Технологія проблемного навчаня на уроках математики
Сотнікова Наталія Петрівна,
заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики,
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізький навчально-виховний комплекс № 109 Запорізької міської радиЗапорізької області,
директор: Углова Марина Миколаївна,
69121, м.Запоріжжя, вул.Дніпровські пороги, 29,
(061) 283-62-52,
dnporogi@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Проблемне навчання відповідає вимогам дня: навчати досліджуючи, досліджувати навчаючи. Тільки так і можна формувати творчу особистість, тобто виконувати надзавдання нашого педагогічної праці.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
На даному етапі розвитку людства проблемне начання просто необхідно, так як проблемне навчання формує гармонійно розвинену творчу особистість здатну логічно мислити, знаходити рішення в різних проблемних ситуаціях, здатну систематизувати і накопичувати знання, здатну до високого самоаналізу, саморозвитку і самокорекції.
Постійна постановка перед дитиною проблемних ситуацій призводить до того, що вона не «Пасує» перед проблемами, а прагне їх вирішити, тим самим ми маємо справу з творчою особистістю завжди здатної до пошуку. Тим самим увійшовши до життя дитина буде більш захищений від стресів.
Науково - теоретична база досвіду:
Важливими для історико-педагогічного аналізу становлення й розвитку проблемного навчання є провідні психолого-дидактичні концепції навчання й розвитку учнів, викладені у працях Я.Лернера, Г.Костюка, Л.Виготського, В.Розумовського, які працювали над з’ясуванням суті, структури, особливостей і переваг цього виду навчання над іншими. Психологічні основи проблемного методу навчання досить ґрунтовно розкриті у концепціях мислення С.Рубінштейна, М.Махмутова, Г.Кудрявцева, О.Матюшкіна. Вагомий внесок у розробку проблемного навчання як дидактичної системи й своєрідної технології навчання внесли такі дидактик як: К.Анохін, Л.Занков, І.Малафіїк та ін.
Стисла анотація досвіду:
У досвіді розкривається сутність проблемного навчання та необхідність його впровадження на уроках математики.
В практичній частині досвіду надано приклади завдань з елементами дослідження на різних етапах уроку, які спонукають дітей до діяльності, стимулюють їх активність, сприяють прояву інтересів, додають радості, викликають позитивні емоції, задоволення своїми досягненнями та успіхами.
Надані матеріали можна застосовувати в практиці повністю або частково, як фрагменти, а також в самостійній діяльності дітей та індивідуальній роботі.
Перспективність досвіду:
Матеріали узагальненого педагогічного досвіду можуть бути використані в практиці роботи вчителів математики.
Результативність впровадження досвіду:
Найціннішим моментом на уроках з застосуванням технології проблемного навчання є самостійне виведення учнями правильних, наукових висновків на основі отриманих результатів. А також розвиток здібностей дитини, активності, зацікавленості, ерудиції, творчого мислення та інші особисто значущі якості.
Репрезентація досвіду:
Навчальний заклад, ШМО. Матеріали технології рекомендовані для використання вчителями математики, які прагнуть перетворити процес навчання в творчий пошук.
Посилання на матеріали:
https://drive.google.com/file/d/0B69LCrl-PjTaZXpuc1VOUTBDaFE/view
http://metodportal.net/node/71800
http://natali-sotn.blogspot.com/p/blog-page_28.html
|