Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:29

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Еколого-економічний аспект у вивченні природничих наук з використанням інтерактивних технологій

Еколого-економічний аспект у вивченні природничих наук з використанням інтерактивних технологій

 

Чередник Олена Володимирівна,
вчитель хіміїї, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель


Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №100,       
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Доновський Сергій Миколайович


Адреса школи: 69096, м.Запоріжжя, вул.Ладозька2-а
Тел.: (061)2247525
Email:elena190837@mail.ru
http://infourok.ru/user/cherednik-elena-vladimirovna 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Впровадження еколого-економічного аспекту у вивчені екології допомагає сформулювати основну мету - формування і розвиток в учнів суб'єктивного ставлення до природи, з урахуванням економічних наслідків. При впровадженні цього аспекту стане можливим вирішити наступні задачі:

  1. створити умови для формування, аналізу,розвитку процесів суб'єктифікації учнями природних об'єктів;
  2. розвивати здібності до аналізу,  виведення висновків, вирішування проблемних завдань, застосовування сформованих знань та навичок в реальному житті;
  3. сформувати екологічну особистість, яка володіє екоцентричний типом екологічної свідомості, що має  психологічну включеність у світ природи та має  уявлення про взаємопов'язаність і світу людей і світу природи. 

Актуальності та перспективність досвіду
Саме в цей час метою шкільної природничої освіти є не тільки вивчення  основ природничих наук, а й інтелектуальний рівень учнів, формування в них громадської позиції національної гідності, справедливого відношення до себе, до людей, до навколишнього середовища.
Кожен з нас живе серед людей, пов’язаних з природою та економічними відносинами. Аналіз сучасних  тенденцій розвитку науки свідчить, що вивчення природничих наук у школі, зорієнтоване  на перспективу розвитку суспільства, має на меті формування особистості, яка володіє  знаннями основ природничої науки як фундаменту сучасного природознавства, особистості, переконаної у матеріальної єдності світу і об’єктивності хімічних явищ і яка розуміє необхідність збереження  природи – основи життя на Землі.
Розвиток екологічної культури у нас час є одним із головних аспектів нашого суспільства, але знання та здатність людей користуватися своїми екологічними знаннями й уміннями в практичній діяльності мають великий розрив. Екологічна культура людини включає його екологічну свідомість і екологічну поведінку. 
Але учені по різному  сприймають  ці знання, тому можна виділити декілька психотипів екологічної особистості:

  1. Людина,яка усвідомлює свою приналежність до світу природи, знає що є складовою частиною системи екологічних  взаємозв'язків і що її дії можуть мати непередбачувані наслідки, що порушують баланс в екосистемі. 
  2. Особистість, яка має власний суб'єктивний характер сприйняття природних об'єктів,  відношення до природи проявляється, як  до рівного аналогічно людським взаємовідносинам, де природа може міняти погляди, оцінки, ставлення до себе, речей, природі й до людям, відношення між природою та людиною у якості повноправних партнерів.
  3. Людина для якої властиве прагнення до непрагматичної взаємодії зі світом природи, коли вона відноситься естетично до природних об'єктів та їх комплексів; її пізнавальна діяльність, обумовлена інтересом до життя природи  і найголовніше особистість  прагне піклуватися про природу заради неї самої, щоб зберегти для  майбутніх поколінь.

Основи відношення  особистості до природи закладаються  в школі, тому основна мета формувати екологічне мислення екоцентричний типу, тобто відношення до природи як самого найдорожчого в своєму житті. Таким чином, маю підстави стверджувати, що матеріали педагогічного дослідження розкривають ряд аспектів методики викладання природничих дисциплін, зміні підходу до пред’явлення нового матеріалу та способів його відпрацювання та мають перспективи подальшого розвитку і кращому засвоєнню знань . 


Науковата теоретична основа досвіду
Концепція розвитку економічної та екологічної освіти в Україні;  роботи по вихованню екологічної культури  Л.С. Виготського, В.А. Сухомлинського, Б.Т. Лихачова; принципові положеня концепції проблемного навчання роботи - А.В. Брушлинского, Т.В. Кудрявцева, І.Я. Лернер , А.М. Матюшкіна, А. Ясвіна.


Стисла анотація досвіду    
Завдання та технології:

  • використання технології проблемно-пошукового навчання на основі теоретичного аналізу.
  • розробка технології проблемного навчання в екологічній освіті, а також критеріїв, показників рівня розвитку екологічної культури учнів.
  • використання інтегрованих методів навчання, новітніх кейс –технологій, інтерактивного–скрайбінгу, дистанційних онлайн уроків;
  • використання самостійних рішень, використовуючи інтернет, літературу без  зворотного зв’язку із вчителем;
  • використання нової для учнів інформації для рішення екологічних завдань проблемного характеру з формування екологічних знань,умінь і навичок (задач, ситуацій, вправ);
  • прогнозування наслідків екологічного втручання, аналіз та дослідження можливих наслідків та їх запобігання.

Ці завдання та технології допомагають засвоїти зміст та навчитись використовувати наукові методи, технології для використання їх в подальшому своєму житті.


Репрезентація досвіду
Еколого-економічний аспект у природничих наук, їх компетентність як основа освіти сталого розвитку булизапропоновані та репрезентовані на шкільних заняттях, на педагогічних радах школи, засіданнях районного методичного об'єднання вчителів хімії Ленінського району м. Запоріжжя.


Результативність впровадження досвіду
Результатом впровадження методів та технологій даного досвіду є високий та достатній рівень навчальних досягнень учнів з предмету, адаптації учнів у навчальному середовищі, переважаючі допустимий та оптимальний рівні навчальної мотивації, зниження естетичної та прагматичної установки, що природа –це тільки краса або користь до підвищення рівня сформованості знань про природу – як об’єкт для вивчення (когнітивна установка) і об’єкт охорони природи. 
Середній та високий рівні демонструють сформованість загально навчальних умінь та навичок. Розуміння та вміння використовувати наукові дослідження, високий рівень орієнтації у використанні економічної літератури, застосування теоретичних знань для рішення складних економічних задач; розвинене економічне мислення, прагнення до саморозвитку, самопізнання та самореалізації.

Посилання на матеріали: 

http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1

http://infourok.ru/koloobg_rechovin_u_prirod._antropogenniy_vpliv_na_navkolishn_seredovische._videomaterial-387721.htm

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: LeninRMO (25.01.2016)
Переглядів: 782 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/15
Всього коментарів: 1
1 loginova   [Матеріал]
Метою шкільної природничої освіти є не тільки вивчення  основ природничих наук, а й інтелектуальний рівень учнів, формування в них
громадської позиції національної гідності, справедливого відношення до
себе, до людей, до навколишнього середовища
 і це є одним із викликів нашого часу, які гостро стоять перед школою. Цікава робота і дуже своєчасна, іншими словами Олена Володимирівна вчить учнів реального життя.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020