Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:35

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Організація роботи учнів при вивченні історичних персоналій

Організація роботи учнів при вивченні історичних персоналій

Дьоміна Мирослава Георгіївна

вчитель історії та правознавства, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 39 Запорізької міської ради Запорізької області      

Директор: Чабан Світлана Олександрівна

Адреса школи: 69057, м.Запоріжжя, вул. О.Матросова, 16;

тел.:  (061) 233-04-46, 233-61-14

e-mail: school39@ukr.net

 

Провідна ідея педагогічного досвіду : подання історії як дії особистості, а не як безособової схеми. А це спонукає учнів до власного пошуку відповідей на суперечливі питання.

Науково – теоретична база досвіду.

  1. Аркас М. Історія України – Русі. К.: Вища школа 1993 р.
  2. Баханов К. Інноваційні системи, технології та моделі навчання. Запоріжжя. Просвіта, 2004 р.
  3. Визначні особистості в історії України. У 2 ч. Упорядник Т.Ковтуненко – К.: Ред. Загально педагогічної газети ч.1. – ст.. 128.
  4. Грушевський М.С. Ілюстрована історія України – К.: 1990 р.
  5. Довідник з історії України. – К.: Генеза, 1993 р.
  6. Думинець І. Сеньків М. Ватажки народних повстань в Україні. – Д.Відродження, 1997 р.
  7. Желіба О. Складаємо історичний портрет. Історія України. – 2006, № 42, с. 16 – 17.
  8. Козуля О. Жінки в історії України. К.: Преса України, 1993 р.
  9. Люшин М. Історію творять особистості. Історія України – 2007 р., № 41, с.20 – 24

Стисла анотація досвіду

Досвід роботи над темою передбачає розробку тестових завдань, складання коротких повідомлень, з висвітленням біографій особистостей, напрямків їх діяльності.

Доречним буде використання завдань : «Портретна галерея», які допоможуть учням розвивати візуальну пам’ять, мати візуальне уявлення про історичну особистість.

Для систематизації отриманих раніше знань, правильним буде запропонувати учням скласти порівняльні таблиці, схеми, кросворди.

Використання історичних документів, згадок сучасників створить атмосферу історичної епохи, що вивчається.

У 5 – 7 класах цікавим зробить урок використання ігор, наприклад, комбіноване лото « Імена та дати». У комфортній атмосфері  ігрового змагання учні краще запам’ятають необхідну  інформацію.

У старших класах доречним буде проведення практичних робіт. Такий вид роботи сприяє формуванню в учнів навичок дослідницької роботи, роботи  з різними джерелами інформації .

Результативність впровадження досвіду.  

Представлені в роботі матеріали використовувались протягом останніх 5 років викладацької діяльності. Їх використання стало одним з ефективних елементів при підготовці учнів до ЗНО. Випускники школи 2012 – 2013 н.р. успішно пройшли ЗНО.  

У 2012-2013 н.р. учениця 10 класу Горбуліна М. зайняла ІІ місце у ІІ (районному)етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, учениця 11 класу Іванісова А. – ІІІ місце.

Запропоновані матеріали були використані під час проведення відкритих уроків: «Освіта і наука на українських землях у першій половині ХІХ ст..» (9 клас)., «Яскраві особистості українського театру у ХІХ ст..» (9 клас)., « Українська держава гетьмана Скоропадського» (10 клас), на позакласному заході: «Калейдоскоп історичних постатей». (5,9 класи), при підготовці до квест-ігор на краєзнавчу тематику.

Репрезентація досвіду.

Представлені матеріали використовувались при підготовці до виступу на засіданні ШМО на тему: « Творче самопочуття вчителя як необхідна умова підвищення ефективності уроку» ( 2012 н.р.),  під час виступу на РМО на тему «Формування навичок  дослідницької роботи учнів під час роботи з історичними персоналіями» (2013р.)., при підготовці матеріалів до шкільної педагогічної виставки. 

Посилання на матеріал: http://myschool50.webnode.com.ua/ 

 

Категорія: Історія і правознавство | Додав: ordg (27.01.2016)
Переглядів: 665 | Рейтинг: 1.0/48
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020