Формування творчої компетенції учнів шляхом використання інноваційних технологій на уроках хімії
Акчуріна Надія Леонідівна, вчитель хімії, вища категорія, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,
Директор: Діденко Зоя Василівна,
Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,
Телефон: (0612) 769-80-34,
E-mail: school84.zp.ua@gmail.com
Сайт: http://school84.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання інноваційних технологій на уроках хімії сприяють підвищенню пізнавального інтересу та творчої активності учнів, розвитку компетентної особистості, її обдарованості, самовизначення і саморозвитку; дозволяють здійснювати особистісний підхід, поетапне застосування знань, дослідницьких умінь і навичок. Основний акцент робиться на творчий розвиток особистості. Тому провідна ідея досвіду полягає у виробленні певної інтеграції інноваційних технологій навчання хімії, що сприяє розвитку творчого потенціалу учня і самореалізації кожної особистості.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання нових педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію - послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти - вироблення в суб'єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їх особистісний розвиток. Використання інноваційних технологій підвищує ефективність уроку, активізує навчальну діяльність учнів, підвищує інтерес до предмета.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретична база мого досвіду ґрунтується на положеннях методології й теорії поняття педагогічної технології, розроблених сучасними педагогами: В. Безпалько, Б. Лихачовим, М. Кларіним, В. Монаховим, Г. Селевко та іншими. Проблему педагогічної інноватики розглядали такі вчені , як О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов, В. Загвязинський, Н. Юсуфбекова, А. Ніколс та інші.
Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити поняття інноваційних педагогічних технологій, розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати будь-яка інноваційна технологія навчання.
Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую такі сучасні технології:
- інтерактивні технології;
- інформаційно – комунікативні технології.
- метод проектів;
- групові технології;
- дослідницький метод;
- технології критичного мислення
В системі представлених технологій піднімається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання – проблема розвиваючого навчання, а саме – самовизначення, самореалізація, формування і розвиток навичок критично й творчо мислити.
Результативність впровадження досвіду:
Результати участі в районних олімпіадах:
- 2011-2012 н. р.: Соснін Антон, 9-А, III місце
- 2012-2013 н. р.: Яремченко Євгеній, 8-А, III місце
- 2013-2014 н. р.: Яремченко Євгеній, 9-А, IV місце
- 2014-2015 н. р.: Яремченко Євгеній, 10-А, III місце
- 2015-2016 н. р.: Капкаєва Вероніка, 8-Б, III місце
Результати участі у Всеукраїнській грі «Геліантус-2014»:
- 1 учень - диплом II ступеня;
- 4 учня - дипломи III ступеня;
- 4 учня - грамоти з хімії
Репрезентація досвіду: обмін досвідом на ШМО, міській сесії молодих вчителів хімії та біології; матеріал публікується на Методичному порталі; публікації: урок-проект «Вода знайома й незнайома» - «Бібліотека журналу «Хімія», Х.. Видавнича група «Основа», 2008; урок-дослідження «Отруєння спиртами, їх згубний вплив на організм людини» - науково-методичний журнал «Хімія», Х.,Видавнича група «Основа», 2013;урок-проект «В кругообігу складних неорганічних сполук»,урок-дослідження «Білки,жири,вуглеводи» - Методичний портал «Учительський журнал on-line» 2011-2013.
Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy
|