Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 05.10.2024, 17:47

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання інтерактивних та нетрадиційних методів навчання на уроках хімії

Використання  інтерактивних  та нетрадиційних методів навчання на уроках хімії

Круглова Наталя Микитівна, вчитель хімії, спеціаліст  вищої категорії

Назва закладу: Запорізький навчально-виховний комплекс   «Освіта»  Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник закладу:  Шендрик Світлана Григорівна

Адреса: 69071, м. Запоріжжя вул.. Пархоменка, 19

Телефон: 0 (612) 67 - 82 - 23

E-mail: zom5@i.ua     

http://znvkosvita.ucoz.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду. Одним із способів підвищення інтересу до навчання є використання  на  уроках  інтерактивних  та  нетрадиційних методів  навчання. Творче застосування цих  методів навчання – це спосіб організації самостійної діяльності учнів, спрямований на захоплення учнів, пробудження в них пізнавального інтересу до навчання, формування творчої активності, інтегруючій в собі проблемний підхід, групові методи роботи, дослідницькі, пошукові та інші методики.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Сучасна школа переживає період перебудови. Зміни, що відбуваються в системі освіти, спрямовані на особистісну орієнтацію школярів. Визнання учня суб’єктом діяльності вимагає докорінних змін у структурі стосунків між ним і учителем. Контингент ЗНВК «Освіта» – це підлітки та молодь, які в більшості мають низький рівень пізнавального інтересу і внаслідок цього – низький рівень досягнень. А проблема росту досягнень учнів пов’язана з розвитком їх  інтересу до навчання. З метою розвитку творчих здібностей учнів, необхідно поєднання традиційних методів навчання природничих дисциплін з новими, заснованими на більшій інформативності, наочності, з використанням інтерактивних та нетрадиційних технологій. Це зумовило вибір теми педагогічного дослідження: «Використання інтерактивних та нетрадиційних методів навчання на уроках хімії».

Науково-теоретична база досвіду. Педагогічний досвід базується на теоретико - практичних  дослідженнях вітчизняних вчителів - новаторів Гейко І., Галич О.В. Ільніцька І.І., Яремко Т.С., Свиридюк Т.А., які у своїх роботах показали, що головним питанням освітнього процесу є опанування учнями умінь і навичок саморозвитку особистості, активізація пізнавального інтересу і творчої діяльності, яке вирішується шляхом упровадження в урок інтерактивних та нестандартних технологій. У роботах науковців Апексюк А.М., Бабанського Ю.К., О. Пометун, Л. Пироженко, а також педагогів  Поливанюк О. М., Устименко О. В., розкривається сутність того, що при використанні інноваційних технологій, активізуються в учнів процеси мислення, пам’ять. Ці уроки легко сприймається учнями, дають хід думки, переключають увагу, що дозволяє зняти напругу на уроці.

Стисла анотація досвіду. Використання інтерактивних технологій-є одним із способів підвищення інтересу до навчання. Це спосіб організації самостійної діяльності учнів, що інтегрує в собі проблемний підхід, групові методи, дослідницькі, пошукові та інші методики. Він поєднає теорію з практикою. На своїх уроках я намагаюсь поєднувати як традиційні методи так і інтерактивні та нетрадиційні технологій. Основним структурним елементом навчального процесу був та залишається урок і дотримуватися вимог до його проведення необхідно. Але  я намагаюсь  використовувати  інноваційні  технології  на різних етапах уроку з метою зацікавленості учнів на уроках до предмета «хімія».

 На етапі актуалізації опорних знань я використовую таки методи: «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Займи позицію», «Незакінчені речення», робота в групах або парах. На етапи мотивації: методи «Дискусія», «Мозковий штурм», вступна учнівська презентація з теми.  На етапі вивчення нового матеріалу використовую: методи «Пошук інформації», «Навчаючись учусь», «Мозковий  штурм», «Дискусія», опереджаючи завдання (учнівська презентація). На етапі узагальнення й систематизація знань і умінь я намагаюся дати для виконання учнями завдання з урахуванням диференціації. Це дозволяє здійснити перехід до самостійного розв’язування завдань з теми, що вивчаємо. На цьому етапі використовую методи «Дискусія», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Прес-метод», «Займи позицію»,  робота в групах або парах. Деякі уроки проваджу нетрадиційним методом. Наприклад:  

Сюжетно-рольова гра (8 клас, тема «Узагальнення знань про основні класи неорганічних сполук, генетичний зв'язок»); «Урок-суд» (11 клас, тема «Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини»); «Урок- конференція» (11 клас, теми «Значення хімії у створенні нових матеріалів, розв'язанні сировинної та енергетичної проблем, у повсякденному житті», «Склад мила, його мийна дія. Поняття про синтетичні мийні засоби, охорона довкілля від забруднень ними»); «Урок – інформації» (10 клас, тема «Поняття про будівельні матеріали: скло, цемент, бетон»). 

Результативність впровадження досвіду. Підвищення середнього балу оцінювання навчальних досягнень учнів; підвищення мотивації та пізнавального інтересу до вивчення предмету через дослідницьку діяльність; заохочування учнів  до самостійного пошуку необхідної інформації з використанням різних джерел: комп'ютерних баз даних, бібліотек, довідників, Інтернету; уміння учнів викладати свою тему й розвивати її, висловлювати й обґрунтувати свою точку зору. 

Репрезентація досвіду.  На педагогічній  раді та шкільному методичному об’єднані вчителів  природничо-математичних дисциплін. 

Посилання на матеріал

https://drive.google.com/folderview?id=0B22AVcCb3YloT3o2YWZlV2x6Q2M&usp=sharing



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B22AVcCb3YloT3o2YWZlV2x6Q2M&usp=sharing
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: tetyana013 (21.01.2016)
Переглядів: 831 | Коментарі: 2 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 2
2 saenko040973  
БАЖАЮ успіху!!

1 tomkovicht  
Молодець!!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024