Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 06:42

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Формування творчої особистості, розвиток естетичного смаку та образного мислення, виявлення природних здібностей учнів через самореалізацію

Формування творчої особистості, розвиток естетичного смаку та образного мислення, виявлення природних здібностей учнів через самореалізацію в музиці

Зеленська Світлана Григорівна 

викладач по класу фортепіано, концертмейстер, спеціаліст першої категорії

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор класичного ліцею: Баньковська Олена Григорівна

Адреса: 69035,  м. Запоріжжя, вул. Правди, 23 

телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44

E-mail: lyceumsekret@ukr.net 

Сайт: http://classlyceum.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Спрямування процесу навчання на музичному інструменті фортепіано на розкриття багатого внутрішнього світу дитини, знайомство з кращими зразками музичного мистецтва та відтворення їх у концертних виступах, удосконалення виконавчої майстерності, як необхідної умови самореалізації.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

В умовах загальної гуманізації освіти у нашому суспільстві найважливішим є виховання гармонійно розвиненої людини, яка б мала добрий естетичний смак та творчий підхід до будь-якої справи. У Запорізькому класичному ліцеї курс музичного навчання триває 8 років. За цей період учні розвиваються як особистості, змінюється їх ставлення до навколишнього світу, до себе, вони здобувають чимало нових знань та навичок. Не останню роль у цьому процесі має досвід музичних індивідуальних занять по класу фортепіано. Річ у тому, що сам  процес оволодіння інструментом фортепіано дуже істотно впливає на розвиток людини як в гуманітарному, так і в напрямку точних наук. Отож, навчаючись грі на фортепіано, ми розвиваємо:

  • логіку (вміння послідовно мислити, порівнюючи музичну мову та літературну);
  • вміння аналізувати (при вивченні музичної тканини);
  • пальцеву техніку і руки взагалі (оволодіння навичками гри на інструменті);
  • навички володіння фортепіанною клавіатурою (поміч при освоєнні будь-якої клавіатури, в тому числі і комп’ютерної);
  • вміння працювати з текстом (навіть доволі складним);
  • образне мислення(вміння зрозуміти та відчути музичний образ);
  • вміння дати особисту оцінку тій або іншій естетичній події;
  • вміння відтворити музичний образ у концертному виступі та показати своє особисте ставлення до нього (втілення будь-якої творчої ідеї в життя);
  • навички виразного виконання твору (виконавча майстерність, як спосіб самовираження);
  • вміння  налагодити контакт з аудиторією в процесі концертного виступу (комунікативна функція).

Таких прикладів та аналогій можна привести ще дуже багато, але хочеться тільки додати, що оволодіння музичним інструментом для більшості школярів є цікавим, жвавим процесом, у якому втілюються найбагатші дитячі фантазії, а згодом і дорослі творчі ідеї. Отже, перспективність досвіду у цьому напрямку не можна переоцінити.

Науково-теоретична база досвіду:

Вивчення та  впровадження  на  практиці багатого досвіду видатних фортепіанних педагогів Г.Г.Нейгауза, Б.Б.Міліча О.Ф.Гнесіної, О.Д.Олексієва, О.П.Щапова, В.О.Натансона; основних  психологічних концепцій фортепіанної педагогіки.

Стисла анотація досвіду:

Використання в роботі комплексного, творчого підходу, створення найкращих психологічних умов для розкриття творчого потенціалу учня, його самореалізації. Багаторівневе наповнення уроків – необхідна умова їх результативності, тому навчальний процес об’єднує в собі конструктивну (вивчення тексту) і творчу (створення художнього образу) складову. У свою чергу, вивчення музичного твору в класі є підготовчим етапом до концертного виконання. Увесь цей процес – від прослуховування музичного твору, вивчення його, і до виконання на сцені є нерозривним циклом, який, знову ж таки, виконує декілька задач, а саме:навчальну, виховну, мотиваційну

Результативність навчального процесу для викладача-піаніста багато в чому залежить від зацікавленості батьків учня. Мотивація учня найчастіше залежить від мотивації його батьків. Тому надання пріоритетності своєму предмету – постійне завдання вчителя індивідуальної музики. Участь у великій кількості концертних виступів, у позакласних шкільних заходах, відвідування  учнями разом з батьками концертів видатних майстрів музичного мистецтва виховує їх естетичний смак і є мотивацією до подальших занять музикою.

Результативність впровадження досвіду:

Високий рівень майстерності учнів дозволяє їм брати участь у позакласних заходах, шкільних конкурсах, святкових концертах.

Найбільш талановиті учні-піаністи мають звання лауреатів та дипломантів міських, обласних, Всеукраїнських та Міжнародних професійних конкурсів.

Репрезентація досвіду:

  1. Нотна збірка «Музична скринька» (методичний посібник для занять фортепіано для учнів молодших класів)
  2. Нотна збірка «Повернення» (методичний посібник для занять фортепіано для учнів середніх та старших класів)
  3. Нотна збірка «Калейдоскоп» (популярні музичні твори у перекладі автора для фортепіано)
  4. «У світі музики чарівної» (позакласний захід, урок-концерт авторської фортепіанної музики для учнів різного віку за участю учнів та викладачів)
  5. «У світі музики чарівної» (методична розробка уроку-концерту авторської фортепіанної музики, публікація в журналі «Відкритий урок» )

Тегі: урок-концерт, образне мислення, музикальний твір, концертний виступ, фортепіанна педагогіка, емоціний досвід, естетичне явище, творчий підхід,сценічна витримка, мотивація

Посилання на матеріал: http://classlyceum.zp.ua

 

 

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: jenya2016 (26.01.2016)
Переглядів: 1205 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/48
Всього коментарів: 1
1 alkantra1965  
Ознайомитися з матеріалами педагогічного досвіду зеленської С.Г. можна за посиланням: http://bubleygala.wix.com/music-school-ru-ru#!blank/ouyai

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024