Формування математичної компетентності учнів – форма розвитку дитини

Терещенко Наталія Валеріївна,
вчитель математики, спеціаліст
Запорізька спеціалізована школа І – ІІІ ст. № 100
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Доновський Сергій Миколайович
Адреса школи: вул. Ладозька, 2а
тел.: 224-77-25
email: ng_2306@mail.ru
http://math-schkola100zp.jimdo.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи висвітлює проблему розвитку математичної компетенції учнів. Для досягнення даної мети необхідно створювати необхідні педагогічні умови, творчо поєднувати різноманітні засоби та методи навчання, використовувати на уроках математики різні види завдань, які направлені на формування вміння на основі здобутих знань вирішувати проблеми, що виникають у різних життєвих ситуаціях.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сучасне суспільство змінює погляд на зміст математичної освіти. Основна увага спрямована на розвиток здатності учнів застосовувати отримані в школі знання та вміння в життєвих ситуаціях. Сьогодні потрібні функціонально грамотні випускники, здатні вступати у відносини із зовнішнім середовищем, швидко адаптуватися і функціонувати в ньому. За Державним стандартом основною метою є формування в учнів математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.
Науково – теоретична база досвіду
Вивченням питання формування математичної компетенції учнів займалися як зарубіжні, так і вітчизняні педагоги, такі як: Раков С.А., Віленкін Н.Я., Колмогоров А.М. , Солодченко Л.І. та інші.
Стисла анотація досвіду
У процесі формування математичної компетенції учнів в рамках навчально – виховного процесу, мною поєднуються різноманітні методи та засоби навчання: метод проектів, освітній веб-квест, завдання практичного змісту, які націлені на розвиток пізнавального інтересу учнів, розширюють їх кругозір і реалізують принцип зв'язку навчання з життям.
Результативність впровадження досвіду
• Позитивна мотивація до вивчення математики;
• Збільшення кількості і якості знань;
• Формування дослідницьких умінь;
• Розвиток комунікативних здібностей;
• Підвищення творчих і пізнавальних здібностей;
• Активізація освітньої діяльності учнів.
Репрезентація досвіду
• Виступ на засіданні ШМО вчителів математики;
• Участь у районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2016».
Посилання на матеріал
http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1
http://math-schkola100zp.jimdo.com/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/
http://math-schkola100zp.jimdo.com
|