Провідна педагогічна ідея досвіду Застосування ІКТ на уроках математики дає можливість вчителю скоротити час на вивчення матеріалу за рахунок наочності і швидкості виконання роботи, перевірити знання учнів в інтерактивному режимі, що підвищує ефективність навчання, допомагає реалізувати весь потенціал особистості - пізнавальний, морально-етичний, творчий, комунікативний і естетичний , сприяє розвитку інтелекту, інформаційної культури учнів, робить уроки яскравими та цікавими.
Сучасне інформаційне суспільство ставить перед усіма типами навчальних закладів і перш за все перед школою завдання підготовки випускників, здатних:
- Гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях,
- самостійно критично мислити;
- грамотно працювати з інформацією;
- бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Застосування інформаційних технологій у навчанні базується на даних фізіології людини: у пам'яті людини залишається 1 / 4 частина почутого матеріалу, 1 / 3 частину побаченого, 1 / 2 частину побаченого і почутого, 3 / 4 частини матеріалу, якщо учень активно бере участь у процесі.
Можливості комп'ютера, при використанні адаптованих до нього додаткових технологій: програмних продуктів, Інтернету, мережевого та демонстраційного обладнання, складають матеріальну базу інформаційно-комунікативних технологій. Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах процесу навчання:
- при поясненні нового матеріалу;
- закріпленні;
- повторенні;
- контролі знань та вмінь.
При цьому для учня він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, що співпрацює колективу.
- формування інформаційної культури;
- комп’ютерного уроку;
- застосування інформаційно – комп’ютерних засобів у предметному навчанні;
- освоєння та розробки засобів комп’ютерної підтримки;
- використання Інтернету в навчально – виховному процесі;
- виховання та соціалізація засобами масової інформації та комунікації.
Науково-теоретична база досвіду Інформаційна технологія, на думку Г.К. Селевко може бути реалізована в трьох варіантах:
- як «проникаюча» (використання комп'ютера при вивченні окремих тем, розділів, для вирішення окремих дидактичних завдань);
- як основна (найбільш значуща в використовуваної педагогічної технології);
- як монотехнологія (коли все навчання і управління навчальним процесом, включаючи всі види діагностики, контролю і моніторингу, спираються на застосування комп'ютера).
Стисла анотація досвіду При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.
При цьому можливе застосування різних форм навчальної діяльності на уроках математики з використанням комп'ютера.
- Самостійне навчання з відсутністю або запереченням діяльності вчителя.
- Самостійне навчання за допомогою вчителя-консультанта.
- Часткова заміна (фрагментарне, вибіркове використання додаткового матеріалу).
- Використання тренінгових (тренувальних) программ.
- Використання діагностичних та контролюючих матеріалів.
- Виконання домашніх самостійних і творчих завдань.
- Використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків.
- Використання ігрових і цікавих программ.
- Використання інформаційно-довідкових програм.
Оскільки наочно-образні компоненти мислення відіграють виключно важливу роль в житті людини, то використання їх у вивченні матеріалу з використанням ІКТ підвищують ефективність навчання:
- графіка та мультиплікація допомагають учням розуміти складні логічні математичні побудови;
- можливості, що надаються учням, маніпулювати (досліджувати) різними об'єктами на екрані дисплея, змінювати швидкість їх руху, розмір, колір і т. д. дозволяють дітям засвоювати навчальний матеріал з найбільш повним використанням органів почуттів і комунікативних зв'язків головного мозку
Результативність впровадження досвіду Результатом систематичного застосування інформаційно-комунікативних технологій на уроках є підвищення кваліфікації самого вчителя, залучення більшої кількості учнів в активну діяльність, активізує увагу учнів, посилюють мотивацію, зростає інтерес учнів до предмета, розвиває уяву і фантазію, а з цим і підвищується ефективність уроку. Все це служить запорукою глибоких і міцних знань з предмета і зумовлює розвиток особистості учня
Репрезентація досвіду: творчий звіт про проведену роботу з теми самоосвіти на засіданні шкільного методичного об’єднаня вчителів природнич0-математичних дисциплін у жовтні 2015 року, участь у районному конкурсі «Вчитель року 2016».
Посілання на матеріал: http://svhim.blogspot.com