Психологічні передумови навчання естетичним дисциплінам на початковому етапі в класичному ліцеї
Кабаченко Свiтлана Олексiївна
учитель теорiї музики, сольфеджiо, музичної лiтератури
концертмейстер, спецiалiст вищої категорiї, старший учитель
Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області
Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна
Адреса ліцею: 69035, м. Запоріжжя, вул. Правди, 23, телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net
Сайт: http://classlyceum.zp.uа
Провідна педагогічна ідея досвіду: задача вихователя - пробуджувати і виховувати власну активність зростаючої людини, її пізнавальні та творчі потреби. Значущiсть зазначеної проблеми покладено у провiдну iдею педагогiчного досвiду щодо створення психолого-педагогiчних умов для самореалiзацiї учнiв молодших класiв лiцею.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: програма і сам процес навчання в ліцеї побудовані так, що все більш реальною стає завдання всебічного розвитку здібностей дiтей. Але це аж ніяк не означає, що можна очікувати однаково високого розвитку одних і тих же здібностей у всіх учнів. Учителям постійно доводиться рахуватися з психологічними відмінностями між учнями.
Науково-теоретична база досвіду: наукові положення про сутність становлення i розвиток: педагогічних систем К.Д.Ушинського; психологiчних та музикознавчих концепцiй Б.В.Асаф`єва, Б.М.Теплова, А.Л.Островського, Л.А.Мейзеля та iнш.
Стисла анотація досвіду: Роки дитинства - роки дозрівання й швидкого психічного розвитку – відрізняє легкість і разом з тим міцність формування деяких властивостей, надзвичайна чутливість до навколишнього. При цьому, віковий розвиток являє собою послідовний ряд переходів від однієї сходинки до якісно другої. Молодший шкільний вік з його характерними психофізіологічними особливостями триває 3-4 роки. Учні початкових класів, звичайно ж, дуже різні, але все ж їх ріднять деякі загальні вікові риси:
- Інтелектуальні особливості.
- Вольова готовність.
- Значення гри для психологічного розвитку дитини.
- Як навчати молодших школярів.
- Особливості художньої діяльності молодших школярів.
- Сприйняття художніх творів.
Результативність впровадження досвіду:
- Творчi роботи, презентації учнiв.
- Найбiльш обдарованi учнi лiцею мають звання лауреатiв оглядів та конкурсiв.
- Вступ вихованцiв лiцею у спецiалiзованi музичнi заклади.
Репрезентація досвiду:
Систематична участь у семiнарах ЗОIППО, вiдкритi уроки та позакласнi заходи.
Тегі: свiтова музична культура; українська народна музична культура, інтеграцiя предметiв музично- естетичного циклу, комплексний урок, сольфеджiо, музична лiтература. сопiлка. музична iмпровiзацiя, хоровий спiв.
Посилання на матеріал: http://classlyceum.zp.ua
|