Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 10:16

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Практичні заняття з історії України 7 клас. (за новим стандартом базової і повної загальної середньої освіти)

Тема: Практичні  заняття з історії України 7 клас. (за новим стандартом базової і повної загальної середньої освіти)

Відомості про автора:

П.І.Б. вчителя  Крот Олена Володимирівна

Посада, категорія, звання вчитель історії та правознавства, спеціаліст вищої категорії, «Учитель методист»

Контактна  інформація   про   навчальний   заклад (освітню   установу):

Запорізька  загальноосвітня  школа  І-ІІІ  ступенів   № 75  Запорізької  міської  ради  Запорізької  області

Директор:  Гончаренко Роман Вікторович

Адреса школи: Україна, Запорізька область, м.Запоріжжя, Заводський район, вул. Історична, 92,  телефони: (061)2365610, (061)2365632,

е-mail: shkola75@i.ua , сайт: http://zzosh75.ucoz.ru

Провідна  педагогічна  ідея   досвіду:  Підґрунтям для розробки практичних занять стали дидактичні принципи розвивального навчання, науковості, доступності, системності. Посібник дозволяє ефективно реалізувати вимоги компетентнісного та діяльнісного підходів на етапі впровадження нового державного стандарту. Розробка практичних занять з  історії України  для учнів 7 класу дасть можливість забезпечити індивідуалізацію та диференціацію у навчанні. Матеріали до практичних занять розроблені за єдиною методичною схемою і підпорядковані виконанню мети, зміст якої відповідає новій програмі викладання предмета історія. За допомогою розроблених практичних занять учитель зможе створити умови для суб’єктно-суб’єктного спілкування всіх учасників навчального процесу, в якому буде домінувати діяльнісний компонент над інформаційним. Розробки відрізняються підбором різнорівневих питань, джерел,текстів, картографічних завдань, візуальних матеріалів. Всі практичні роботи об’єднані концептуально і структурно. Розробки дають можливість учителю використовувати матеріали при конструюванні уроків відповідно до особистого стилю, методів і прийомів навчання. Матеріали додатків, візуальні тести можуть бути використані під час створення презентацій, а розробки завдань для групового та корпоративного навчання, організації ігрового поля. До посібника додаються візуальні тести у формі мультимедійних презентацій. Різні за складністю завдання будуть сприяти створенню умови для впровадження особистісно орієнтованого навчання, дадуть можливість поєднувати репродуктивний та творчий вид діяльності. Візуалізовані завдання дозволять активізувати пізнавальний інтерес учнів, розширять їхнє уявлення про життя людей у давні часи. Підбір джерел та навчальних текстів сприятиме розвитку критичного мислення та формуванню аналітичних навичок. Тексти для читання є адаптованими, підібрані з урахуванням вікових і психологічних особливостей учнів 7 класу, будуть сприяти зацікавленню у вивченні предмету. Зміст аксіологічних завдань дозволить учням зробити висновки про духовні і культурні надбання різних історичних цивілізацій. Цей вид завдань допоможе сформувати і висловити своє власне ставлення до гуманістичних та соціокультурних цінностей людства, віднайти загальнолюдські цінності і перейняти їх.

Обґрунтування  актуальності  та   перспективності досвіду:  В умовах впровадження нового державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти одним із завдань дидактики стає розробка якісно нової навчально-дидактичної літератури з історії. «Практичні заняття з  «Історії України» (за новим державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти) 7 клас» - посібник, який розроблено, щоб допомогти вчителю впроваджувати основні принципи державного стандарту, забезпечити організацію практичних занять, які вперше окремими уроками введено до нової навчальної програми.

Науково-теоретична  база   досвіду: Теоретичний аспект поданих матеріалів опирається на авторські узагальнення О. Пометун – доктора педнаук, професора, завідувача лабораторією освіти Інституту педагогіки АПН України та Л. Пироженко - кандидата педнаук, старшого наукового співробітника Інституту педагогіки АПН України, основою якого є гуманістична парадигма освіти. Використана література: Баханов К. О. Лабораторно-практичні роботи з історії України (методичний посібник для учителів) - К.: Генеза, 1996, Мисан В. О. Сучасний урок історії: навчально-методич­ний посібник - К.: Шк. світ, 2010, Радченко А.Є.. Професійна компетентність учителя. - X., 2006, Вердіна С.В, Панченко А.Г.. Секрети педагогічної майстерності. - X., 2008 Пометун О., Пироженко Л.. Сучасний урок. - К., 2005,  Мокрогуз О.П.. Інноваційні технології на уроках історії. - X., 2007.

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую групові та індивідуальні форми навчання, творчу імпровізацію вчителя, його взаємодії з учнями.  Самооцінка учнів стає головним фактором оцінювання особистих досягнень учнів. Значне місце посідають дискусії, рольові ігри або розігрування ситуацій, обмін думками у групах, розробка проектів.   Використання вищезазначених матеріалів, формуватиме в учнів уміння опрацьовувати інформацію про минуле, досліджувати різні види історичних джерел, зокрема текстові, візуальні та усні, впроваджувати інформаційно-комп’ютерні технології, формувати ключові та предметні компетентності.

А проведення запропонованих практичних занять сприятиме розширенню в учнів кругозору, розвиватиме увагу, пам'ять, мовлення, мислення, уяву, фантазію, творчі здібності, мотивацію навчальної діяльності, виховуватиме самостійність, співробітництво, почуття колективізму, товариськості, відповідальності за спільну справу, що призведе до покращення рівня навченості учнів з теми.

Репрезентація досвіду  на засіданні РМЦ вчителів історії та правознавства

Теги: Заводський, історія, практичні  заняття, Україна, 7 клас

Посилання на матеріал  http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_22.html

Категорія: Історія і правознавство | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 2746 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/291
Всього коментарів: 3
3 elmirarochka  
Представлений матеріал дозволяє раціонально використовувати час на уроці, індивідуально та диференційовано здійснювати підхід у навчанні, сприяє активізації пізнавального інтереса учнів. Запропоновані наробки я особисто буду використовувати на своїх уроках. Дякую.

2 Istory2010  
Дякую Олені Володимирівні за розробку цікавого і актуального матеріалу, який було представлено на жовтневому засіданні РМЦ вчителів суспільно-гуманітарного циклу Заводського району. Кожний урок націлює учнів на пізнавальну самостійність; раціонально поєднані словесні, наочні, наукові і практичні форми навчання; вдало реалізовано проблемно-пошуковий метод викладання історії. Пропонований матеріал стане в нагоді як молодим так і досвідченим колегам. Слід відзначити, що Олена Володимирівна є активним учасником віртуального практико-орієнтованого семінару "Організація навчально-виховного процесу з історії в загальноосвітніх навчальних закладах м.Запоріжжя в умовах впровадження нового Держстандарту", на якому також представляла свої наробки для 6-х класів.  
Бажаю успіхів і подальшої творчої наснаги!
Керівник РМЦ вчителів суспільно-гуманітарного циклу Заводського району Скворцова Г.Б.

1 irinabulanaya  
Робота змістовна, відповідає вимогам сучасних нормативних документів. Підібраний матеріал може бути використаний не тільки колегами, які працюють в школі ІІ-ІІІ ст, а й вчителям-початківцям. Будемо раді поспілкуватися з Вами, Олено Володимирівно, на засіданні РМЦ вчителів початкових класів Заводського району у наступному навчальномуц році. З повагою, керівник РМЦ вчителів початкових клаісв Скворцова І.О.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024