Україна і світ
Біляєва Ганна Олександрівна,
учитель історії та правознавства, вища категорія, старший учитель
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 100
Директор: Доновський С.М.
Адреса школи: вул.. Ладозька 2А
Телефон: 224-77-25
Email: zsh100zp@gmail.com
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює розуміння учнями місця України в структурі загально-цивілізованого процесу, в інтеграційних процесах в Європі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Досвід характеризує світове співтовариство як цілісну систему та пріоритети міжнародних відносин, історичні аспекті входження України в світове співтовариство.
Науково-теоретична база досвіду:
1. Програма Міністерства освіти України з курсу «Людина і світ» для учнів 11-х класів.
2. Конституція України від 28 червня 1996 року №254к/96-ВР // Відомості Верховної Ради України, 1996, №30 (23.07.96), ст. 141.
3. Теорія держави і права. Академічний курс: Підручник / За ред. О.В. Зайчука, Н.М.Оніщенко. – К.: Юрінком Інтер, 2006. – 688 с.
4. Загальна теорія держави і права: [Підручник для студентів юридичних спеціальностей вищих навчальних закладів] / М.В.Цвік, В.Д.Ткаченко, Л.Л.Богачова та ін.; За ред. М.В.Цвіка, В.Д.Ткаченка, О.В.Петришина. Харків: Право, 2002. – 432 с.
Стисла анотація досвіду
Учні визначають сутність глобальних проблем сучасності, розуміють необхідність співпраці людства для подолання глобальних проблем. Оцінюють участь України в сучасних інтеграційних процесах та внесок українців до скарбниці світової культури.
Результативність впровадження досвіду
Формування громадської активності та правової культури учнів, дійсних патріотів Батьківщини.
Мною були, протягом 5 років, проведені дослідження метою яких було вивчення світогляду сучасної молоді в вирішенні глобальних проблем сучасності, а також аналіз внутрішньої та зовнішньої політики України, в рамках стратегічного партнерства та міжнародного права.
Я дійшла висновку, що позиція сучасної молоді доводить, що Україна в надійних руках дійсних патріотів своєї Батьківщини.
Досліджувались наступні питання:
1. Що таке демократія? Де і коли виникла демократія?
2. Що таке толерантність, плюралізм, компроміс?
3. Назвіть глобальні проблеми сучасності, які безпосередньо стосуються нашої України.
4. Україна та загальноєвропейський процес.
На основі отриманих результатів я дійшла висновку: молодь розуміє, що толерантність, плюралізм думок та компроміс є основними принципами спілкування світової спільноти, а також розуміє необхідність співпраці на міжрегіональних конференціях, зборах, семінарах для подолання глобальних проблем сучасності.
Проблема формування громадської активності та правової культури викликає зацікавленість у вчителів історії та правознавства району, області. В цьому я переконалась на засіданнях ШМО ЗСШ №100, РМО Ленінського району, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Посилання на матеріали:
http://schkola100-zaporozhye.jimdo.com/%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BC/%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0/?logout=1
https://drive.google.com/file/d/0BwVp9rVVSPsXaFRVNEhTcjRfZjg/view?usp=sharing
|