Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 11:19

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Використання методу роботи у групі, як ефективний спосіб вивчення практичного курсу правознавства

Використання методу роботи у групі, як ефективний спосіб вивчення практичного курсу правознавства

 

Деркач  Валентин  Валерійович,  
вчитель історії та правознавства, спеціаліст І-ї категорії


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 87
Директор: Школьніков М.З.


Адреса школи: вул. Хакаська 4, тел:(061) 223 63 21, e -mail: znz87@yandex.ua
http: //school87.org.ua

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює  групову роботу, як ефективну форму роботи учнів на уроках правознавства, яка створює чудові можливості для особистісно орієнтованого навчання та виховання.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Сучасні уроки правознавства повинні забезпечити перш за все підготовку молодих людей до життя і громадянської активності в громадянському суспільстві й демократичній правовій державі. 


Науково-теоретична база досвіду 
Даній темі присвячена велика кількість літератури. Перш за все це роботи: Х.І. Лійметс, Немова Р.С., Р.В. Бернс, М.Т. Анікєєва, І.М. Веренікіна. Видано практичні посібники для вчителів: Є.Є. Вяземський, О.Ю. Стріловидні , Н.С. Щуркова.


Стисла анотація досвіду
Групова робота дозволяє вирішувати багато виховних та дидактичних завдань, які необхідні для подальшого розвитку нашого суспільства. Групова робота створює оптимальні умови для навчання і виховання особистості. 


Результативність впровадження досвіду
Мною були, протягом п’яти років, проведені дослідження, метою яких було вивчення ефективності використання дидактичних карток під час групової діяльності на уроках. Я дійшов висновку, що використання групових форм діяльності на уроках правознавства  доводить  ефективність засвоєння учнями навчального матеріалу, формування навичок самостійної роботи учнів, навчаючи їх аналізу, локанічним висловлюванням, вмінням виділяти головне, вмінню доводити свої думки.
Досліджувалися наступні питання:
- застосування групових форм роботи на різних етапах уроку;
- застосування різних форм групової діяльності на уроці;
- проблема організації дитячої групової діяльності на уроках;
На основі отриманих результатів я дійшов  висновку, що групова робота сприяє здійсненню принципу активності і свідомості учнів при засвоєнні знань. 


Репрезентація досвіду
Проблема організації групової роботи учнів на уроках правознавства  викликає зацікавленість у вчителів правознавства. В цьому я переконався на засіданнях кафедри гуманітарних дисциплін, методичного об’єднання, семінарах, присвячених даній темі.
Структура роботи
1. Постановка проблеми.
Уроки повинні надати учням основні пізнавальні та громадянські вміння, а також навики й зразки поведінки. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати у них інтерес та мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Сучасне покоління учнів, яке навчається  в умовах підвищення наукового та технічного рівня розвитку суспільства, потребує інноваційних підходів до методики викладання.
Досить ефективною формою роботи учнів на уроках правознавства є групова робота. 

2. Виклад основного матеріалу роботи.
Під груповою діяльністю на уроці розуміють організацію навчання в малих групах на основі співпраці з чітко розподіленими ролями. На практиці групова робота гармонійно поєднується з колективною та індивідуальними формами навчання. Виходячи із практики своєї роботи з групами, вважаю, що ефективнішими для досягнення мети є різнорідні групи. Вони поєднують учнів з різним рівнем знань та інформативності. 
Можливі різні варіанти організації роботи груп: «Коло ідей», «Діалог», «Спільний проект», «Синтез думок», «Пошук інформації», «Акваріум».
Підводячи підсумок роботи в групах бачимо, що сьогодні все частіше вчителі погоджуються з проблемами підвищення ефективності навчання. Групова робота є зараз найбільш популярною формою роботи з учнями на уроці.
Процес групової роботи підлягає оцінюванню. Щоразу чітко визначаю критерії оцінювання, які або закріплюються на дошці, або видаються разом із завданням кожній групі.
Групові методи застосовую на всіх етапах навчальної діяльності, тобто під час вивчення нового матеріалу, при повторенні, для контролю знань і підготовки домашнього завдання, а також, коли проводжу позакласні заходи.
Групова робота - це перш за все гра, гра в організацію, гра в навчання. Гра допомагає учням зрозуміти навчальну тему, знайти незрозумілості. Групова навчальна діяльність, на відміну від фронтальної та індивідуальної, не ізолює учнів один від одного, а навпаки, дозволяє реалізувати природне прагнення до спілкування, взаємодопомоги і співпраці. Групова робота - це унікальна організація уроку. 
3.    Висновки.
У своїй роботі я згадав лише ті, які використовую сам. Але в усіх випадках групова робота зберігає свою головну властивість – бути формою співпраці в процесі навчання, створювати умови для самостійного навчання. Групова форма роботи вирішує поставлені навчально-виховні завдання для сучасного вчителя. Тому організація групової роботи важлива для досягнення високого рівня викладання кожного вчителя на будь-якому уроці. Робота в групах сприяє згуртуванню і розвитку самостійності кожного учня. Звідси й випливає необхідність впровадження такої форми роботи в навчальний процес.

4.    Список використаних джерел.

  1. Абасов З.В. Форма навчання - групова робота. М.: Просвещение, 1998.
  2. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: Підручник. - К.: Либідь, 1998.
  3. Артюшина М.В. Взаємозв'язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності: 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти: Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук. - К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2000.
  4. Бордовская Г.А., візників В.А. Нові технології освіти: Питання термінології / / Педагогіка. - 1993.Бурлака Я.І., Вихрущ В.О. Про форми організації навчальної діяльності учня - 1984.

Посилання на матеріали: http://metodportal.net/node/71803

Категорія: Історія і правознавство | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 1044 | Рейтинг: 1.0/68
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024