Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:05

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Хмарні технології як засіб формування предметної компетентності учня профільного хімічного класу

Хмарні технології як засіб формування предметної компетентності учня профільного хімічного класу


Ганошенко Сергій Анатолійович
вчитель хімії, вчитель вищої категорії, «вчитель-методист», відмінник освіти України

Запорізький ліцей № 105
Директор: Закутна Ілона Олександрівна
Адреса: 69095, м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 13-а
Телефон: (061) 289-13-37    
е-mail: liceum_105@mail.ru
Сайт:  http://lyceum105.ucoz.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Формування предметної компетентності учня профільного хімічного класу, як спеціаліста і громадянина України в умовах переходу до нових Державних освітніх стандартів шляхом використання на уроках хмарних технологій. Створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної діяльності з хімії з метою формування стійкого інтересу до предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність і перспективність досвіду зумовлена спрямованістю сучасної освіти на особистість, на формування цілісності знань, мислення, формування у них активної громадянської позиції. У «Концепції профільної освіти» визначено основні орієнтири модернізації змісту освіти, серед яких провідне місце займає реалізація природних якостей дитини через систему профільної освіти, бо вагомим є виховання учня як «життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення умінь практичного і творчого застосування набутих знань». Крім того слід враховувати, що Державний стандарт 2011 року ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти. При цьому особистісно - зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів, а тому представлений досвід вчителя хімії Ганошенко С.А. є практично спрямованим і актуальним для реалізації поставлених перед сучасним навчальним закладом освітніх завдань.
Науково-теоретична база досвіду
Загальну теоретичну основу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на:

  • психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська,        Л. Єрмолаєва-Томіна, Я. Пономарьов);
  • впровадженні системи профільного навчання (П. Лернер, А. Хуторський);
  • визначеннях понять «компетенція» та «компетентність» (Д.Ровен, Д.І. Ушакова, М.А. Чошанов, О.В. Харитонова та інші); 
  • педагогічних підходах до вивчення віртуальних спільнот, що відображено у працях Бикова В., Жалдака М., Задорожної Н., Кухаренко В., Малицької І., Морзе Н. (Україна), Андрєєва О., Патаракіна Є., Полат Є., Хуторського А. (Росія), Віркус С. (Великобританія), Боуден Д. (США) та ін. 

За інноваційним потенціалом досвід - комбінаторний.

Стисла анотація досвіду
На своїх уроках вчитель створює різноманітний методичний інструментарій для формування хімічних навичок учнів шляхом використання хмарних технологій.
Зміст інструментарію:

  • діагностика мотивації учнів до вивчення хімії;
  • аналіз діючих програм та розробка методичного апарату викладання хімії у профільних класах з використанням хмарних технологій, як засіб успішного формування компетентної особистості учня такого класу.
  • розвиток творчих здібностей учнів внаслідок розвитку творчих здібностей учнів, формування професійних компетентностей у процесі вивчення хімії у профільному класі та забезпечення постійного психолого-педагогічного моніторингу якісних змін.

Умови, в яких створювався досвід: досвід створювався в умовах багатопрофільного ліцею з профільними хімічними класами.
Наукова достовірність досвіду: досвід роботи вчителя хімії Ганошенко С.А. ґрунтується на загальновизнаних у нашій державі педагогічних принципах та теоріях, що були автором адаптовані до конкретних умов роботи.
Новизна та оригінальність досвіду: досвід роботи Ганошенко С.А. переконливо свідчить про важливість поєднання різних видів активізації розумової діяльності учнів з метою формування всебічно розвиненої компетентної особистості учня в умовах профільної хімічної освіти. Поєднання запропонованих автором методик та впровадження педагогічних прийомів дозволяє досягти високої результативності.

Результативність впровадження досвіду:

  • велика кількість учнів успішно навчається у вищих навчальних закладах, що пов'язані з хімічним профілем;
  • після закінчення 9 класу достатнє число учнів виявляють бажання навчатися в профільних хіміко-біологічному та хіміко-математичному класах;
  • щорічно серед учнів є переможці хімічних олімпіад різного рівня;
  • дані психолого-педагогічної діагностики свідчать про те, що навчальна діяльність не є джерелом психічної напруженості для учнів;
  • накопичений значний дидактичний матеріал дозволяє варіативно його використовувати, забезпечуючи учням можливість вибору при виконанні різноманітних завдань з опором на їхній суб'єктивний досвід життя і індивідуальні  способи самореалізації, сприяє творчому пошуку учня на уроках та у позаурочний час.

Репрезентація досвіду
Досвід роботи вчителя хімії репрезентовано на рівні навчального закладу та району. Форми репрезентації: виступи на семінарах,  засіданнях педагогічної ради, ШМО, РМЦ, публікації у фахових виданнях, участь у інтерактивних конкурсах, в роботі проблемних обласних творчих груп з розробки методичного інструментарію поглибленого курсу хімії.

Посилання на матеріал    http://kemestry-g1.blogspot.com/2016/01/httprghost.html



Джерело: http://kemestry-g1.blogspot.com/2016/01/httprghost.html
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: Zhovt2 (28.01.2016) | Автор: Ганошенко Сергій Анатолійович E W
Переглядів: 1270 | Коментарі: 5 | Теги: Жовтневий, хмарні технології, компетентність, хімія | Рейтинг: 1.0/73
Всього коментарів: 5
5 saenko040973   [Матеріал]
Новизна ! Сучасно ! ТВОРЧО !  Сергій Анатолійович бажаю успіху! Але, нажаль, не в усіх школах реально це застосувати. Будемо брати приклад. дякую.

4 loginova   [Матеріал]
Використання хмарних технологій  дає можливість інтенсифікувати процес  навчання,
сприяє вивченню  природничих наук  у їхньому  взаємозв'язку,  формує
творчу компетентність, розвиває уміння самостійно  мислити, спонукає  до
 креaтивного застосування знань, відкриває широкі можливості для
комунікації та спільних проектів. Дуже цікавий матеріал, сподіваюсь, Сергій Анатолійович, на співпрацю!

3 viktoriykinebas   [Матеріал]
Підтримую новизну,оригінальність,творчість та високу результативність.Колега,так тримать!

2 sopinairina   [Матеріал]
Не побачила опис вашого досвіду: як саме ви застосовуєте хмарні технології на уроках. Ви про це нічого не написали.  Завдання для учнів які представлені на вашому блозі - це сервіси Веб 2.0, а не хмарні технології.

1 OksanaGusak   [Матеріал]
Актуальна, сучасна тема та підтверджена висока результативність - природнича освіта 105 ліцею у надійних руках))) Вітаю на хмарних ресурсах перспективного педагогічного простору Запоріжжя та додаю +1 до онлайн рейтингу автора!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020