Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 04:42

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Лабораторно-практичні роботи, як метод викладання історії, за допомогою інтерактивних технологій

Лабораторно-практичні роботи, як метод викладання історії, за допомогою інтерактивних технологій

Кавецька Анжела Семенівна, вчитель історії та правознавства Запорізького навчально-виховного комплексу  №64 Запорізької міської ради Запорізької області, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель»

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс  №64 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Глєзєрова Луіза Василівна

Адреса: 69060, м.Запоріжжя, вул. Молочна, буд.36

Телефон: 96-18-82

Електронна адреса:  znvk64.zp@outlook.com

Адреса сайту ЗНВК №64: http://school64.ucoz.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

З метою набуття школярами історичної та інших компетентностей та відповідно до держаних вимог і загальноосвітньої підготовки учнів окремою структурною складовою програми є практичні заняття. Практичні уроки  - це один із видів самостійної роботи учнів, суть якого полягає в самостійному дослідженні учнями історичних джерел за завданнями вчителя без попереднього вивчення цього матеріалу на уроці. Учні можуть досліджувати археологічні наслідки за їх описами, літературні пам‘ятки та інше.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Сучасна освіта вимагає від вчителя навчити учнів відбирати, використовувати у процесі пошуку інформацію, різні види історичних джерел, артефакти, розглядати суперечливі теми. Практичні заняття відкривають реальні можливості активізації пізнавальної діяльності школярів та усуває їх перевантаження. На практичних заняттях я використовую групові форми роботи, які дозволяють всім членам групи вивчити однакові джерела за однаковими завданнями, вчитель в цей час має змогу надати необхідну допомогу залежно від віку та пізнавальних можливостей кожній дитині.

Науково – теоретична база досвіду:

Особливу цінність для сучасної методики викладання історії являють ідеї методиста Пометун О. І., яка запропонувала  поєднати лабораторний метод навчання з використанням підручника: спочатку ознайомлення з історичними джерелами, опрацювання зібраних відомостей, підбиття попередніх підсумків, а потім узагальнення учбового матеріалу. Автор, спираючись на європейський і вітчизняний досвід, визначив основні форми організації самостійної роботи учнів з джерелами (широке учнівське дослідження, міні-дослідження, «пробуджувальні заняття») і особливості лабораторно-практичних робіт з історії, а в діяльності учнів передбачав високий ступінь самостійності. При цьому, автор досвіду Кавецька Анжела Семенівна, робить акцент в своїй роботі на практико-орієнтованих методах під час виконання практичних робіт на уроках історії.

Стисла анотація досвіду:

В роботі запропоновано алгоритм організації навчальної діяльності вчителя та активізації пізнавальної діяльності учнів на різних етапах проведення практичного заняття. Автор досвіду представляє розробки практичних занять, запитання та завдання, спрямовані на перевірку засвоєних знань та предметних умінь учнів 7 класів з всесвітньої історії. Досвід містить додатковий матеріал для уроку. Таблиці, схеми, ілюстрації, пам'ятки – все це допоможе учителю під час проведення практичних занять.

Для практичних робіт автор добирає джерела, що відповідають таким вимогам: доступність, охоплення найістотнішого питання, зв'язок зі  змістом попередніх тем і досвідом учнів. Пропонує структуру практичного заняття: актуалізація знань, мотивація навчальної діяльності, освідомлення змісту, виконання роботи під час якої учень вилучає необхідну інформацію з джерела, аналізує її і письмово фіксує, підсумки.

Результативність впровадження досвіду:

Підвищення мотивації до вивчення історії учасниками навчально-виховного процесу задоволення від навчання: з урахуванням інтересів, мотивів, різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій, дієво-практичній сферах кожного.

Підвищення інтересу учнів до предмету та участі у конкурсах, олімпіадах, інтелектуальних змаганнях шкільного, районного, обласного.

Реалізація навчальних та розвивальних можливостей шкільних програм, підручників, інших дидактичних засобів навчання.

Забезпечення постійної активної позиції учнів під час проведення практичних занять.

Формування у школярів уміння здобувати, переробляти, інтерпретувати інформацію, набуту з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку.

Репрезентація досвіду:

  • Проведення семінару з даної   теми на рівні навчального закладу – 25.03.2015 р.;
  • Даний матеріал готується для публікації у фаховому  журналі «Шкільний світ. Історія»;
  • Проведення районного практико-орієнтованих семінару «Викладання історії за новим Державним стандартом» - 30.10.2013 р.;
  • Представлення даних матеріалів у міській творчій групі «Педагогічне вимірювання знань учнів з історії та суспільствознавства в контексті нового Державного освітнього стандарту» - жовтень 2015 р..

Посилання на матеріал: блог вчителя історії Кавецької А.С. "Історія - путівник життя з минулого в майбутнє"

Категорія: Історія і правознавство | Додав: tetyana013 (20.01.2016)
Переглядів: 1097 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/90
Всього коментарів: 6
6 Julianna  
Очень актуальная тема, развивает интерес и мотивацию у учеников. Респект учителю, так держать!!!

5 Bozia  
Очень креативные уроки =)

4 kavetskaya87  
Вы лучший учитель!Так держать!

3 historiangelika68  
практичні роботи з 7 класу всесвітньої історії актуальні

2 aster1968  
Спасибо что наши дети полюбили ваши уроки!

1 yuliagemus  
Чтоб сделать любой урок интересным надо постоянно находить новые идеи и
методы. А чтоб превратить урок истории в интересный и полезный урок
тем более)))

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024