Тема: «Шляхи та засоби формування в учнів ключових компетентностей на уроках математики»

Гавришева Алла Валеріївна, вчитель математики, спеціаліст І категорії
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Булат Лариса Леонідівна
Адреса: 69067, м.Запоріжжя, вул.Ніжинська, 40
тел./факс: (061) 236-62-18, 236-56-08
E-mail: 33school@ukr.net;
Провідна педагогічна ідея досвіду - Одним із пріоритетів сучасної освітньої політики в Україні є розробка і впровадження компетентнісного підходу в освіті. Це обумовлено як питаннями наближення нашої освітньої системи до європейських і міжнародних стандартів, так і внутрішніми проблемами освітньої галузі.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду - Освіта ХХІ століття – це освіта для людини, її стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. Зміни в суспільстві ведуть до змін пріоритетних напрямків функціонування загальноосвітніх навчальних закладів на засадах гуманізму, демократії, взаємоповаги, індивідуалізації, створення умов для саморозвитку і самонавчання, осмисленого визначення своїх можливостей і життєвих цілей.
Науково–теоретична база досвіду – Концептуальні положення педагогіки життєтворчості викладено у працях І. Єрмакова, Л. Сохань, В. Доній, Г. Несена, І. Погорілої, С.Шевцової, Г. Ковганич, В.Ляшенко, В. Папу, Е. Помиткіна, В. Циби, С. Шишова, В. Кальнєя та інших. Наукові дослідження провідних вітчизняних та зарубіжних вчених, зокрема І.Єрмакова, Л.Соханя, О.Савченко,О. Пометун, Р.Пастушенка, В.Краєвського, А.Хуторського, надають можливість розробити шляхи формування ключових компетентностей засобами навчальних предметів з урахуванням специфіки організації освітнього процесу в закладі, індивідуальних особливостей учнів, потреб соціуму тощо. Це завдання реалізується через активну та інтерактивну моделі навчання
Стисла анотація досвіду В своїй роботі я хотіла би зупинитися на шляхах та засобах формування в учнів ключових компетентностей , а саме на тих , що є найбільш пріоритетними на уроках математики: практична математична компетентність; соціально– особистісна компетентність; загальнокультурна компетентність.
Моделюючи навчальну діяльність, я в своїй роботі виділяю такі моменти : урок проводити у досить високому темпі, який допомагає мобілізувати увагу; враховувати психологічні особливості дітей; створювати проблемні ситуації на уроках; використовувати різні форми та види діяльності на уроках; застосовувати алгоритмічний підхід; залучати учнів до роботи з довідниковою та додатковою літературою; розвивати надпредметні навички; організовувати позакласну роботу.
Результативність впровадження досвіду – сприяє формуванню ключових компетентностей учнів на різних етапах уроку математики та підвищенню інтересу до математики та якості знань.
Репрезентація досвіду - Практичне значення досвіду полягає в тому, що його матеріали розраховані на використання педагогами шляхів формування ключових компетентностей на різних етапах уроку. Матеріал досвіду може зацікавити вчителів математики, стане у нагоді молодим спеціалістам
Виступ на педраді ЗНЗ, виступ на засіданні РМЦ вчителів району
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html
|