Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:45

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Формування математичних та життєвих компетентностей засобами ІКТ

Формування математичних та життєвих компетентностей засобами ІКТ

Білокопитова Олена Миколаївна, вчитель математики, перша категорія

Запорізька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 17 Запорізької міської ради Запорізької області. 

Директор Данько Анатолій Іванович

Адреса школи: Україна, Запорізька область, м.Запоріжжя, Енгельса, 20

тел.:  (061)7698046

email: zp.school17@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду Формування математичних та життєвих компетентностей засобами ІКТ, забезпечення засвоєння навчальних програм за Держстандартом, математичної підготовки для здобуття майбутньої професії, задоволення  потреб при підготовці до вступу у вищі навчальні заклади, при підготовці до ЗНО; створення комфортного освітнього середовища.

Набуття учнями математичних компетентностей - одна з найважливіших складових життєвих компетентностей.

Необхідною умовою активізації розумової діяльності учнів є формування мотивації до навчання. Така організація  навчально-виховного процесу не тільки забезпечує основу особистісної системи знань, умінь, переконань, а й є  фундаментом для подальшого навчання, виховання, розвитку та самовираження, значною мірою зумовить практичну діяльність у майбутньому.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Формуванню життєвих компетентностей   сприяє не лише навчання, а й позакласна робота з математики, використання ІКТ-технологій та можливостей Інтернету. Це поглиблює і розширює знання учнів отриманих на уроках, підвищує зацікавленість предметом, привчає їх до самостійної творчої роботи, розвиває ініціативу, виховує почуття відповідальності за доручену справу.

Основне завдання педагога – навчити дітей математики не тільки для того, щоб вони отримали певну суму знань, а й навчилися думати, знаходити компроміси, виділяти головне, критично ставитись до будь-яких аргументів, висувати гіпотези і перевіряти їх на практиці, спілкуватися тощо.

Науково-теоретична база досвіду Освіта ХХІ століття – це освіта для людини, її стрижень – розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти й саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Школа має дати державі випускника, здатного самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці; грамотно опрацьовувати інформацію; бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня; критично та творчо мислити, генерувати нові ідеї; приймати рішення; планувати стратегію власного життя; швидко адаптуватися до будь-яких змін в оточуючому середовищі. Одним із напрямків удосконалення сучасного уроку  є використання ІКТ, мультимедійних засобів, можливостей Інтернет, що дозволяє підвищити ефективність навчання   та його якість. Компетентність є динамічною комбінацією знань, умінь, навичок і здібностей. Формування і розвиток їх є метою освітньої програми. Компетентність розглядається як:

а) більш загальна підготовленість до дій;

б) можливість встановлювати зв’язки між знаннями і вміннями в специфічній ситуації.

Компетенція – це те, що породжує вміння, дію. На відміну від знань, умінь, навичок, що передбачають дію за зразком, за аналогією, компетентність передбачає досвід самостійної діяльності на основі універсальних знань. Компетентність – це здатність (уміння) діяти на основі здобутих знань. Математична компетентність – це здатність здійснювати основні математичні дії шляхом усного та письмового рахунку в процесі розв’язування проблем у побутових ситуаціях. Ця компетентність передбачає готовність використовувати математичні способи мислення і способи виразу (формули, графіки, схеми, моделі). Пізнавальна компетентність передбачає здатність здобувати нові знання і навички. Завдання вчителя - навчити учнів самостійно мислити, розмірковувати, пізнавати; самостійно засвоювати розумові пізнавальні операції; переживати радість відкриття і переборення труднощів; утверджуватися у власних поглядах на життя, творити своє «Я» (вияв інтелектуальної компетентності та ініціативи). Забезпечення активної позиції школярів у навчанні через створення умов для самостійної діяльності для формування й розвитку ключових компетенцій особистості.

Формування пізнавальної діяльності на уроках математики засобами сучасних технологій демонструє змогу обирати різні методи навчання та оптимальні варіанти організації розумової діяльності, формувати особистість, яка здатна знайти своє місце у житті. Повсякденна  робота з учнями   по вивченню, формуванню  знань, умінь логічного обґрунтовування етапів розв'язування задач і вправ, з  розвитку стійких інтересів учнів до  діяльності та вивчення математики, залучення до дослідницької діяльності , організація системи повторення до участі в ЗНО дає свої результати, росте інтерес до предмета, матеріал  засвоюється глибше,  повніше.

Використання ІКТ-технологій дозволяє забезпечити практичну спрямованість навчання; активну позицію учня в навчанні; сприяє формуванню й розвитку навчально-пізнавальної компетенції учнів.

Стисла анотація досвіду На своїх уроках та в позаурочний час я впроваджую використання ІКТ-технологій  та можливостей Інтернету для виховання випускника, здатного самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці; грамотно опрацьовувати інформацію; бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня; критично та творчо мислити, генерувати нові ідеї; приймати рішення; планувати стратегію власного життя; швидко адаптуватися до будь-яких змін в оточуючому середовищі, прагнути змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Результативність впровадження досвіду Використання ІКТ- технологій  на уроках та в позакласній роботі для розвитку математичних компетентностей - однієї з найважливіших складових життєвих компетентностей, дає можливість вчителю активізувати пізнавальну діяльність дітей на уроках, диференціювати індивідуальний підхід до кожного учня.

Репрезентація досвіду Презентація досвіду на засіданнях ШМО та педраді серед колег школи; публікація на сторінках блогу; публікація на Запорізькому порталі ЗапоВікі (на особистій сторінці).

Посилання на матеріал (блог вчителя математики): http://belokoputova40848.blogspot.com/

Категорія: Математика | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 1054 | Теги: ІКТ-технології, педагогічний досвід, блог, анотація, технології Веб 2.0 | Рейтинг: 1.0/70
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020