Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:39

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Формування соціальної компетентності учнів засобами суспільних дисциплін

Формування соціальної компетентності учнів засобами суспільних дисциплін

Хижня Олена Павлівна, вчитель історії, перша кваліфікаційна категорія

Запорізька гімназія №8 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор Гвозденко Олексій Андрійович

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а,

Телефон: 7698026, 7698015. 

Електронна адреса: gymnasium8.zp@gmail.com                              

Сайт: http://school8.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Ефективне формування соціальної компетентності учнів на уроках історії дає можливість досягнути таких результатів:

  • учні стають активними під час навчання;
  • активізуються індивідуальні розумові процеси учнів;
  • учасники навчально-виховного процесу заохочуються до творчості.

Все це дає змогу підготувати учнів до свідомої активної участі в житті суспільства через:   формування навичок співпраці та взаєморозуміння; уміння розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях;  розвиток уміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей з   погляду їх суспільної значущості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Формування соціальної компетентності в учнів є важливою умовою взаємодії у суспільстві на сучасному етапі розвитку нашої держави. Соціальна компетентність входить до групи ключових компетентностей та відображена у всіх освітніх галузях держстандарту  повної загальної середньої освіти, які вивчаються учнями основної школи. Метою навчання суспільствознавчих дисциплін є створення умов для розвитку особистості компетентного, активного, відповідального громадянина України, члена європейської і світової спільноти, що здатний сприймати та ефективно відповідати на сучасні індивідуальні та суспільні виклики і загрози. Серед завдань освітньої галузі «Суспільствознавство»: формування особистості здатної брати участь у житті демократичної, соціальної, правової держави і громадянського суспільства та дотримуватися правил соціально відповідальної поведінки, а також формування активної громадянської позиції, мотивації до соціальної активності. Всі ці якості становлять сутність соціальної компетентності.

Наукова-теоретична база досвіду: Визначенню сутності поняття соціальної компетентності сприяють праці: М. Гончарової-Горянської, І. Зарубінської, Л. Лепіхової, І. Зимної. У дослідженнях цих вчених визначені складові та проаналізовані шляхи формування соціальної компетентності Вагомим євнесок у розробку окресленого питання   О.Саченко, Н.Бібік, С.Бондар, І Єрмакова, Г.Селевка, І Тараненка, Г.Халаша, О.Пометун, Л.Пироженка, А. Хуторського, С. Шишова. У працях зазначених дослідників розкрито сутність поняття компетентнісного підходу в освіті, висвітлено шляхи формування  компетентносте учнів. Відомотсі про шляхи формування соціальної компетентності учнів представлено у працях С.Бахтєєва, М.Гончарової-Горянської, Л.Лєпіхової, В.Слот. У дослідженнях цих та інших вчених розкрита сутність поняття «соціальна компетентність» та визначено її складові.

Стисла анотація досвіду: Основні принципи формування соціальної компетентності

  • соціальна мотивація навчання, опора на соціальний досвід учня;
  • соціальний зміст навчання;
  • соціальні форми та активні (інтерактивні) методи;
  • соціально значимий для учня результат (рефлексія).

Для досягнення мети я ставлю завдання:

  • поширення систематичних знань;
  • формування позитивного ставлення до навчання;
  • розвиток вміння співробітництва та бажання брати участь в суспільному житті.

Навчання та виховання учня повинно відбуватися на основі його нахилів та природних здібностей. Основним стимулом для навчання є задоволення його потреб у пізнанні.

Основними методами формування соціальної компетентності є:

  • Інтерактивні технології кооперативного навчання;
  • Інтерактивні технології колективно-групового навчання;
  • Технології навчання у грі;
  • Технології навчання в дискусії;
  • Метод поектів
  • Дослідницько-пошукові методи та прийоми.

Основними формами навчання в умовах формування соціальної компетентності мають стати парні, групові, індивідуальні форми роботи на уроці. Для збільшення комунікативної активності між учнями я використовую інтерактивні методи. Навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів, це «взаємонавчання».

Результативність впровадження досвіду: підтверджується позитивною динамікою рівня навчальних досягнень учнів, результативністю  роботи зі здібними та обдарованими учнями протягом останніх років: 2013-2014н.р. – 2 призери районних олімпіад, 1 призер обласного етапу конкурсу-захисту робіт МАН2014-2015н.р. – 4 призери районних олімпіад, 2015-2016 н.р. – 7 призерів районних олімпіад.

Репрезентація досвіду: досвід формування соціальної компетентності учнів представлено на засіданні ШМО вчителів суспільних дисциплін гімназії (2013, 2014 рік); на засідання педагогічної ради гімназії  (2015 рік), а також на засіданнях районного методичного центру вчителів історії та правознавства.

 Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B9PfijKNAWNEUUVISFJUMloteTg&usp=sharing

Категорія: Історія і правознавство | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 898 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/78
Всього коментарів: 1
1 temp   [Матеріал]
smile

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020