Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 17:02

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Формування життєвої компетентності через розв’язання задач прикладного та практичного змісту

Формування життєвої компетентності через розв’язання задач прикладного та практичного змісту

Бабич Галина Іванівна, вчитель  математики ЗЗШ №65, спеціаліст І  категорії

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65

69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26.

Тел.:(061)278-35-91.

E-mail: school65@ukr.net.

Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: розвиток особистих здібностей  учнів – розумових, комунікативних, творчих на основі  створення  і розв'язання задач прикладного та практичного змісту.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність теми продиктована умовами сучасного життя, вимогами втілюваного в галузь освіти єдиного Державного стандарту базової і повної середньої освіти до рівня підготовки випускника середньої школи. Без  практичного  спрямування  будь-якої  теми з математики не може бути успішного її засвоєння учнями. Розв'язування прикладних задач сприяє ознайомленню учнів з основними напрямами роботи тих чи інших підприємств або галузей народного господарства; викликає інтерес до них, що є неодмінною умовою ефективності орієнтації учнів на певні професії.

Науково-теоретична база досвіду: базовими є  публікації відомих науковців П.П. Блонського, Я.А.Коменського,М.М.Пістряка.Важливі  аспекти  прикладної  спрямованості  курсу  математики  висвітлюють  в  дисертаційних  дослідженнях  такі  вчені як: М.Я.Ігнатенко, О.Ф.Тепліна, Г.В.Морозов, Ю.М.Колягін, В.В.Пікан, Д.П.Костомаров, А.Н.Тихонов, Й.М.Шапіро.

Стисла анотація досвіду: Прикладну і практичну  спрямованість розглядають як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, виокремлюють як одну із функцій навчання, підкреслюють її важливість для формування життєвої компетенції.  

Функції  прикладних задач:

  •  формування у школярів системи знань, умінь та навичок на різних етапах навчання
  • робота з ними розвиває вміння осмислювати зміст понять,
  • застосовувати здобуті знання на практиці,
  • аналізувати результати,
  • розширювати кругозір,
  • робити відповідні узагальнення, порівняння, висновки,
  • міжпредметні зв’язки на уроках математики  можуть   здійснюватися насамперед через прикладні задачі.

Основні вимоги до прикладних задач, які використовуються у навчанні математики:

  1. Задачі повинні мати реальний практичний зміст, який забезпечує ілюстрацію практичної цінності і значущості набутих математичних знань.
  2. Задачі повинні відповідати шкільним програмам і підручникам за формулюванням і змістом методів і фактів, які будуть використовувати в процесі їх розв’язування.
  3. Задачі повинні бути сформульовані доступною і зрозумілою мовою, не містити термінів, з якими учні не зустрічалися і які вимагатимуть додаткових пояснень.
  4. Числові дані в прикладних задачах повинні бути реальними, відповідати існуючим в практиці.
  5. У змісті задач по можливості повинен бути відображений особистий досвід учнів, місцевий матеріал, який дозволяє ефективно показати використання математичних знань і викликати в учнів пізнавальний інтерес.
  6. Прикладні задачі повинні відображати ситуації промислового і сільськогосподарського виробництва, економіки, торгівлі, ілюструвати застосування математичних знань у конкретних професіях людей.
  7. У прикладних задачах числові дані, як правило, мають бути наближеними, а при їх розв’язуванні необхідно використовувати обчислювальні засоби.
  8. При розв’язанні прикладних задач у класах з поглибленим вивченням математики їх формулювання може бути розширене і являти собою деяке теоретичне зведення до проблеми, що вивчається.

Результативність впровадження досвіду: 

  1. підвищення рівня  математичного розвитку учнів; 
  2. підвищення рівня успішності навчання з предметів; 
  3. розвиток творчих здібностей учнів; 
  4. розвиток життєвих компетенцій школярів; 
  5. розширення кругозору учнів. 

Репрезентація досвіду

 Педагогічна рада ЗЗШ № 65, «Методична скарбничка» на сайті ЗЗШ№65, предметний блог.

Посилання на матеріал: http://galinababich0.wix.com/mathematics

https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNMjJVMjlVaTB1ZVk/view?usp=sharing

 



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNMjJVMjlVaTB1ZVk/view?usp=sharing
Категорія: Математика | Додав: tetyana013 (22.01.2016)
Переглядів: 1068 | Коментарі: 3 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/56
Всього коментарів: 3
3 galinagalinka703  
Ваш досвід можна використати не тільки на уроках матаматики.Спасибі! Успіхів на освітянській ниві. Твердохліб Г.М.

2 meetingwithlarissa  
Ваш досвід практичний для його впровадження!

1 kotiy_natasha  
Шановна, Галина Іванівно! Ваш длсвід дуже цікавий та корисний! Бажаю успіху та творчого натхнення!  smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024