Тема досвіду: Дослідницька діяльність учнів в навчанні математики та фізики.
Інформація про автора досвіду: Гаврилюк Інесса Костянтинівна, вчитель математики, спеціаліст І категорії.
Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Запорізької міської ради Запорізької області,
директор – Гончаренко Р. В.,
адреса – вул. Історична, буд. 92,
телефон – (0612) 36-56-10,
e-mail–shkola75@i.ua,
адреса сайту - zzosh75.ucoz.ru .
Провідна педагогічна ідея досвіду: У Державній національній програмі "Освіта" ("Україна XXI століття"), Законах України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" як стратегічні визначаються - орієнтація на інтегральні курси, пошук нових підходів до структурування знань як засобу цілісного розуміння та пізнання світу; оптимальне поєднання гуманітарної і природничо-математичної складових освіти, теоретичних і практичних компонентів, класичної спадщини та сучасних досягнень наукової думки; створення передумов для розвитку здібностей молоді, формування готовності і здатності до самоосвіти для збагачення і примноження на цій основі культурного і творчого потенціалу нашого народу.
Актуальність: Сучасне суспільство потребує фахівців високого рівня, всебічно підготовлених, з високорозвиненим інтелектом, творчими здібностями. Основа таких якостей закладається в школі. Підготовка молоді до творчої праці неможлива без впровадження в навчальний процес сучасної школи навчально-дослідницької праці як важливого засобу формування в учнів стійкого інтересу й готовності до творчої діяльності. Сформовані в шкільному віці пізнавальний інтерес, творчі здібності, дослідницькі вміння є міцним фундаментом формування майбутніх кваліфікованих фахівців.
Мета: теоретично обґрунтувати, розробити та апробувати методику пошуково - дослідницької роботи на уроках та в позанавчальний час.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Матеріал даної розробки містить методичні рекомендації щодо організації дослідницької роботи з предмету з погляду на те, що науково-дослідницька діяльність є однією із сучасних технологій у процесі вивчення шкільних предметів проведенні позанавчальної роботи, впровадження профільності навчання. Така технологія розширює можливості підвищення індивідуалізації процесу оцінювання знань учнів, сприяє їх саморозвитку, розвиває самостійність.
Науково-теоретична база досвіду: положення наукових праць, в яких розкриваються особливості та закономірності розвиваючого навчання (Яна Амоса Коменського), праць провідних учених – психологів, присвячених проблемі винятковій важливості розумових вмінь школярів (В.П. Вахтерєв і Л.С. Вигодський).
Стисла анотація досвіду: За характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. В основі досвіду покладено евристичний (пошук інформації, її осмислення та інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності), пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування). У досвіді представлені дослідницькі роботи різних типів, які сприятимуть розвитку логічного мислення, формуванню навичок аналізу й синтезу інформації шляхом використання інноваційних технологій навчання.
Результативність впровадження досвіду: залучення учнів до наукової пошуково-дослідницької роботи, що сприятиме розвитку їх пізнавальних, творчих здібностей, розвиватиме активність, стимулюватиме до оволодіння новими знаннями та підвищуватиме рівень навчальних досягнень.
Репрезентація досвіду: досвід представлений на засіданні шкільного методичного об`єднання ЗОШ №75, на засіданні районного методичного об`єднання вчителів математики Заводського району м. Запоріжжя.
Теги: соціалізація, розвиваючі технології, гіпотеза, діяльнісні методи дослідження, мотивуючі завдання, інформаційний простір.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_12.html
|