Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 13:42

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Проектна діяльність як один із факторів формування учнівських компетентностей в процесі вивчення математики

Проектна діяльність як один із факторів формування учнівських компетентностей в процесі вивчення математики


Іваницька Наталія Вікторівна
вчитель математики, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №76
Директор: Клеха Людмила Вікторівна
Адреса: м. Запоріжжя, проспект Леніна 154-Г
Телефон: (0612) 620051    
е-mail: znz_76@ukr.net
Сайт:  znz76.pp.ua

 

Провідна ідея досвіду

Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів - індивідуальну, парну, групову, - яку вони виконують протягом певного відрізку часу. Навчає учнів планувати свою роботу, працювати з джерелами інформації, аналізувати, співставляти факти, створювати «кінцевий продукт», оцінювати себе та інших. Метод проектів має кінцевий результат. Використовується  метод проектів з метою забезпечення стабільного інтересу в учнів до знань, підвищення рівня їхньої мотивації до вивчення математики.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Освітня система в Україні вимагає нового підходу до викладання математики, оновлення змісту та методів навчання математики. Впровадження методу проектів відкриває широкі можливості для формування комунікативної, творчої,  практичної компетенцій учнів на уроках математики. Застосування методу проектів з опорою на комп’ютерні технології дозволяє реально впливати на розвиток особистості учнів, підвищення їхньої мотивації щодо навчальної діяльності та навчальних досягнень.

Науково-теоретична база досвіду
Метод проектів виник ще у 20-ті роки ХХ ст. у США. Спершу розвивався він у межах гуманістичного напряму у філософії та освіті. Засновник методу -  Джон Дьюї. В. Х. Кілпатрику – одному із послідовників Дж. Дьюї – вдалося вдосконалити систему роботи над проектами. Німецький педагог А. Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки,  тобто осмислення самостійно добутої інформації здійснюється через особисте ставлення до неї і оцінку результатів в кінцевому продукті. До уваги взято висвітлення цього питання у роботах провідних вчених: Бондаря В. І., Пєхоти О. М., Селевка Г. К.

Стисла анотація досвіду
Метод проектів орієнтуємо на самостійну діяльність учнів  у відведений для неї час. Результати запланованої діяльності мають практичну, теоретичну, пізнавальну значимість. Головною складовою методу є самостійність учня. 
Учні під керівництвом учителя в першу чергу працюють над структуризацією змістової частини проекту із зазначенням поетапних результатів: визначення проблеми, висунення гіпотези вирішення завдань, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз одержаних даних, підбиття підсумків, коригування,  висновки. Складається загальна модель, що являє собою умовний образ, схему кінцевого результату проекту.
Отримати максимальний навчальний ефект від використання методу проектів на уроках математики можна тільки якщо грамотно спланувати уроки, в певній послідовності, підготувавши необхідний матеріал. Вчитель дотримується спеціального алгоритму підготовки учнівського проекту, його виконання та підведення підсумків роботи.  Передбачається:
1.  пошуковий етап – визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висунення гіпотези, постановка мети, обговорення методів дослідження;
2.  аналітичний – аналіз вхідної інформації, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи, 
3.  практичний - виконання запланованих кроків;
4.  презентаційний – оформлення результатів, захист проекту;
5.  контрольний – аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія. 
Вчителем  розроблено критерії оцінювання роботи над проектом.

Результативність впровадження досвіду
Учні краще засвоюють навчальний матеріал, зростає мотивація навчання, підвищується інтерес до вивчення предмета. Залучення учнів до проектної діяльності з застосуванням інформаційно-комп’ютерних технологій дозволяє виявляти та розвивати інтелектуальні та творчі здібності. Учнями під керівництвом вчителя математики розроблено та створено такі проекти: «Математика в сузір’ї професій» (10 клас), «Теорема Піфагора» (8 клас), «Математика навколо нас» (5 клас), «Модуль числа» (6 клас) та інші.

Репрезентація досвіду
Система даної роботи була презентована на заходах різного рівня:

  • виступ на шкільному семінарі (лютий, 2014); 
  • виступ на ШМО (протокол №2, 2013); 
  • засіданні педагогічної ради школи (протокол №4, 2014); 
  • проведення майстер-класу для вчителів математики Жовтневого району «Метод проектів» (березень, 2015).

Посилання на матеріали: 
http://znz76.pp.ua/index.php/metodichna-robota/mi-beremo-uchast/2015-2016

http://znz76.pp.ua/index.php/metodichna-robota/mi-beremo-uchast/2015-2016/64-miska-vistavka-pedagogichnikh-tekhnologij-2015/64-ivanitska-n-miska-vistavka-2015

Категорія: Математика | Додав: Zhovt2 (15.01.2016) | Автор: Іваницька Наталія Вікторівна E W
Переглядів: 854 | Коментарі: 1 | Теги: Жовтневий, проектна діяльність, математика | Рейтинг: 1.0/21
Всього коментарів: 1
1 oksana5652  
Матеріал дуже цікавий та корисний для практичного застосування

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024