Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 02:45

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Розвиток творчої компетентності учнів на уроках біології

Розвиток творчої компетентності учнів на уроках біології

 

Діброва Юлія Юріївна,
вчитель біології, спеціаліст вищої категорії


Запорізька гімназія № 50, Запорізької міської ради, Запорізької області,
директор гімназії: Гузеватий Андрій Юрійович 
адреса: вул. Б. Хмельницького, 22, м. Зaпopiжжя, 69006,
тел.: (061) 236-73-27,


email:gymnasium50.zp@gmail.com
адреса сайту: http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

базується на основних принципах традиційних та інноваційних технологій, що поєднують комунікативні та пізнавальні цілі та спрямовані на розвиток та самовдосконалення особистості, її ключових компетенцій; впровадження в практику роботи інтерактивних методів, прийомів, форм; розробка уроків з використанням новітніх технологій, матеріалів для тестування; підвищення загального культурного рівня.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність зумовлена необхідністю підвищення ефективності навчання біології, пошуку ефективних форм, методів і прийомів організації навчально-виховного процесу, удосконалення проведення уроку, підвищення його ефективності у формуванні ключових компетентностей учнів, забезпечення саморозвитку і самореалізації. Створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, адаптування до навколишнього середовища.
Під час навчання учням потрібно мати змогу виробляти навички, опрацьовувати певні матеріали, обговорювати, ділитися думками. Як результат, інтерактивне навчання готує учнів до використання отриманих знань та практичних навичок під час роботи та вирішення різних життєвих ситуацій. 


Науково-теоретична база досвіду:

педагогічні теорії розвиваючого навчання (Л.В. Занков), поетапного формування розумових дій (Н.Ф. Тализіна), розвитку пізнавальної активності й самостійності учнів ( М.І. Махмутов, П.І. Підкасистий та ін.), програмованого навчання (Б. Скіннер), проблемного навчання (М.М. Скаткін, А.М. Матюшкін);
 Форма роботи – створення предметного блогу, розробки уроків, презентацій та бюлетенів.


Стисла анотація досвіду:

у досвіді  науково обґрунтовано зміст і структуру  розвитку навчання біології, що лежать в основі застосування ППЗ на уроках біології (науковості, системності, наочності, доступності, свідомості й активності учнів у навчанні, практичної спрямованості, індивідуалізації навчання й колективної організації навчальної діяльності) та методика навчання біології учнів основної школи з використанням комп’ютерних технологій.


Результативність впровадження досвіду:
Результативність  полягає в розробці авторських моделей уроків з використанням (презентацій, рольових ігор, прес-конференцій) та їхньої реалізації в навчально-виховному процесі. Участь у конкурсах («Колосок», « Геліантус», «Еколог-Юніор», «Моє Довкілля», «Створення соціальної реклами», «Краса землі моєї», та ін.). Участь в екологічних конференціях та конкурсах.
В результаті роботи було створено предметний блог вчителя біології за адресою: http://biolog50zp.blogspot.com. В блозі представлений досвід вчителя біології та виховні заходи. 


Репрезентація досвіду:

«Практичні роботи на уроках біології як складова формування компетенцій учня» – виступ на засіданні методичного об`єднання вчителів біології, 2014 рік.
«Демонстрація інтерактивних методів і форм під час викладання біології» – 8 кл., майстер-клас, 2014 рік.

Посилання на матеріали:

http://gymnasium50.zp.sch.in.ua/

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 1248 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/131
Всього коментарів: 1
1 mamabil  
Досвід цікавий і актуальний! Творчих успіхів Вам!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024