Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:17

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Підвищення зацікавленості учнів при вивченні природничих наук шляхом впровадження ІКТ та інтерактивних форм і методів навчання

Підвищення зацікавленості учнів при вивченні природничих наук шляхом впровадження ІКТ та інтерактивних форм і методів навчання

 

    Марченко Олена Петрівна, 
вчитель біології, вища кваліфікаційна категорія


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 89 Запорізької міської ради 
Директор: Корсунова Любов Федорівна


Адреса школи: 69065, м.  Запоріжжя, вул.Михайлова, буд. 15
тел. (061)224-77-10
email: zapschooln89zp.at.ua/
http:  http: school89zp.at.ua/

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Використання інноваційних форм та методів роботи, ІКТ, інтерактивних технологій сприяє  розвитку ключових компетентностей учнів, досягненню позитивних результатів навчально-виховного процесу, підвищенню інтересу та зацікавленості природничими дисциплінами.


Обґрунтування актуальності та перспективності  досвіду
Удосконалення загальної середньої освіти  спрямовано на переорієнтацію процесу навчання, на розвиток особистості учня, навчання його самостійно оволодівати знаннями. Сучасна молода людина об’єктивно змушена бути більш мобільною, інформованою, конкурентно спроможною, критично і творчо мислячою, а значить більш мотивованою до самонавчання та саморозвитку.
Використання сучасних інтерактивних форм та методів навчання, впровадження діяльнісного підходу до навчання, використання ІКТ сприяють цьому процесу та містять у собі можливість для розвитку творчого потенціалу учнів.


Науково - теоретична база досвіду
Науково- теоретичною базою досвіду є наукові праці Дж. Дьюї, А. Осборн, А. Ривіна.  Групові технології навчання: К. Бабанов, О. Мокрогуз, О Пометун, Л. Пироженко.  Інтерактивні технології: В. Валканова, Г. Селевко. Класифікація  педагогічних технологій: С. Калініченко, З. Коган, С. Терно   : Складові ефективного навчання: критичне мислення.


Стисла анотація досвіду:
Сучасні умови потребують  створення сприятливого середовища для навчання та виховання учнів, залучення до відкритого спілкування та співпраці  учнів із вчителем.  
Особливістю напрямку є максимальне використання на уроках біології потенціалу творчих здібностей  та обдарувань учнів, застосування інформаційних комп’ютерних технологій, діяльнісного підходу.
Для розвитку творчих здібностей та обдарованості  учнів вчителем  використовується їх залучення до різних форм наукової діяльності, участі у творчих конкурсах, олімпіадах. Використання ІКТ дає можливість підвищити зацікавленість предметом, сприяє розвитку самоосвітніх навичок, реалізації творчих здібностей, підвищує успішність. Діяльнісний підхід сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів, дає можливість самому побачити, зрозуміти та зробити висновки щодо вивченого об’єкту, явища, процесу і таким чином краще запам’ятати. 


Результативність впровадження досвіду
Впровадження досвіду створило комфортні умови для вивчення природничих дисциплін, розвитку творчих здібностей та обдарованості, підвищило пізнавальний інтерес учнів до вивчення  біології, що підтверджується результатами участі в районних та обласних олімпіадах з біології та екології, екологічних конкурсах, інтелектуальних іграх,  МАН. Підвищився  рівень навчальних досягнень учнів в порівнянні з попередніми роками, збільшилася кількість учнів, що мають бажання   готуватися  та складати ЗНО з біології .


Репрезентація досвіду
Інформаційні комп’ютерні технології, інтерактивні форми та методи навчання , застосування діяльнісного підходу цікавить вчителів РМЦ біології та екології. Це видно з анкетування вчителів РМЦ. Досвід представлений на засіданнях РМЦ, ШМО.

Посилання на матеріали:

http://school89zp.at.ua/index/pedagogichna_vistavka/0-103

 

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 1115 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/70
Всього коментарів: 3
3 mamabil   [Матеріал]
Використання інтерактивних форм і методів роботи та ІКТ на уроках біології дійсно спонукають учнів до активної розумової і практичної діяльності у процесі оволодіння навчальним матеріалом, розвивають  пізнавальний інтерес  і творчі здібності учнів. Цікаві Ваші розробки уроків і дидактичний матеріал. Так тримати!

2 pitamara   [Матеріал]
Цікаво і змістовно! Успіхів Вам і перемоги!

1 schegdagalina   [Матеріал]
Впровадження ІКТ на уроках біології сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів ,підвищує інтерес до природничих наук, до вивчення рідної природи.Досвід цікавий і актуальний. Успіхів та перемог!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020