Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 05:25

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Висвітлення ролі історичних діячів початку XX ст. у боротьбі за становлення і консолідацію української нації

Висвітлення ролі історичних діячів початку XX ст. у боротьбі за становлення і консолідацію української нації

 

Баркова Світлана Володимирівна,
вчитель історії, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна


Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює процес формування національної ідеї як консолідуючої сили в Україні на прикладах діяльності історичних особистостей початку XX ст., які були першими її речниками і шукали шляхи досягнення української національної сувереності.


Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Державний стандарт історичної освіти в Україні висуває проблему персоніфікації історії, яка скрізною лінією проходить крізь всі курси історичного навчання, особливо у 10-му класі під час вивчення перших трьох тем курсу історії України, де кількісний склад історичних персоналій нараховує дев’ять осіб, а діяльність і погляди понад двох десятків діячів поряд з ними висвітлюється оглядово.


Перспективність досвіду
Робота містить методичні поради щодо вивчення діяльності історичних діячів перших десятирічь XX ст., згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів з історії України 10 класу пропонує алгоритми сучасних інноваційних технологій для вивчення історичної особи.
Напрацьований матеріал може бути задіяний у навчальному процесі і у незаручній діяльності в контексті Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.


Науково-теоретична база досвіду
Серед дослідників української національної ідеї можна виокремити таких учених і громадсько-політичних діячів, як П. Куліш, В. Липинський, М. Бердяєв, М. Бубер, Л. Гумільов, І. Кант, М. Костомаров та ін. Приділяли увагу цьому питанню і сучасні науковці — Н. Шип, Г.
Касьянов, В. Сергійчук, І. Пасько, М. Попович, П. Ситник, А. Дербак, інші. Протеновий етап націо- і державотворення вимагає критичного осмислення й теоретичного аналізу досягнень і прорахунків, що маємо в далекому і близькому минулому, а також адекватної оцінки сучасних реалій внутрішнього розвитку і міжнародних тенденцій.


Стисла анотація досвіду
Робота містить узагальнення традиційних позицій сучасної методики з проблеми вивчення історичної особи на уроці історії і методи організації роботи з учнями що до вивчення діяльності, знайомства з поглядами історичних персоналій початку XX ст. на уроках історії України у 10 класі.
На своїх уроках я впроваджую інноваційні методи проблемного навчання і розвитку критичного мислення під час вивчення історії особистостей.


Результативність впровадження досвіду
Створення умов на уроці для творчої праці учнями формування стійких знань з історії, досвіду історичного мислення, можливість показати почуття національної гідності і громадянської свідомості, залучення до участі у історичних олімпіадах, Всеукраїнських тестових конкурсах: «Історик- Юніор», «Лелека», «Олімпус».
На протязі багатьох років мої учні займають призові місця у районних історичних олімпіадах так з 2007 по 2015 рік мої учні зайняли 18 призових місць, що підкреслює високу мотивацію до якісного вивчення національної історії.

Посилання на матеріали: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід

Категорія: Історія і правознавство | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 963 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/99
Всього коментарів: 2
2 irash-2011  
Спасибо за интересный и нужный материал!

1 elenka  
Дуже корисний матеріал! Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024