Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 10:33

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Підвищення й розвиток національної самосвідомості та патріотизму на уроках історії та у позакласній діяльності засобами ІКТ

 

Підвищення й розвиток національної самосвідомості та патріотизму на уроках історії та у позакласній діяльності засобами ІКТ у сучасному освітньо-інформаційному просторі

 

Прохорова Катерина Володимирівна,
учитель історії, спеціаліст II категорії

Запорізький багатопрофільний ліцей № 62 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Пархоменко Ірина Володимирівна

Адреса школи: 69006, вул. 40 Років Радянської України, 9
Тел.: 236-89-70, 283-09-19


Email: zpbpl62@rambler.ru
http://bpl62.zp.ua/index.php

 


Провідна педагогічна ідея досвіду:

Наданий досвід роботи вчителя висвітлює актуальність використання інформаційно-комп′ютерних технологій для виховання національної самосвідомості учнівна уроках історії та в позаурочний час. Адже одне з головних завдань історичної науки – виховання свідомого громадянина своєї держави, а сучасний урок неможливий без нових технологій, зокрема ІКТ.Використання ІКТ сприяє тому, щоб школярі не автоматично запам’ятовували та відтворювали знання а й мали можливість самим знаходити крихти цього досвіду, виробляючи свої оцінки, особисте ставлення і емоційно-ціннісні орієнтації до подій навколишнього громадського життя. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Актуальність та перспективність досвіду визначається тим, що його впровадження сприяє: удосконаленню професійної майстерності вчителя;формуванню нових рольових відносин між учнем і вчителем як суб’єктних відносин співпраці– «вчитель – партнер», «вчитель – навігатор»; підвищенню пізнавальної активності учня; створенню умов для формування досвіду самостійного вирішення пізнавальних, комунікативних, організаційних та моральних завдань, що складають зміст освіти; розвитку самоосвіти, критичного та творчого мисленняучнів; формуванню компетентної особистості.


Науково-теоретичною базою є
Значний внесок у розробку методології і теорії поняття інноваційної педагогічної технології зроблений сучасними педагогами: В. Безпалько, Б. Лихачовим, М. Кларіним, В. Монаховим, Г. Селевко та іншими. Проблему педагогічної інноватики розглядали такі вчені як О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов, В. Загвязинський, Н. Юсуфбекова, А. Ніколс та інші. Загальним для всіх дослідників є те, що  до «інноваційних педагогічних технологій» беззаперечно відносяться технології проблемного навчання, інтерактивні технології, використання ІКТ в навчально-виховному процесі. 
Проблема виховання патріотизму, формування національної самосвідомості   знайшла своє відображення як у вітчизняній філософській думці (В. Бичко, І. Надольний, Л. Сохань, І. Стогній, О. Забужко, В. Шинкарук та ін.), так і в зарубіжній (І. Кант, К. Роджерс, Е. Фромм та ін.) .


Стисла анотація досвіду:
Інноваційні методи навчання стали невід’ємною частиною моїх уроків. Завдяки використанню ІКТ можливим є впровадження інтерактивних технологій у навчально-виховний процес. Для учнів 5-6 класівя використовую ігрові форми навчання (рольовіігри, інсценування та інші), учнів 7-9класів – дискусії, «акваріум», «мікрофон», «мозковий штурм», 10-11 класів – дебати, дискусії, робота в парах і малих групах, анкети й опитування, учнівські проекти, метод «займи власну позицію», ділові ігри тощо.
З великим задоволенням учні працюють в Інтернеті, тому я пропоную їм різні освітні сайти. Наприклад, LearningApps, де школяріможуть виконувати вже готові завдання, а також вправи, які розроблені мною:пазли, вікторини, стрічки часу, вивчення біографії історичних діячів, тести тощо. Над цими завданнями учні працюють дома та в класі, отримуючи додаткові бали.
Важливою є позакласна робота з предмету. Під моїм керівництвом проводиться робота зі створення віртуального музею історії школи.Така роботасприяєіндивідуальній та колективній творчій діяльності вчителя та учнів.Це віртуальний музей, тому відучнів та вчителя вимагається ще й знання інформаційно-комп’ютерних технологій.Для багатьох учнів це стає школою праці та самореалізації. Тут і пошук, який розширює кругозір, знайомство дітей з життям країни, виховання любові до Батьківщини, гордість за свою школу, її випускників.
В умовах інтеграції України в європейський простір актуальною є робота Європейського шкільного клубу, який я очолюю.Метою діяльності клубу є: формування активної громадянської позиції, розвиток високої політичної культури, формування особистості молодого громадянина нашої країни – патріота, всебічна участь в житті суспільства, виховання почуття поваги до прав людини, підготовка особистості до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі розуміння миру, толерантності, рівноправ’я черезстворення інтерактивних проектів та участь у Всеукраїнських та обласних медіа фестивалях.


Результативність впровадження досвіду: 
Метою досліджень, які я проводила в рамках роботи над проблемною темою, було вивчення можливості використання ІКТ як інноваційного засобу впровадження інтерактивних технологій на уроках історії та в позаурочній роботі для виховання патріотизму та формування національної самосвідомості.
Я дійшла висновку, що використання ІКТ в сучасному освітньому просторі сприяєзміні відносин між учнем і вчителем як суб’єктних відносин співпраці: вчитель стає партнером, навігатором в інформаційному просторі; створює умови, за яких учень вчиться новому мисленню, методам пізнання й самоорганізації, що сприяє розвитку у дитини комунікативної компетенції, критичного мислення та впливає на виховання патріотизму, формування національної самосвідомості в учнів. 


Репрезентація досвіду:

Результати творчого пошуку вчителя представлені на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів гуманітарного циклу, педагогічній раді школи та на шкільному майстер-класі,у виступах, які присвячені даній темі, особистому блозі вчителя.
Посилання на матеріал: http://bpl62.zp.ua

http://Istoriazpbpl62.blogspot.com

Категорія: Історія і правознавство | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 616 | Рейтинг: 1.0/42
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024