчу особистість.

Результативність впровадження досвіду. Результативність моєї роботи – це активізація процесу музично-естетичного виховання через творчість учня, прищеплення любові до музичного мистецтва, розвиток творчих здібностей учнів, залучення до участі в конкурсах та концертах. Досвід приносить вагомі зміни: підвищується культура виконання музичних творів, сприймання музики стає більш свідомим, а творчість розкриває особистість.

Репрезентація досвіду. Питання всебічного розвитку особистісно-творчого потенціалу цікавить не тільки фахівців-музикантів. Недарма кажуть: «Талановита людина – талановита у всьому». Сподіваюсь, що актуальність цієї теми краще за все підтверджує наш «креативний» час.

Теги: Заводський, музика, інформаційно-комунікаційні технології, полікультурнаї компетентність, пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності, гармонійнаої особистості.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_56.html

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 848 | Рейтинг: 1.0/28
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020