Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 15:07

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Моніторинг і уроки корекції знань: від формального повідомлення статистичних даних результатів перевірочної роботи до підвищення якості навч

Тема. Моніторинг і уроки корекції знань: від формального повідомлення статистичних даних результатів перевірочної роботи до підвищення якості навчання та розвитку компетентностей учнів.

Інформація про автора досвіду: Шевченко Оксана Миколаївна, вчитель математики, вища категорія, старший вчитель.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №21

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Куракова Зоя Григорівна

Адреса школи: м. Запоріжжя, вул. Машинна, буд.117

тел.: 213 02 90

email: znz-21@ukr.net, http://zosh-21.zz.mu/

Провідна педагогічна ідея досвіду

Особливе місце в освітньому процесі відводиться питанню контролю навчальних досягнень учнів , моніторингу результатів контролю , організації та проведенню на основі аналізу моніторингових досліджень подальшої корегувальної роботи, без якої неможливо досягти значних підсумкових результатів. Нажаль, через брак часу, корекційна робота найчастіше зводиться до формального повідомлення статистичних даних результатів перевірочної роботи та стислого аналізу типових помилок.

 Більшість учнів класу приймають оцінку як факт , що не підлягає зміні, і під час аналізу контрольної роботи пасивні, не виявляють зацікавленості до обговорення і розв’язування вправ, бо не мають стимулу для докладання додаткових зусиль. Крім того, цей етап уроку не оцінюється, тому діти не бачать причин не відмовитись від нього. В кращому випадку, робота учнів обмежується неосмисленим списуванням з дошки , що не покращує якість знань , а приводить до втрати урочного часу.

Для подолання вищезазначених проблем пропоную на наступному уроці після перевірки контрольної роботи проводити урок корекції знань, умінь і навичок.            Однією з найважливіших особливостей такого уроку є проведення його спочатку у вигляді колективного виконання завдань учнями з необхідною корекцією вчителем помилок і неточностей міркувань та подальшою самостійною роботою учнів для покращення власного результату перевірочної роботи.

 Добір завдань для проведення уроків даного типу проводиться на розсуд учителя, виходячи з конкретних результатів навчальних досягнень учнів, а точніше їх утруднень під час вивчення того чи іншого елемента теми. Корекційна робота виконується в зошитах для контрольних робіт, обов’язково перевіряється та оцінюється.

Таким чином, при правильному розв’язанні завдань, учень має можливість покращити оцінку за контрольну роботу та підвищити тематичний бал, що забезпечує мотивацію корегувальної діяльності учнів.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Уроки корекції даного типу вдосконалюють навчальний процес, покращують результативність роботи учнів , виховують наполегливість, силу волі, вміння працювати самостійно та вміння спілкуватися, стимулюють бажання учнів організувати свою працю для досягнення успішного результату, тобто сприяють формуванню та розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної, продуктивної творчої компетентностей та компетентностей самоосвіти і саморозвитку.

Виходячи з того, що впровадження і реалізація компетентнісно - орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі виступає нині стратегічним пріоритетом сучасної освітньої політики в Україні , досвід

з проведення уроків корекції даного типу є актуальним та перспективним, таким, що допоможе освітянам з проблеми реалізації компетентнісного підходу до навчання.

Науково-теоретична база досвіду

 Під час реалізації компетентнісно - орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі та організації уроків корекції знань використовуються такі науково-теоретичні матеріали:

  1. Концепція загальної середньої освіти.
  2.  Програма «Впровадження компетентнісно-орієнтованого підходу в навчально-виховний процес».
  3.  Моніторинг стандартів освіти/ За ред. Альберта Тайджимана і Т. Невілла Послтвейта. – Львів: Літопис, 2003. – 328 с.
  4. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / За заг. ред. О.І.Локшиної – К.: К.І.С, 2004. – 128 с.
  5. Національна доктрина розвитку освіти. Затверджено Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002//Освіта України № 33 від 23 квітня 2002 р. С.4-6.
  6. Постанова Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2004 р. № 1095 «Деякі питання запровадження зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти».
  7. Павлов О. П. Діагностика математичної підготовки // Математика в школі.— 1998.— № 4.

Стисла анотація досвіду

Досвід вчителя математики, Шевченко О.М. дозволяє практично і свідомо підійти до питання контролю навчальних досягнень учнів . Поряд з проблемою оцінювання досягнень учнів значне місце посідає і проблема оцінювання ефективності навчання, розробка рекомендацій щодо його вдосконалення. Отримати об’єктивну інформацію про рівень засвоєння матеріалу (як теоретичного, так і практичного) кожним учнем класу, розробити навчально-методичні матеріали для корегування навчальної підготовки учнів можна лише завдяки якісному моніторингу перевірочної роботи.

 Вивчення кожної теми вчитель пропонує завершувати не контролем результатів навчальних досягнень учнів та аналізом допущених помилок, що має формальний статистичний характер, а уроком корекції знань, вмінь та навичок. Однією з найважливіших особливостей такого уроку є його проведення спочатку у вигляді колективного виконання завдань учнями з необхідною корекцією вчителем помилок, неточностей міркувань та подальшою самостійною роботою учнів. При правильному розв’язанні завдань, учень має можливість покращити оцінку за контрольну роботу та підвищити тематичний бал, що забезпечує мотивацію корегувальної діяльності учнів.

 Уроки корекції , розроблені вчителем математики, вдосконалюють навчальний процес, покращують результативність роботи учнів, виховують наполегливість, силу волі, вміння працювати самостійно та вміння спілкуватися; розвивають впевненість, яка ґрунтується на досвіді, що можна братися за справу і перебороти труднощі; стимулюють бажання учнів організувати свою працю для досягнення успішного результату; створюють відчуття натхнення, що породжене видимим успіхом; сприяють розвитку комунікативної, інформаційної, соціальної компетентностей, самоосвіти та саморозвитку й продуктивної творчої діяльності.

Результативність впровадження досвіду

За результатами моніторингового дослідження підсумків контрольної та корекційної роботи якість знань з теми залишилась на рівні 42,8 %, але кількість учнів, що мали початковий рівень навчальних досягнень зменшилась на 7,2 % , а кількість учнів із високим рівнем навчальних досягнень зросла від 14,2% до 21,4%. Це свідчить про те, що презентована модель уроку корекції знань, умінь і навичок є продуктивною та продемонструвала свою дієвість і результативність.

Репрезентація досвіду

Досвід був репрезентований на рівні навчального закладу та представлений на педагогічній раді з науково-методичної роботи з теми: Моніторинг і уроки корекції знань: від формального повідомлення статистичних даних результатів перевірочної роботи до підвищення якості навчання та розвитку компетентностей учнів.

Матеріал досвіду розміщений на сайті закладу http://zosh-21.zz.mu/ для широкого загалу, зокрема для обговорення батьківською громадою. На районному рівні досвід було представлено на одному з засідань районного методичного центру вчителів математики.

Теги: Заводський, математика, моніторингове дослідження, корекційна робота

Посилання на матеріал http://zosh-21.zz.mu

Категорія: Математика | Додав: s0soldatenko (19.01.2016)
Переглядів: 858 | Рейтинг: 1.0/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024