Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 07:08

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Проектна технологія як засіб активізації навчальної діяльності учнів

Проектна технологія як засіб активізації навчальної діяльності учнів

 

Чегіна-Мальцева Антоніна Володимирівна,
вчитель історії вищої категорії


Запорізької гімназії №31 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Тетяна Миколаївна Трапезіна


Адреса гімназії: 069006 вул. Добролюбова 4, тел.236-83-21,
E-mail:  zgymnasium31@gmail.com
Сайт: http://gym31.zp.ua/

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

Ефективно набувати та осмислювати знання можна тільки в процесі власної діяльності. Проектна педтехнологія-засіб з допомогою якого це можна зробити. На уроці та в позаурочній  діяльності під час підготовки та захисту проектів вчитель створює ситуацію, яка спонукає учнів до свідомої актуалізації набутих раніше знань з історії та їх аспектного поглиблення, розкриває індивідуальні нахили і здібності, сприяє самопізнанню.

Актуальність і перспективність досвіду:

У Проекті Концепціїрозвитку освіти до 2015 року зазначається, що вихідним моментом і необхідною умовою цілісності освітньої системи є спрямованість діяльності всіх її суб’єктів на становлення освіти нового типу, що відповідає потребам розвитку і самореалізації людини в нових соціокультурних ситуаціях. Перспективність досвіду полягає в постійній діяльності вчителя, спрямованій на створення умов для постійного активного переосмислення набутих історичних знань як засобу успішної соціалізації учнів у сучасному суспільстві.

Теоретичною базою досвіду є наукові дослідження засновників методу проектів Дж. Дьюї та В. Кілпатрика, дослідження вчених, що висвітлюють питання сучасних інноваційних технологій: В.І. Бондаря, О.М. Пєхоти, В.В. Гузєєва, Г.К. Селевко, С.Ю. Курганова, М.І. Бухтіярова, К.О. Баханова, В.А. Ніщєти про технології навчання пов’язані з дидактичними процесами, засобами і організаційними формами, зокрема при викладанні історії.

Стисла анотація досвіду:

На своїх уроках вчитель впроваджує індивідуальні та групові проекти змішаного типу. В роботі представлені наступні проекти:
 «Подорож до нової  Батьківщини.»-6кл.;
«Три стани середньовічного суспільства.»-7 кл;
«Як прокотиться бува та війна-Руїна, то не зможе підвестись довго ще країна..»-8кл.
«Перша світова війна  моїми очима (вчимося писати есе).»-10 кл.
«Які політики такі і результати?!»-10 кл.
В позаурочній діяльності написано і вдало захищено 3 роботи в МАН:
«Символіка оздоблення трипільської кераміки як відображення вірувань трипільців(або Символіка трипільської кераміки-ключ до розуміння вірувань трипільців )»-Маргарита Сафонова, 10 кл., ІІІ місце ІІІ етапу;
«Перша Світова і громадянська війна у селянських наративах Південної України»-Реньов Євген,10 кл.,  ІІІ місце ІІІ етапу;
«Трансформація статусу жінки в європейському суспільстві наприкінці ХІХ- на початку ХХ ст. »-Салітра Надія, 10 кл., ІІ місце ІІІ етапу;
Суспільне значення предмету історія в неспокійний час війни стрімко зростає.Один з останніх реалізованих проектів-позакласний виховний захід-проект: «День збройних сил України».

Результативність впровадження досвіду:

метою, яку ставив вчитель, починаючи роботу з впровадження методу проектів, було зацікавити дітей історичним матеріалом, пожвавити їх роботу.
Підводячи підсумки, вчитель дійшов висновку,що результати вийшли за межі поставленої мети. З досвіду, отриманого в процесі освоєння проектної технології, стало очевидним,що не зважаючи на додаткові часові затрати,що(враховуючи переобтяження програми) є обмежувальним фактором застосування методу, використання методу не тільки значно підвищує мотивацію до вивчення історії, а також допомагає учням переосмислити історичні факти, спробувати себе в дослідницькій діяльності, сприяє подоланнюособистіснихобмежень, допомагає пізнати свої сильні сторони, формувати активну громадянську позицію.
Дозволяє вчителю оволодіти технологією, яка максимально відповідає викликам часу, створити власну педагогічну лабораторію, підтримувати інтерес учнів до суспільного 

Репрезентація досвіду:

Проблема  викликає зацікавленість не тільки у вчителів історії, а і спеціалістів з інших навчальних дисциплін. В цьому я переконалась на засіданнях шкільного методичного об’єднання вчителів гуманітарних дисциплін, обласних семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали: http://gym31.zp.ua/news/vii-mpvpd-chegina-malceva-a-v.html

Категорія: Історія і правознавство | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 913 | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024