Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 15:36

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання можливостей шкільного живого куточку як засобу формування пізнавальної діяльності учнів при викладанні біології

Використання можливостей шкільного живого куточку як засобу формування пізнавальної діяльності учнів  при викладанні біології

Чуйко Наталя Миколаївна, вчитель біології, ІІ категорія

Навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступені № 77 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор - Колотова Тетяна Євгенівна

Адреса: вул. Памирська, 91

Телефон: 68-80-39

Е-mail: znvk77@bigmir.net

http:    znvk77.ucoz.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення живого куточка в школі є потужним і ефективним мотиватором для вивчення біології в школі, стимулювання процесу засвоєння знань та розвитку творчого потенціалу кожного учня, створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної та пізнавальної діяльності з біології з метою формування стійкого інтересу до предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Природа являється потужним фактором у формуванні світогляду дитини.  Тому створення умов, наближених до природних, дає можливість  формування в учнів цілісного уявлення про природничо - наукову картину світу, місце людини в ньому, сприяє засвоєнню узагальнених та емпіричних понять, які відображають основні закономірності реального світу, знайомлять з основними методами пізнання. Це розширює життєвий досвід учнів як основу розвитку особистості через використання активних, пошукових, творчих методів у процесі вивчення різноманітних природних і суспільних явищ у їх єдності і взаємодії; сприяє підтвердженню знань на практиці, а потім використанню набутих знань на уроках біології.

Згідно з новою Державною програмою вивчення навчальних тем доцільно розпочинати не з повідомлення готової інформації про об’єкти та процеси живої природи, а з організації вивчення та сприйняття учнями самих природних об’єктів та процесів живої природи. Учні мають їх спостерігати та відкривати для себе, включаючись у діяльність, що має на меті дослідження структури, властивостей, взаємозв’язків, сутнісного значення цих компонентів. Тому потрібно використовувати у своїй роботі природні об’єкти. Такий підхід до вивчення навчального матеріалу розвиває пізнавальний інтерес, збагачує індивідуальний досвід учня, та забезпечує діяльнісний підхід до навчання.

Науково-теоретична база досвіду: Серед теоретичних питань, пов'язаних з темою досвіду, були вивчені й взяті до роботи праці та ідеї таких науковців-педагогів як Лозова В.І., Сухомлинський В.О., Ягодовський К.П. та інших.

Стисла анотація досвіду: В контексті даної теми основними завданнями роботи є:

  • на основі аналізу вже існуючих даних ознайомитись з нормативною базою, досвідом створення живого куточку в школі та використання його об'єктів при вивченні шкільного курсу біології;
  • виявити теми і розділи шкільного курсу біології, де можливе ефективне використання об'єктів живого куточка;
  • надати приклади використання об'єктів живого куточка при вивченні біології за новою Державною програмою;
  • запропонувати найбільш оптимальні форми і методи роботи зі школярами в куточку живої природи в навчальний та позаурочний час;
  • виходячи з власного досвіду, скласти рекомендації по підбору об'єктів живого куточка та оптимальних умов їх утримання в кабінеті біології.

Результативність впровадження досвіду:

  • підвищення мотивації та пізнавального інтересу до вивчення предмету в навчальний та позаурочний час;
  • висока навчальна мотивація більшості учнів;
  • ініціативність в опануванні навчального матеріалу у більшої частини учнів;
  • висока працездатність учнів на уроках;
  • активна участь учнів в районних етапах олімпіад (ІІ, ІІІ призові місця).

Репрезентація досвіду: досвід репрезентовано в системі навчально – виховного процесу в Запорізької загальноосвітньої школі № 77, засіданні шкільного та районного методичних об’єднань вчителів.

Посилання на матеріал: Блог учителя биологии http://biologiyanatasha.blogspot.com/p/blog-page.html



Джерело: http://biologiyanatasha.blogspot.com/p/blog-page.html
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: tetyana013 (21.01.2016)
Переглядів: 1363 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/188
Всього коментарів: 6
6 alenachuyko  
Зважаючи на ситуацію, яка сьогодні склалася у пізнавальній діяльності учнів на уроках, вважаю, що дане дослідження має теоретичну та практичну цінність

5 apokal18  
БезмIрно важлива тематика! Дякую Вам за Ваш досвiд!

3 sergborodai  
Роботацікава й актуальна.  Формування мотивації учнів до навчально -
пізнавальної діяльності складне завдання для вчителя, вимогає від педагога певного рівня професіоналізму. Даний підхід дозволяє підвищити мотивацію шляхом
практичної діяльності учнів й збагачення їх досвіду.

4 nataliyachuyko  
Велике спасибі, СвітланоМиколаївно!Дужеприємнобулодізнатися Вашу думку.

2 skaywind  
Чудовий досвід!

1 wolfmisha15  
Дуже цікаво. Так само цікаво, як і на Ваших уроках. Головне - добре, що Ви - той вчитель, який вважає, що використання живих об'єктів на уроках біології - невід'ємна складова навчального процесу. Добре простежується діяльнісний підхід і пізнавальна діяльність учнів. Особливо актуально при вивченні біології за Новою програмою. Успіхів!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024