Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 07:24

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Навчально-методичний комплекс курсу « Історія України» для 8 класу (у відповідності до нової навчальної програми)
Навчально-методичний комплекс  курсу «Історія України» для 8 класу (у відповідності до нової навчальної програми)
 
 
Петров Роман Володимирович, вчитель історії, «спеціаліст вищої категорії»
 
Запорізький ліцей «Логос» Запорізької міської ради
Директор: Рівкін Анатолій Давидович
 
Адреса:          69035  Запоріжжя, вул. Рекордна, 27-А
Телефон:      233-33-19, 34-01-62
Е-mail:          zllog@yandex.ua
Сайт:             http://www.zllogos.zp.ua
 
Провідна педагогічна ідея досвіду:  
забезпечення поєднання особистісно орієнтованого, діяльнісного та компетентнісного підходів до навчання та методичного супроводу передбаченої новою програмою  багатоаспектності викладу — вивчення різних вимірів історії (соціального, економічного, політичного, культурного, ґендерного тощо) та багатоперспективності — вивчення історії з погляду різних суб’єктів історичного процесу.
 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
актуальність та перспективність представленого матеріалу зумовлена переходом до викладання історії за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти та спрямованістю його на реалізацію завдань шкільної історичної освіти:
  • розвиток інтересу учнів до історії як сфери знань і навчального предмета, власних освітніх запитів і вміння їх задовольняти;
  • здобуття та засвоєння учнями системних знань про головні події, явища та тенденції в історії України та світу;
  • ознайомлення їх з духовними і культурними надбаннями та цінностями, історико-­культурними традиціями українського народу і цивілізації в цілому;
  • формування в учнів умінь визначати, відбирати і використовувати у процесі пошуку інформацію про минуле, різні види історичних джерел, зокрема текстові, візуальні та усні, артефакти, об’єкти навколишнього історичного середовища (музеї, архіви, пам’ятки культури та архітектури), інформаційно­комп’ютерні технології, а також умінь представляти обґрунтовані та структуровані знання, власне розуміння історії з використанням відповідного понятійного апарату та виважено розглядати контроверсійні, суперечливі теми.
 
Науково-теоретична база досвіду:
підхід вчителя до створення навчально-методичного комплексу ґрунтується на системі наукових ідей і понять сучасної історичної науки, загальнолюдських цінностях українського суспільства, сучасних психолого­педагогічних та методичних вимогах до процесу навчання в основній школі і спрямований на забезпечення умов для набуття учнями ключових і галузевих компетентностей та предметної історичної компетентності.
 
Стисла анотація досвіду:
за інноваційним потенціалом досвід можна охарактеризувати як комбінаторний (такий, який передбачає нові конструктивні поєднання відомих ідей, методик тощо). Навчально-методичний комплекс включає орієнтовне календарно-тематичне планування інтегрованого курсу «Історія України» для 8-го класу, розробки уроків за всіма темами курсу, мультимедійні презентації до них та електронний навчальний посібник.
     В якості технології навчання використовується традиційна технологія. Але у межах традиційної технології вчитель також застосовує приватні методики наступних педтехнологий:
  • технологія розвитку критичного мислення (формування умінь працювати з науковим текстом, спиратися на життєвий досвід, візуалізувати навчальний матеріал, аналізувати проблеми сучасності );
  • технологія проблемного навчання (проблемний характер викладу матеріалу, формування дослідницької культури учня);
  • технологія колективного способу навчання, технологія навчання у співпраці (розвиток комунікативних навичок учнів, умінь адаптуватися в різних групах за короткий проміжок часу, працювати в системі «взаємоконсультацій»);
  • метод проектів (розвиток творчого потенціалу учня, акцент на особистісно - значущу інформацію і диференціацію домашніх завдань);
  • теорія рішення винахідницьких завдань - ТРИЗ педагогіка (формування самостійного і нестандартного стилю мислення, умінь працювати з відкритими завданнями, що не мають чіткого рішення);
  • комп'ютерних технологій (створення презентацій POWER POINT з деяких тем курсу; використання CD- дисків з предмету);
  • технології диференційованого навчання;
  • ігрові технологіі.
     При навчанні учнів за даною навчальною програмою вчитель використовує наступні загальні форми навчання:
  • індивідуальну ( консультації);
  • групову (учні працюють в групах, створюваних на різних основах: по темпу засвоєння - при вивченні нового матеріал, за рівнем навчальних досягнень - на узагальнюючих по темі уроках);
  • фронтальну (робота вчителя відразу з усім класом в єдиному темпі з загальними завданнями).
     Навчально-методичний комплекс застосовується в умовах класно - урочної система навчання. Таким чином, основною формою організації навчального процесу є урок. Разом з тим, домашня самостійна робота включає роботу з текстом підручника, електронного навчального посібника та додатковою літературою для учнів, аналіз документів, творчі роботи з проблемних питань курсу.
     
Результативність впровадження досвіду:
впровадження представленого матеріалу розпочнеться у 2016-2017 навчальному році.
 
Репрезентація досвіду: рівень репрезентації – навчальний заклад; форми репрезентації: семінари, публікації в інтернет виданнях та інші.
 


Джерело: http://roman800.mypage.ru
Категорія: Історія і правознавство | Додав: ShPP (16.01.2016)
Переглядів: 1023 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/27
Всього коментарів: 1
1 zllog  
Як методист вважаю довести, що це цілісний, сучасний і практикоорієнтований досвід. Для вчителя - доречний. Багато практичних матеріалів для уроків. Є цікаві матеріали для учнів. Бери та працюй. Для молодого вчителя - незамінний досвід. Бажаю колезі творчої праці та натхнення.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024