Дидактичні ігри на уроках математики
Петренко Ірина Василівна
вчитель математики, І категорія
Запорізька гімназія №28 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса гімназії: м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 16, тел. 233-25-53
Директор гімназії: Бурма Ірина Миколаївна
e-mail: zp28gimn@ukr.net
сайт: www.s28.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: розвиток логічного мислення, уваги, кмітливості, почуття змагання, формування навичок продуктивної та творчої праці у колективі, підвищення інтересу до математики, забезпечення різноманітності та емоційного забарвлення в навчальній роботі шляхом впровадження дидактичних ігор на уроках математики.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: велике значення в розумовому вихованні та розвитку інтелекту відіграє математика. В математиці закладені великі можливості для розвитку мислення з самого раннього віку. Багатьом учням математика здається нелегкою і мало зрозумілою, тому нерідко діти намагаються запам’ятати правила, не розуміючи їх, а це призводить до формалізму, гальмує подальше розуміння новогоматеріалу. Здобуті учнями міцні знання перетворюються в переконання тільки тоді, коли вони є результатом свідомої самостійної роботи думки.
Одним із ефективних шляхів розвитку в учнів зацікавленості у навчанні є гра. У процесі гри чудовий світ дитинства поєднується з прекрасним світом науки, до якого потрапляють учні. Ігри дуже добре поєднуються із «серйозним» навчанням, зацікавившись, діти не помічають, що навчаються, поповнюють свої знання, уміння й навички, розвивають увагу, мислення, самостійність.
Результативність: використання дидактичних ігор не тільки сприяє розвитку інтересу учнів до навчальної діяльності, а й розвитку їхніх творчих здібностей, формуванню загально-навчальних умінь, дає учням зрозуміти і вивчити навчальний матеріал з різних позицій.
Створення ігрових ситуацій на уроках математики підвищує інтерес до математики, вносить різноманітність і емоційне забарвлення в навчальну роботу, знімає втому, розвиває увагу, кмітливість, почуття змагання, взаємодопомоги.
Використання дидактичних ігор на різних етапах вивчення різного за характером математичного матеріалу є ефективним засобом активізації навчальної діяльності школярів, позитивно впливає на підвищення якості знань, умінь і навичок учнів, розвиток розумової діяльності.
Репрезентація досвіду: виступи на методоб’єднаннях, обмін досвідом з колегами, відкриті уроки; участь в районному етапі конкурсу «Вчитель року 2015-2016».
Посилання на материали:http://irisha28.blogspot.com/p/blog-page_19.html
http://irisha28.blogspot.com/
|