Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 21:04

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Забезпечення ефективної підготовки до ЗНО з біології засобами інноваційних технологій

АНОТАЦІЯ ПЕРСПЕКТИВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

Номінація: «Компетентнісна освіта: специфіка навчальних предметів»

Секція: «Біологія»

Тема інноваційної розробки: «Забезпечення ефективної підготовки до ЗНО з біології засобами інноваційних технологій»

         Інформація про авторів досвіду:

Дєнєжкіна Анжеліка Валеріївна, учитель біології Запорізького багатопрофільного  ліцею № 99, «спеціаліст вищої категорії»,  «учитель-методист»;

Фролова Ольга Миколаївна, учитель біології Запорізького багатопрофільного  ліцею № 99,  «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист».

Назва закладу:

Запорізький багатопрофільний ліцей № 99  Запорізької міської ради

Запорізької області Адреса: 69114, місто Запоріжжя, вулиця Гудименка, 13-А

Телефон: (061)224-93-08 (09) Факс: (061)224-93-08 (09)

E-mail: litsey99@ukr.net http:// litsey-99.at.ua

Актуальність інноваційної розробки обумовлена необхідністю вдосконалення навчального процесу в профільних хіміко-біологічних класах  загальноосвітнього навчального закладу з метою надання якісних освітніх послуг, підготовки випускників до проходження процедури ЗНО.

В умовах реалізації завдань профільного навчання виникає потреба у створенні ефективної педагогічної системи, яка забезпечує умови формування  предметних компетенцій та  системи засвоєння знань, вмінь, навичок та досвіду творчої діяльності.

Сучасний рівень розвитку інформаційних та педагогічних технологій  надає вчителю можливість організувати  ефективну підготовку учнів до іспитів на високому рівні. Інноваційність такого підходу забезпечується за рахунок максимальної економії матеріальних, психологічних та часових  ресурсів.

Провідна ідея  ґрунтується на припущенні, що широке використання інноваційних технологій, у тому числі електронних і дистанційних курсів, в умовах розвинутого єдиного інформаційного простору ліцею призведе до зростання якісних показників знань випускників при підготовці до ЗНО з природничих предметів, зокрема біології.

Електронні засоби навчання дають змогу створити індивідуальний маршрут підготовки та виступають доповненням до традиційних засобів навчання.

Основною метою є відбір методів та технологій навчання у процесі підготовки  учнів при  викладанні біології як умови підвищення результатів ЗНО випускників.

Науково-методичне значення досвіду полягає:

  • у теоретичному обґрунтуванні та апробації методики підготовки учнів до складання ЗНО з біології;
  • у  розробці комплексної системи навчально-методичного, інформаційного супроводу курсу з біології, що сприяють підвищенню якості  природничої  освіти  засобами інноваційних технологій (інтерактивних, інноваційних комп’ютерних технологій).

Практична значущість досвіду полягає у створенні й апробації банку матеріалів для індивідуальної роботи учнів; розробці алгоритму діяльності вчителя біології на уроках та в позаурочний час при підготовці учнів до ЗНО та конкурсів з біології.

Технологія досвіду сприяє підвищенню якості навчально-методичного супроводу процесу викладання біології в профільних класах, що надає можливості успішного складання іспитів ЗНО та вступу до ВНЗ.

Інноваційний потенціал: комбінаторний, що об’єднує різні підходи та технології, колективну та індивідуальну раціоналізаторську, інноваційну професійно-творчу діяльність педагогів.

Результативність досвіду. Забезпечення стійкої позитивної динаміки підвищення якості біологічної освіти  та результативності складання ЗНО з біології.

Досвід роботи із використанням мультимедійних засобів та комп’ютерних програм при навчанні біології показав ряд переваг інноваційних технологій над традиційними формами навчання.

Використання інноваційних технологій на уроках біології значно підвищує ефективність навчання, забезпечує розвиток творчої особистості, формування життєвих і соціальних компетенцій учнів, створює передумови для досягнення успіху в майбутній самостійній діяльності.

Найбільш значущими показниками результативності впровадження досвіду в практику роботи вчителі біології ЗБЛ№99 вважають такі:

  • отримані щорічні перемоги (1-3 місця) в олімпіадах різних рівнів з біології та екології;
  • щорічні перемоги в обласному етапі конкурсі - захисту робіт МАН;
  • учні щорічно стають учасниками, призерами шкільної Науково-практичної конференції та шкільних виставок творчих та дослідницьких робіт.

Результати роботи систематизовано й узагальнено в таких матеріалах:

  • модель дистанційного навчання підготовки до ЗНО;
  • модель науково-методичного забезпечення підготовки компетентного випускника ЗБЛ№99;
  • модель роботи з обдарованими дітьми в ЗБЛ № 99;
  • модель  системи роботи з учнями ліцею при підготовки до вступу у ВНЗ.
  • проект «Цифрова школа» (біологія);
  • розробка технологічних карт  вивчення різних тем з курсу біології.

Перспективність дослідження: Технологія досвіду сприяє підвищенню якості педагогічного процесу, забезпечує комфортність, емоційну і соціальну адаптованість учнів, формує особистісні якості школярів в контексті компетентнісної парадигми.

Репрезентація досвіду

Досвід роботи  репрезентувався  під час виступів на семінарах різного рівня:

  • «Використання ІКТ  в рамках впровадження Держстандарту»,
  • «Впровадження компетентнісного та діяльнісного підходів в умовах нового Держстандарту навчання хімії та біології»;
  • практико-орієнтований семінар в умовах співпраці з ЗНУ «Рішення задач підвищеного рівня складності з біології і хімії;
  • під час проведення майстер-класу та консультпунктів, а також у вигляді друкованих робіт, в тому числі і на освітніх сайтах (http//multiurok.ru);
  • створенні допрофільних і профільних дистанційних курсів (в рамках «Школи сучасних знань»)http://www.zhu.edu.ua/mk_school/;
  • участі у професійних конкурсах «Учитель року», «Відкритий  світ»,  «Учитель-новатор».

Найбільша цінність дослідження в тому, що напрацьовані матеріали можуть бути використані іншими вчителями біології, що працюють в профільних класах та з учнями з високою мотивацією.



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B4i2MRbEwB0hNFBlaUNLX1VmTUU/view?usp=sharing
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: ovsianik (13.01.2016) | Автор: Дєнежкіна А, Фролова О E W
Переглядів: 1605 | Коментарі: 33 | Теги: інноваційні технології, технологія, ЗНО, профільність, акмеологічний підхід, біологічна освіта, методи роботи, форми | Рейтинг: 1.0/204
Всього коментарів: 311 2 3 »
31 yakimenko-lyubov  
ЗНО -это основной показатель нашей работы. Очень актуально!

30 sveta_99  
Спасибо за труд!!! как всегда получила удовольствие от хорошо выполненной работы. нашла для себя много полезного. Респект и уважение!!!

29 tanyakomp  
Iнновацiйно,творчо, креативно.

28 yavalusha2  
Классно

27 natalipogorelova70  
Блискуча робота!

26 tanyakomp  
Цікава, актуальна тема.

25 Сашенька  
Спасибо!! - за работу, так творчески ведущуюся с нашими детьми!))

Робота значно підвищує ефективність навчання біології!

22 Elen_78  
Читала із захопленням! Дуже заківавила Ваша тема. Дякую.

21 skotc2011  
Мені подобається

1-10 11-20 21-30
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024