Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:51

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Використання ІКТ на уроках математики

Використання ІКТ на уроках математики

Хіміч Світлана Олександрівна, вчитель математики, спеціаліст другої категорії

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
 
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  
 

Провідна педагогічна ідея досвіду Застосування ІКТ на уроках математики дає можливість вчителю скоротити час на вивчення матеріалу за рахунок наочності і швидкості виконання роботи, перевірити знання учнів в інтерактивному режимі, що підвищує ефективність навчання, допомагає реалізувати весь потенціал особистості - пізнавальний, морально-етичний, творчий, комунікативний і естетичний , сприяє розвитку інтелекту, інформаційної культури учнів, робить уроки яскравими та цікавими.

Сучасне інформаційне суспільство ставить перед усіма типами навчальних закладів і перш за все перед школою завдання підготовки випускників, здатних:

-    Гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях,

-    самостійно критично мислити;

-    грамотно працювати з інформацією;

-   бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Застосування інформаційних технологій у навчанні базується на даних фізіології людини: у пам'яті людини залишається 1 / 4 частина почутого матеріалу, 1 / 3 частину побаченого, 1 / 2 частину побаченого і почутого, 3 / 4 частини матеріалу, якщо учень активно бере участь у процесі.

Можливості комп'ютера, при використанні адаптованих до нього додаткових технологій: програмних продуктів, Інтернету, мережевого та демонстраційного обладнання, складають матеріальну базу інформаційно-комунікативних технологій. Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах процесу навчання:

-     при поясненні нового матеріалу;

-    закріпленні;

-    повторенні;

-    контролі знань та вмінь.

При цьому для учня він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, що співпрацює колективу.

-    формування інформаційної культури;

-    комп’ютерного уроку;

-    застосування інформаційно – комп’ютерних засобів у предметному навчанні;

-    освоєння та розробки засобів комп’ютерної підтримки;

-    використання Інтернету в навчально – виховному процесі;

-    виховання та соціалізація засобами масової інформації та комунікації.

Науково-теоретична база досвіду Інформаційна технологія, на думку Г.К. Селевко може бути реалізована в трьох варіантах:

- як «проникаюча» (використання комп'ютера при вивченні окремих тем, розділів, для вирішення окремих дидактичних завдань);

- як основна (найбільш значуща в використовуваної педагогічної технології);

- як монотехнологія (коли все навчання і управління навчальним процесом, включаючи всі види діагностики, контролю і моніторингу, спираються на застосування комп'ютера).

Стисла анотація досвіду При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складає план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основні дидактичні принципи: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

При цьому можливе застосування  різних форм навчальної діяльності  на уроках математики з використанням комп'ютера.

- Самостійне навчання з відсутністю або запереченням діяльності вчителя.

- Самостійне навчання за допомогою вчителя-консультанта.

- Часткова заміна (фрагментарне, вибіркове використання додаткового матеріалу).

- Використання тренінгових (тренувальних) программ.

- Використання діагностичних та контролюючих матеріалів.

- Виконання домашніх самостійних і творчих завдань.

- Використання комп'ютера для обчислень, побудови графіків.

- Використання ігрових і цікавих программ.

- Використання інформаційно-довідкових програм.

Оскільки наочно-образні компоненти мислення відіграють виключно важливу роль в житті людини, то використання їх у вивченні матеріалу з використанням ІКТ підвищують ефективність навчання:

- графіка та мультиплікація допомагають учням розуміти складні логічні математичні побудови;

- можливості, що надаються учням, маніпулювати (досліджувати) різними об'єктами на екрані дисплея, змінювати швидкість їх руху, розмір, колір і т. д. дозволяють дітям засвоювати навчальний матеріал з найбільш повним використанням органів почуттів і комунікативних зв'язків головного мозку

Результативність впровадження досвіду Результатом систематичного застосування інформаційно-комунікативних технологій на уроках є підвищення кваліфікації самого вчителя, залучення більшої кількості учнів в активну діяльність, активізує увагу учнів, посилюють мотивацію, зростає інтерес учнів до предмета, розвиває уяву і фантазію, а з цим і підвищується ефективність уроку. Все це служить запорукою глибоких і міцних знань з предмета і зумовлює розвиток особистості учня

Репрезентація досвіду: творчий звіт про проведену роботу з теми самоосвіти на засіданні шкільного методичного об’єднаня вчителів природнич0-математичних дисциплін у жовтні 2015 року, участь у районному конкурсі «Вчитель року 2016».

Посілання на матеріал: http://svhim.blogspot.com
Категорія: Математика | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1165 | Рейтинг: 1.0/99
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020