Методичні рекомендації до реалізації принципів поліхудожнього підходу до творчо-спрямованого навчання образотворчому мистецтву через математичні поняття
Рудяк Олена Віталіївна
вчитель образотворчого мистецтва, креслення та художньої праці, вчитель вищої категорії, вчитель-методист
Запорізька гімназія №28 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса гімназії: м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 16, тел. 233-25-53
Директор гімназії: Бурма Ірина Миколаївна
e-mail: zp28gimn@ukr.net
сайт: www.s28.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: висвітлення широкого кола питань щодо методики викладання образотворчого мистецтва в початковій та середній ланці в поєднанні з точними науками.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
досвід роботи – напрочуд органічне поєднання потужного потенціалу мистецтва з уявленнями про математику як невіддільну частину загальнолюдської культури.
Науково-теоретична база досвіду: досвід доводить, що художня творчість може вільно уживатися с точною наукою.
Стисла анотація досвіду: У досвіді висвітлене широке коло питань щодо методики викладання образотворчого мистецтва в початковій та середній ланці, а саме:
- наголос на важливості знання цієї науки в будь-якій подальшій трудовій діяльності;
- інтегрований поліхудожній підхід до навчання образотворчому мистецтву;
- індивідуальний підхід до кожного учня з метою розвитку специфічних для художньо-творчого процесу універсальних якостей особистості;
- розробка проблемних уроків з наголосом на важливості знання математики;
- врахування національних, культурних, регіональних особливостей і традицій.
Результативність впровадження досвіду: Сучасна освіта виходить на більш високий технологічний рівень. Ведеться пошук нових педагогічних технологій, що пов’язано, передусім, з ідеєю цілісності педагогічного процесу як системи, базуючись на теорії загальнолюдських цінностей, особистісно-орієнтованого підходу. Сьогодні існує багато різноманітних педагогічних технологій. Інтеграція навчального процесу – одна з них. Саме на уроках малювання інтегрованних з математикою засвоєння знань відбувається в процесі практичної роботи, наочно, тим самим часто випереджаючи оволодіння аналогічними поняттями в галузі інших загальноосвітніх дисциплін. Малювання таким чином сприяє міцнішому засвоєнню навчального матеріалу інших предметів. А людина, яка вміє графічно грамотно й просторово мислити знайде застосування цьому вмінню в будь-якій сфері життя.
Репрезентація досвіду: на рівні навчального закладу; виступ і презентація на засіданні районного методичного об’єднання вчителів ОТМ.
Посилання на документ: https://drive.google.com/drive/folders/0B2Lp9kfSBir1S2RIcUczVUNkelk
|