Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 22:41

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Музичне мистецтво як засіб формування й розвитку творчої особистості

Музичне мистецтво як засіб формування й розвитку творчої особистості

Тішкіна Інна Анатоліївна

учитель теорії музики, сольфеджіо, музичної літератури, концертмейстер, куратор

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна

Адреса: 69035,  м. Запоріжжя, вул. Правди, 23 

телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44

E-mail: lyceumsekret@ukr.net 

Сайт: http://classlyceum.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду. У кожній здібній людині можна віднайти музичні здібності. Схильність до музики виявляється по-різному, наприклад, у галузі ритмічного або звукового сприйняття, музичної пам’яті, здібності до музичного виконання й творчості. У більшості «немузичних» людей у процесі їх виховання музичні здібності або не були виявлені, або недостатньо розвивалися, і, таким чином, були остаточно загублені. Тому з самого початку музичного виховання дітей потрібно розвивати в них творчі починання. Розвиток творчої особистості закладається в основу всієї навчальної діяльності й виховної роботи в нашій школі.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду. Весь естетичний цикл дисциплін –музика, хореографія, театр, образотворче мистецтво,- створює сприятливі передумови щодо всебічного розвитку особистості дитини, щодо індивідуального підходу до її здібностей і можливостей. Головне завдання вчителя – бути в постійному творчому пошуку, щоб власним прикладом заохотити учнів, залучити їх до творчої співпраці.

Науково-теоретична база досвіду. Питання пробудження і розвитку емоційної чутливості дітей, виховання музикальності як першооснови сприйняття музики розвивав у своїх трудах Е. Жак-Далькроз. Музичним розвитком дитини через активну творчість, елементарне музикування займався К. Орф. На необхідності патріотичного виховання, розвитку музичних здібностей дітей на основі народної музики наголошував З. Кодай. Важливість та своєчасність застосування творчих методів навчання і виховання багато досліджували Б. Яворський, Л. Виготський, В. Моляка, О. Меліс-Пашаєв. Питанням формування музичної культури особистості як невід’ємної частини її духовної культури переймався Д. Кабалевський. На необхідності дати музичне виховання усім дітям і розвивати здібності дітей у самому ранньому віці наголошували Л. Баренбойм та Ш. Амонашвілі.

Стисла анотація досвіду. Впровадження партисипаторного підходу при формуванні творчої особистості. Основні його принципи: мотивація до навчання, приязне комфортне середовищє, опора на знання та вміння учнів, створення ситуації успіху, використання як традиційних, так й інноваційних технологій навчання, залучення дітей до творчої діяльності.

Головні напрями навчання й виховання учнів на уроках музики:

  • виховання патріотизму, любові й поваги до своєї Батьківщини, її історії, вивчення народних свят, обрядів - одного з джерел розвитку професійного мистецтва;
  • вивчення культури інших народів світу;
  • розвиток інтелектуального потенціалу кожної дитини;
  • розвиток образно-емоційної сфери кожної дитини як напряму творчої роботи;
  • навички творчої колективної співпраці.

Основні принципи партисипаторного підходу знайшли своє відображення у методичній розробці позакласного заходу з музичної літератури «Інтелектуальний турнір «Найкращі знавці музики композиторів- романтиків».

Результативність впровадження досвіду. За останні роки учні постійно стають призерами та переможцями міських та обласних олімпіад з сольфеджіо та музичної літератури серед учнів шкіл естетичного виховання:

2012 р. – Дем’янова Д., 6 кл. посіла I місце (сольфеджіо, обласна)

2014 р. - Дем’янова Д., 6 кл. посіла IV місце (музлітература, обласна)

2014 р. – Ревуцька Н., 5 кл. посіла IIмісце (сольфеджіо, міська)

2014 р. -  Іванюк Д., 4 кл., посіла IVмісце (сольфеджіо, міська)

2015 р. –XVМіжнародний конкурс-фестиваль «Акорди Хортиці» Дем’янова Д., 8 кл.- Лауреат Iступеню, Іванюк Д., 4 кл.- Дипломант (номінація «Сольфеджіо і теорія музики»).

Репрезентативність досвіду. Друковані роботи:

  • розробка уроку «Засоби музичної виразності» (К, «Шкільний світ», 2009);
  • стаття «Впровадження партисипаторного підходу при формуванні творчої особистості учнів» (збірник статей НМЦ, 2010);
  • методична розробка позакласного заходу «Музичний ерудит»за творчістю Л.Бетховена (сумісно з Бобровою І.В.)–журнал «Відкритий урок: розробки,технології, досвід», лютий 2015 методична розробка уроку «Ігрові та творчі форми роботи на уроці музики у 5 класі» (каталог «Відкритий урок: розробки, технології, досвід», листопад-грудень 2015)

Методичні розробки: «Розвиток гармонійного слуху у молодших класах», «Вплив раннього навчання гармонії на розвиток творчого мислення учнів», «Ігрові форми роботи на уроках музики» (у 2-х частинах); методичний посібник «Використання синтезатора у роботі з обдарованими учнями»; «Музичний довідник для учнів 2- 6 класів»; тести з музичної літератури для учнів 6 -7 класів; методична розробка позакласного заходу «Інтелектуальний турнір «Найкращі знавці музики композиторів- романтиків».

Постійна співпраця із ЗОІППО – регулярне проведення відкритих заходів для слухачів курсів з фаху «вчителі музики».

Тегі: музичні здібності, творча особистість, музична пам’ять, ритмічне сприйняття, естетичний цикл дисциплін, творча співпраця з учнями, патріотичне виховання, музичний розвиток дитини, творчі методи навчання, партисипаторний підхід при формуванні творчої особистості.

Посилання на матеріал: http://classlyceum.zp.ua

 

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 1840 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 1.0/247
Всього коментарів: 6
6 dirmail7  
Инна Анатольевна замечательный преподаватель. Я никогда не думала, что уроки сольфеджио могут быть настолько интересными. Мой сын с удовольствием их посещает. Домашнее задание всегда делается на одном дыхании.
А обучение игре на сопилке вообще выше всяких похвал. Начиная прямо с 1-го класса наши юные музыканты под руководством Инны Анатольевны радуют нас своими мини-концертами. 
Я рада, что моего ребенка обучает такой талантливый преподаватель и просто хороший человек, как Инна Анатольевна.

5 vovavoytenko2017  
Хорошая работа,новый взгляд на тему,оригинальный методический подход.

4 yanaivashchenko2  
Дуже цікава робота. Наснаги у творчості!

3 vesna  
Интересно! Возьму на заметку. А Вам - удачи!

2 tsergey001  
Очень интересный опыт! Желаю успехов!

1 nataly-kycherenko  
Работа Тишкиной И.А. отличается своей актуальностью в области выявления и развития музыкальных способностей у детей, что реализуется в процессе формирования эстетического вкуса учеников в условиях изучения музыкального цикла дисциплин и путем внедрения внеклассных мероприятий. Очень интересно. Побольше бы таким разработок внедрялось в реальный учебный процесс

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024