Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 22:23

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Активізація когнітивної діяльності і розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології та екології

Активізація когнітивної діяльності і розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології та екології в профільних класах

Аношина Вiра Юріївна,

вчитель хімії та біології,  спеціаліст ІІ категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 76
Директор школи: Клеха Людмила Вікторівна 
Адреса школи: проспект Леніна, 154-г
 e-mail:  znz_76@ukr.net 
 тел.: (0612)-62-00-51; (0612)-62-63-94
  веб-сайт: http://znz76.hol.es/


Провідна педагогічна ідея досвіду
Розвиток у учнів вмінь самостійно здобування знання, використовувати комп’ютерні інформаційні джерела, бажання й уміння орієнтуватися в інформаційному просторі. Залучення до активної пошукової, дослідницької роботи. Виховання свідомого ставлення до власного майбутнього, розвиток вміння критично оцінювати події та вчинки. Активізація всіх аспектів особистості, розвиток креативних здібностей, шляхом застосування інтегрованих знань і апробації отриманого досвіду під час реалізації проектної діяльності. Розвиток вміння доцільно використовувати програмне забезпечення. Досягнення розвитку таких рис характеру, як: цілеспрямованість, комунікабельність, відповідальність, креативність, усвідомлення моральних цінностей, самореалізація та самовдосконалення учнів, володіння ключовими компетентностями.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність використання технології полягає в тому, що:
•   по-перше, до вирішення проблемної ситуації залучаються всі учні, незалежно від рівня оволодіння навчальним матеріалом, що надалі дає змогу максимально самореалізуватись в тих чи інших аспектах;
• по-друге, необхідною умовою є застосування різних здібностей учнів (аналітичних, художніх, музичних, креативних, комунікативних та ін.), а це дає можливість реалізації продуктивної сумісної діяльності та побудові міжособистісних відносин;
•   по-третє, вирішується обов’язкова задача педагога – під час роботи над проектом надати кожному учаснику самореалізуватися та відчути власну значимість у виконанні загальної справи. Діяльність сприяє розвитку ключових компетентностей, необхідних сучасній людині.
Робота щодо реалізації технології дозволяє індивідуалізувати навчальний процес, допомагає розвивати вміння та навички самоосвіти учнів, навчитися творчо застосовувати набутий досвід. Виконання учнями великого обсягу роботи як під керівництвом учителя, так і самостійно, сприяє підвищенню мотивованої активності.
“Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба, та де і як я можу ці знання застосувати” - ось головна теза сучасного розуміння методу проектів, що стрімко прямує знайти розумний баланс між академічними знаннями та прагматичними вміннями.

Науково-теоретична база досвіду
Науковим ґрунтом роботи стали:
•    Державний стандарт базової і повної середньої освіти. 
•    Концепція екологічної освіти в Україні. 
•   Результати наукових досліджень наступних авторів: Е.С.Полат, В.Кілпатріка, Дж. Д’юї, С.Т. Шацького, К. Баханова, І.С. Сергеєва, І.Д.Звєрєвої,  І.В.Цветкової, С.Генкал, С.Н.Глазичева, І.Т.Суравегіної, А.Д.Урсула.

Стисла анотацiя досвіду
В роботі розкрита проблема активізації пізнавального інтересу до дослідної діяльності та розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології і екології в профільному навчанні згідно з вимогами розвитку сучасного світу інформаційних технологій; шляхи застосування практичних вмінь та навичок і засоби вдосконалення творчих здібностей. 
В додатках висвітлені результати застосування проектної діяльності, мета, складності, що виникають в роботі та шляхи їх подолання, вимоги до вчителя. 
Охарактеризовані напрями, структура, критерії оцінювання проектної діяльності та результативність виконаної роботи. Підготовлена методична розробка учнівського науково-дослідного проекту “Антропогенний вплив на біогеоценози” та дидактична розробка серії уроків до теми “Екосистемний рівень організації живої природи” в курсі біології 11 класу.

Результативність впровадження досвіду
Відмічається підвищення результатів навченості, мотивації та пізнавальної діяльності, активізація та результативність участь учнів в районних етапах олімпіад (ІІ, ІІІ призові місця), конкурсі науково-дослідницьких робіт МАН, екологічних конференціях, конкурсі “Екологічний вектор”, Всеукраїнських конкурсах “Колосок” та “Геліантус”.

Репрезентація досвіду
-    Запорізький міський дитячий ботанічний сад.
      Виступ з доповіддю та презентацією досвіду “Активізація когнітивної діяльності і розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології та екології в профільних класах” на екологічний конференції “Розвиток екологічної культури вихованців в природно-науковому освітньому просторі”.
-    Запорізький міський дитячий ботанічний сад.
       Виступ з доповіддю та презентацією досвіду “Використання інноваційних технологій на уроках біології та екології”. (Проект: “Що чекає на людину у ХХІІ столітті?”) на науковій конференції “Актуальні проблеми екологічної освіти та виховання”.
-    Виступи на шкільному, районному методичному об’єднанні.
-    Педагогічна рада: “Мультимедійний проект як засіб розвитку компетентностей учнів. Педагогічні можливості та вимоги”.
-  On-line публікація на сайті Учительський журнал: http://teacherjournal.com.ua/shkola/biologya/22898-aktivzaczya-kogntivno-dyalnost-rozvitok-kreativnix-zdbnostej-uchnv-shlyaxom-zastosuvannya-metodu.html.
  
Посилання на матеріал: http://dayzzp.no-ip.org/chemistry/metod.html



Джерело: http://dayzzp.no-ip.org/chemistry/metod.html
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: Zhovt2 (13.01.2016) | Автор: Аношина Вiра Юріївна E W
Переглядів: 824 | Теги: біологія, екологія, когнітивна діяльність, Жовтневий, профільні класи, метод проектів | Рейтинг: 1.0/110
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024