Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 07:06

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Сучасна парадигма історичного досвіду України як засіб виховання на уроках історії

Сучасна парадигма історичного досвіду України як засіб виховання на уроках історії

 

 

Бережок Світлана Володимирівна, вчитель історії і правознавства , «спеціаліст І категорії »

Запорізький навчально-виховний комплекс «Вибір»  Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор: Александрова Вікторія Станіславівна

Адреса школи: вул. Полякова,19 

Тел.: 67-47-75

Email: ztlvybor@ukr.net

http://vybor.zp.ua

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду.

Підвищення якості знань, підвищення мотивації до вивчення історії держави.   Результатом реалізації даного досвіду  має стати патріотична свідомість дітей та почуття любові до Батьківщини.

Обґрунтування  актуальності  та  перспективності  досвіду.

Сучасна парадигма української історії – це погляд через особистісне ставлення учителя на сучасні події у  проблемі  утвердження національної ідентичності за реальних умов сучасності. 

У стратегічному плані головним стає переміщення уваги з держави на людину, точніше на соціальні групи людей - їхні життєві стратегії, уявлення про цінності та мотиви поведінки.

Концепцію телеологічного, наперед відомого ходу історії учитель змінює на користь так званої відкритої історії, де її перебіг (як насправді є) визначається конкуренцією соціальних еліт. Відмовлення й від бачення українського минулого як історії пригнобленої нації-жертви, бо Україна ніколи такою не була (годі нагадати бодай Радянський Союз, де знайдемо багато прикладів того, наскільки великим був вклад українців в буття цієї держави).

Вагомими є  принципи поліетнічної і поліконфесійної історії, тобто оповідь не лише про українців, а й про людей інших етносів та конфесій, які мешкали/мешкають на території України.

Необхідним є акцент на багатоголосся та множинність позицій різних суспільних груп та альтернативних стратегій поведінки - із поясненням причин таких стратегій заради досягнення тих чи інших цілей.

Необхідним є показ взаємозалежності усіх сфер історичного буття суспільства - політики, економіки, культури.

Науково-теоретичнабаза досвіду.

Проблема історичного досвіду України як засіб виховання на уроках історії розглядалась з різних позицій, але сучасний – новітній підхід – це потреба сучасного положення України в умовах окупації Криму та Донбасу.

В перші десятиліття XX ст. вивчення історії України продовжили М. Грушевський, Д. Багалій, М. Слабченко, Д. Яворницький, Д. Дорошенко, І. Крип'якевич та інші.

Новітні підходи:  Наталія Яковенко,  Ярослав Грицак, Л. Зашкільняк,        С. Плохій, В. Смолій.

Це сучасні інформаційні технології (Г.К. Селевко), мотивація діяльності учнів (Е.П.Ільїн, Г.І.Щукина), особово-орієнтоване  вчення (С.І.Подмазін),  мультимедійні технології в освіті  (М. Кирмайер).

Мультимедійність - одночасне використання різних типів цифрової інформації (електронний текст, текст з гіперпосиланнями, відео, фото, аудіо, інфографіка, презентації, 3d-графіка і ін.).              

Проблема реалізації виховного потенціалу сучасного уроку історії України  в глобальній мережі Інтернет і його здібності як освітнього ресурсу впливати на процес безперервної освіти не були предметом пильної уваги дослідників.

Також актуальним є використання блогу вчителя (режим доступу http://svberezhok.blogspot.com/) для ведення дискусій, дистанційних консультацій. Блог вчителя - трибуна для пропагування своїх життєвих поглядів та професійної позиції.

Стисла анотація досвіду.

Дана конкурсна робота містить методичні рекомендаціі щодо використання історичного досвіду України як засобу виховання на уроках історії для уроків історії в основній  та старшій школі.

У вступній частині досвіду подано погляд автора досвіду на недостатню роль виховання та виховного потенціалу на уроках історії. Автор пропонує власне ставлення,  відомі технології виховання та навчання скомпілювати та акцентувати на вихованні  громадян з новою ментальністю на уроках історії.  

В основній частині проаналізовані деякі протиріччя у реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, наприклад: виопуклення прикладів так званого «позитивного досвіду» у царині ліберально-демократичних цінностей - пошануванні життя та прав людини, толерантному ставленні до чужої мови й культури, слідуванні демократичним ідеалам та виклик часу  - агресія Росії, анексія Криму;

усвідомлення взаємозв'язку між ідеєю свободи, правами та громадянською відповідальністю  та кризою українського суспільства. Значний прошарок громадян позбавлений належної соціальної культури і тому уражений сваволею та ілюзіями.

Представлені розробки уроків – приклад формування  та виховання громадянської відповідальності  засобами історичного моделювання.

Як приклад роботи вчителя представлені додатки до опису досвіду роботи.  Зразком  виступає авторський блог вчителя, а також уроки та заходи,  розміщені  в ньому  для  роботи  он-лайн.

Репрезентація досвіду

Даний досвід було репрезентовано на засіданні районного методичного об’єднання вчителів історії. А також він представлений на конкурсі «Учитель року 2016».

Посилання на матеріал: http://svberezhok.blogspot.com/p/blog-page_28.html 

Посилання на блог вчителя: http://svberezhok.blogspot.com/



Джерело: http://svberezhok.blogspot.com/p/blog-page_28.html
Категорія: Історія і правознавство | Додав: tetyana013 (27.01.2016)
Переглядів: 1020 | Коментарі: 3 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/55
Всього коментарів: 3
3 Yana  
Очень интересная и актуальная работа. Желаю преподавателю дальнейших успехов в работе и творческого вдохновения. Удачи во всех начинаниях.

2 SVBerezhok  
Актуальна тема досвіду. Доречно та сучасно. Бажаю успіху!!!

1 tomkovicht  
Дуже гарний досвід!!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024