Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 00:26

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Впровадження здоров'я зберігаючих технологій на уроках математики

Впровадження здоров'язберігаючих технологій на уроках математики

Топалова Ольга Іванівна, вчитель математики  , кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель»;

Гемусова Юлія Сергіївна, вчитель, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст першої категорії»;

Мезенець Олена Володимирівна,  вчитель математики  , кваліфікаційна категорія – «спеціаліст першої категорії»;

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс №64 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Глєзєрова Луіза Василівна

Адреса: 69060, м.Запоріжжя, вул. Молочна, буд.36

Телефон: 96-18-82

Електронна адреса: znvk64.zp@outlook.com

Адреса сайту ЗНВК №64: http://school64.ucoz.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Основна ідея досвіду – популяризація здоров’язберігаючих технологій шляхом використання оздоровчих моментів під час уроку, здійснення розвитку індивідуальності дитини на основі виявлення і зміцнення її здібностей,задатків, інтересів, потреб. Головне - зміцнення психічного і фізичного здоров’я учнів.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Колись метою школи було навчити якомога більше людей читати, писати, рахувати. Зараз цілі освітян зовсім інші. У сучасній школі викладається багато предметів. Знання підлягають постійному оновленню, поглибленню, вдосконаленню. Інформаційний простір сьогодні безмежний (Інтернет, телебачення, преса, радіо), тому, ми вчителі, перестаємо бути єдиним джерелом знань.

Основним завданням сучасної школи визначено всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення і зміцнення її здібностей, задатків, інтересів, потреб. А як відомо, успішному навчанню сприяє гарне здоров’я, а успішне навчання – покращенню здоров’я.

Науково-теоретична база досвіду:

Автори досвіду спираються на теоретичний матеріал, розроблений фахівцями по даній темі. Так, видатний педагог Сухомлинський писав: «Досвід переконав нас у тому, що приблизно у 85% учнів головна причина відставання у навчанні – поганий стан здоров’я, якесь нездужання або захворювання, найчастіше зовсім непомітне. І це можна вилікувати тільки спільними зусиллями матері, батька, лікаря і вчителя». На думку великого педагога - школа та вчителі, зокрема, повинні брати активну участь у збереженні здоров’я учнів.

При цьому автори досвідуроблять акцент на здоров'язберігаючому навчанні через популяризацію застосування здоров'язберігаючих технологій на уроках математики. 

Стисла анотація досвіду         

В досвіді роботи представлені ідеї організації здоров’язберігаючого навчально-виховного процесу.Це можуть бути фізкультхвилинки, вправи для очей, для пальців та кистей рук, вправи на уважність, вправи для зняття емоційного напруження. Традиційно математика є одним із складних шкільних предметів, який потребує напруженої роботи мозку. А як ми знаємо розумова діяльність завжди веде до втоми, що дуже впливає на якість засвоєння матеріалу, і взагалі на сприйняття будь-якої інформації. Тому здоров’язберігаючі технології дуже важливі на уроках математики.

Традиційні фізкультхвилинки вже не такі популярні в старшій школі, тому пропонуємо замінити їх на вправи з ігровими елементами.

В даній роботі представлені зразки використання оздоровчих моментів під час проведення уроків математики. Так, при вивченні теми  «Кути» в 5, 7 класах пропоную на уроках дітям показати кути за допомогою рук. Вправа виконується стоячи. Руки в горизонтальному положенні – це розгорнутий кут. Вчитель називає кути, а діти показують вид кута. При вивченні графіків функцій вчитель пропонує показати за допомогою рук вид графіка. Наприклад, при вивченні параболи (гіперболи) учні можуть показувати параболу з вітками вверх або вниз, перенесення графіка вліво (вправо) або вверх (вниз), піднімаючись на носочки або згибаючи коліна, рухаючись відносно заданих функцій. При вивченні паралельних прямих, прямих, що перетинаються та мимобіжних прямих учні показують розташування їх за допомогою рук. Щоб дати відповідь на питання замість "так" чи "ні" вчитель пропонує підняти плечі вгору на відповідь "так", і опустити плечі на відповідь "ні".

Пропонуємо вправу для пальців рук та кистей, що являється альтернативою пальчикової гімнастики для початкових класів типу "ми писали, ми писали, наші пальці вже втомилися…", виконувати вправи "Голуб", "Струмок", "Комаха". Вчитель ставить умови на кожну вправу, наприклад: при вивченні теми "Подільність чисел", вчитель називає числа, а учні виконують вправи: якщо числа діляться на 3, то виконуємо вправу "Голуб", якщо числа діляться на 2, то виконуємо вправу "Струмок", якщо числа діляться на 5, то виконуємо вправу "Комаха",  якщо числа не діляться на дані дільники, руки кладемо на парту. Учні не тільки виконують вправи для пальців рук, а й повторюють математичні властивості.

Результативність впровадження досвіду:

  1. Зміцнення здоров'я учнів;
  2. Підвищення інтересу і загальної мотивації до навчання;
  3. Підвищення працездатності;
  4. Поліпшення психічного стану, зняття стресів.

Репрезентація досвіду:

  • Проведення районного семінару для вчителів математики  «Впровадження здоров’язберігаючих технологій на уроках математики» - жовтень 2015 року;
  • Здача матеріалу до друку до журналу «Математика в школах України» грудень, 2015 року;
  • Участь в районному етапі конкурсу «Учитель року» з досвідом по темі «Впровадження здоров'язберігаючих технологій на уроках математики» - грудень, 2015 року. 

Посилання на матеріал:блог "Шкільне методичне об'єднання математиків ЗНВК № 64"

Категорія: Математика | Додав: tetyana013 (20.01.2016)
Переглядів: 2024 | Коментарі: 9 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/230
Всього коментарів: 9
9 historiangelika68  
Урок математики самый любимый tongue

8 stashonyaua  
молодці,дуже активні вчителі,актуальний матеріал

7 shapovalovainna29  
Чудова робота, цікавий й важливий матеріал! Так тримати!

6 rick  
фундаментальная работа, продолжайте развивать это направление

5 Танюшка  
Интересный материал, описаны  интересные формы работы, особенно приятно, что учителя заботятся о сохранности здоровья учащихся, ведь здоровье - главное богатство человека.. Успехов авторам...

4 aster1968  
Очень хорощо что есть учителя которые заботятся о здоровье детей, и при этом повторяют учебный материал!

3 yusik1284  
Очень полезный и нужный материал на сегодня, ведь здоровье - это главное для наших детей! Удачи!!

2 yuliagemus  
Чтоб сделать любой урок интересным надо постоянно находить новые идеи и
методы. А чтоб превратить урок математики в интересный и полезный урок
тем более)))

1 yusik  
Чудовий матеріал, актуальна тема, грунтовний досвід роботи!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024