Мистецтво графіки – як засіб естетичного виховання підлітків на уроках образотворчого мистецтва

Трайно Людмила Олександрівна, вчитель образотворчого мистецтва , кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».
Запорізька загальноосвітня школа №77 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Колотова Тетяна Євгенівна.
Адреса школи: Памирська ,91, 69085
Телефон: 688039
E-mail: znvk77@bigmir.net
http://znvk77.ucoz.ua/
Провідна ідея педагогічного досвіду – проблемно-цільовий і компетентністний підхід до вирішення професійних проблем у поглибленому втіленні та використанні в шкільній програмі з образотворчого мистецтва науково-методичного матеріалу та системи творчих завдань з графіки, що сприяють формуванню творчих, пізнавальних компетентностей підлітків;
- виховання ініціативної, інтелектуальної творчої особистості шляхом формування позитивної мотивації та ситуації успіху;
- активізація навчальної діяльності учнів шляхом використання інтерактивних методів навчання;
- формування адекватної оцінки власних можливостей.
Пріоритетними напрямками в роботі вважаю:
- Творча побудова уроку;
- Чітке визначення мети уроку;
- Ретельний підбір і дидактичне опрацювання найефективніших форм, методів і прийомів навчання.
Обгрунтування актуальності та перспективного досвіду.
Зміст мистецьких державних стандартів сприяє підготовці творчої особистості учня. Втілення в програму з образотворчого мистецтва творчих вправ та завдань з мистецтва графіки та спираючись на передовий педагогічний досвід, дозволить підвищити рівень навчальних досягнень учнів, сприятиме творчому розвитку дитини.
Наукова теоретична база досвіду: вимоги Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів від 23.12.2011р.№1392), зміст Державної програми «Образотворче мистецтво» у 5-7 класах, методичні рекомендації щодо планування курсу «Образотворче мистецтво», науково-методичні роботи Л.Масол, О.Коваленко, І.Якіманська, І.Волков (особистісно-орієнтоване навчання), І.Іванов (творчий розвиток особистості), передовий педагогічний досвід Т. Рубля, С. Железняк, О.Ламонова.
Стисла анотація досвіду.
Мистецтво – одне з найважливіших і найцікавіших явищ у житті суспільства, невід’ємна частина людської діяльності, яка відіграє значну роль у розвитку не тільки окремої особистості, але й суспільства. Проблема залучення підлітків до мистецтва графіки в умовах сучасного розвитку освіти є важливим напрямком педагогіки і має ще багато недосліджених аспектів. Оскільки сучасна освіта набула особистісно-зорієнтованого спрямування, то художнє виховання підлітків неможливе без розгляду аспекту особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва взагалі і графіки зокрема. Під поняттям «особистісно-ціннісне ставлення до мистецтва» розуміємо позицію дитини, яка складається внаслідок сприйняття графічних творів і проявляється у вираженні нею естетичних почуттів, емоцій, суджень, що випливають із задоволення її духовних потреб та проявляються у прагненні до відтворення сприйнятого в різних видах художньо-творчої діяльності.
В творчій роботі з учнями спираюсь не тільки на власний досвід, а й використовую методичні рекомендації передових педагогів в цій галузі.
Результативність впровадження досвіду.
Успішне виконання навчальних завдань учнями на уроці.
Більшість школярів мають достатній та високий рівні знань з образотворчого мистецтва.
Учні школи є активними учасниками,дипломантами та лауреатами обласних. Районних фестивалів та конкурсів з образотворчого мистецтва.
Репрезентація досвіду: участь у районному етапі (третє місце) Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» (2015 р.). виступ на районному методичному об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу (2016 р.).
Посилання: http://vdohnovenieee.blogspot.com/
Джерело: http://vdohnovenieee.blogspot.com/ |