Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.12.2024, 05:43

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Використання технології ситуативного моделювання

Використання технології ситуативного моделювання

 

Кітченко Марина Миколаївна,
вчитель математики, «спеціаліст І категорії»


Запорізька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 81 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Крук Р.М.
Адреса школи:  Істоміна, 18
Тел. (061) 223-62-87
е-mail: znz@yandex.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Технологія ситуативного моделювання – це побудова навчального процесу за допомогою включення у гру (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). Учасники навчального процесу, за ігровою моделлю, перебувають в інших умовах, ніж у традиційному навчанні. Учням надається максимальна свобода інтелектуальної діяльності, яка обмежується лише правилами гри. Учні самі обирають власну роль у грі, висуваючи припущення про ймовірний розвиток подій, створюють проблемну ситуацію, шукають шляхи її розв'язання, беручи на себе відповідальність за обране рішення. 
Під час активного навчання учень аналізуючи творче завдання, визначає потрібні для його виконання операції, послідовність дії, порівнює та визначає спільне й відмінне в способах реалізації аналогічних завдань, узагальнює способи його виконання. На основі таких розумових дій розвивається інтелектуальна сфера особистості. Крім того, у процесі виконання навчальних дій учням доводиться робити певні розрахунки. Вони навчаються використовувати знання з інших предметів; правильно поводитися в певних життєвих ситуаціях; мова школярів збагачується новими словами, термінами, вони вчаться формулювати свою думку що, у свою чергу, позитивно впливає на розумовий розвиток особистості. Вільне спілкування на уроці, висловлювання власної думки, повага до думки оточуючих — необхідні умови, що забезпечують ефективність нових технологій. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Інтерактивне навчання (а саме ситуативне моделювання) є однією з найбільш гнучких форм включення кожного учня в роботу, забезпечує перехід від простих до складних завдань, вчить використовувати не готові знання, а здобувати їх із власного досвіду, що веде до розвитку мислення - творчого і діалектичного. Новітні підходи до організації навчання роблять навчально-виховний процес різноманітним, цікавим та ефективним, а найкориснішим у такому навчанні є те, що математика починає подобатися.


Науково-теоретична база досвіду
У досвіді використано провідні ідеї та технології інтегрованого навчання та кращий передовий досвід вчителів України. 


Стисла анотація досвіду
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається шляхом постійної, активної взаємодії всіх учнів. Учитель і учень є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання. 
Одним з видів інтерактивних технологій є  технологія ситуативного моделювання. Модель навчання у грі – це побудова навчального процесу за допомогою включення у гру. 
На своїх уроках я, як правило, ігрову модель навчання реалізую в чотири етапи:
1. Орієнтація (введення учнів в тему, ознайомлення з правилами гри, загальний огляд її перебігу).
2. Підготовка до проведення гри (викладення сценарію гри, визначення ігрових завдань, ролей, орієнтованих шляхів розв’язання проблеми).
3.    Основна частина – проведення гри.
4.    Обговорення.
Вибір інтерактивних ігор досить великий, але в своїй діяльності використовую моделюючий. Під час проведення уроків математики та позакласних заходів використовую такі форми ситуативного моделювання, як презентація, реклама, мікрофон, ток-шоу, рольові ігри, судові слухання тощо.


Результативність впровадженого досвіду
Мною були проведені дослідження, щодо ефективності використання технології ситуативного моделювання у своїй роботі. На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що впровадження технології ситуативного моделювання позитивно впливає на: підвищення зацікавленості учнів у вивченні предмету; ріст рівня мотивації навчання; збільшення кількості учнів, які приймають участь у математичних конкурсах; розвиток комунікативної компетентності учнів, творчих здібностей; підвищення рівня знань учня; допомагає виявити серед учнів обдарованих, заохотити учнів допомагати один одному вчитися навчаючи.


Репрезентація досвіду
Проблема використання технології ситуативного моделювання викликає зацікавленість у вчителів методичного об’єднання математики району, області. В цьому я переконалась на засіданнях кафедри математики, методичного об’єднання, обласних семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали: Посилання

http://znz81.zp.ua/index.php

Категорія: Математика | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 2286 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/138
Всього коментарів: 1
1 angelakrasuyk  
Цікавий досвід роботи. Можливість використання технології ситуативного моделювання не тільки в математиці, а і на інших предметах.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024