Тема: Застосування інформаційних технологій як засіб підвищення ефективності та якості викладання математики
Номінація (секція) Виставки: «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів» (Секція «Математика»).
Інформація про автора досвіду: вчитель ЗЗНВК «Молодь»:
 
|
Рюмшина Оксана Олександрівна - заступник директора з НВР, вчитель математики, економіки, інформатики ЗЗНВК «Молодь», вища кваліфікаційна категорія, старший учитель.
|
Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу):

|
Запорізький загальноосвітній навчально – виховний комплекс «Молодь» Запорізької міської ради Запорізької області,
вул. Чотирнадцятого жовтня, 15, м. Запоріжжя, 69123,
тел.: (061)286-91-39, Е-mаіl: znvk_molod-2004@mail.ru
|

|
Директор - Жолудєва Віра Дмитрівна
|
Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в розробці оптимальних педагогічних умов підвищення якості математичної освіти учнів денної і вечірньої ланки методами інформаційних технологій, використанні їх в навчально - виховному процесі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: визначається суперечністю між вимогами компетентнісної парадигми освіти і реальною педагогічною практикою викладання математики, недостатньо забезпеченої необхідними для реалізації цього підходу організаційно-педагогічними умовами.
В основі досвіду лежить наступна гіпотеза. Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних комп’ютерних технологій (ІКТ), які будуть сприяти підвищенню ефективності уроків, будуть реалізовані на якісно новому рівні принципи мотивації ,наочності, забезпечення науково-пізнавальної активності та практичної спрямованості викладання математики у денних класах, через організацію самостійної роботи учнів у вечірніх класах.
Науково-теоретична база досвіду: ряд нормативних документів: Закон України "Про загальну середню освіту ", "Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті", Державна національна програма «Освіта», Державний стандарт базової і повної середньої освіти, державні завдання підвищення рівня математичної освіти, ідеї діяльнісного та особистісно спрямованого підходів до навчання які підкреслюють, що завданнями загальної середньої освіти є:
• формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдаровань, наукового світогляду;
• підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
Стисла анотація досвіду: Педагогічне дослідження проводилось в умовах навчально-виховного простору Запорізького загальноосвітнього навчально – виховного комплексу «Молодь» з метою реалізації задач:
1. Виявлені: стан розробленості даної проблеми застосування інформаційних технологій для підвищення ефективності та якості викладання математики на основі аналізу методичної та психолого-педагогічної літератури.
2. Розкриті психолого-педагогічні можливості застосування інформаційних технологій та їх використання при викладанні математики і вказані головні напрями їх використання в навчальному процесі.
3. Розроблені методичні рекомендації з питань використання і застосування ІКТ на уроках математики.
4. Підтверджено ефективність розробленої методичної системи застосування ІКТ на уроках математики, її розвиваючий вплив на особистість учня та формування освітніх і інформаційних компетентностей.
Результативність впровадження досвіду: Обґрунтовані педагогічні можливості методів і засобів інформаційних технологій, які реалізуються в процесі їх використання на уроках математики;
Розроблені дидактичні матеріали, що можуть в готовому вигляді застосовуватися на уроках математики з метою підвищення їх ефективності;
Розроблена модель уроку математики з використанням ІКТ.
Аналіз досвіду та результати його впровадження підтвердили не тільки робочу гіпотезу, але і припущення про те, що розвиток освітніх компетентностей при використанні інформаційних технологій, формування життєвих компетентностей особистості потребує спеціально організованої творчої діяльності, спрямованої на ії формування та розвиток.
Репрезентація досвіду: Узагальнюючий досвід роботи рекомендується для впровадження учителям математики загальноосвітніх шкіл.
Використовувати його може кожний вчитель, який володіє методикою організації самостійної роботи, вміє користуватися ТЗН і бажає застосовувати нові інформаційні технології у своїй педагогічній діяльності .
Досвід роботи переглянути :
https://drive.google.com/file/d/0B7LC2vFWbCVeZmNGTy1OMm5adWc/view?usp=sharing
http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Обсуждение_участницы:Рюмшина_Оксана
Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B7LC2vFWbCVeZmNGTy1OMm5adWc/view?usp=sharing |