Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 09:51

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Формування історичного мислення в учнів з використанням альтернативних джерел

 Формування історичного мислення в учнів з використанням альтернативних джерел.
Предметна та виховна робота в соціальній мережі «ВКонтакте»

 

   Завірова Марія Леонідівна, вчитель історії,

  спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист».

   Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №15
   Директор: Кириченко Оксана Анатоліївна
  
Адреса школи: м.Запоріжжя, вул.Грязнова, 68 тел. 637844
   E-mail: school15@meta.ua
  
Сайт: https://sites.google.com/site/school15zp/oficialno

Провідна педагогічна ідея досвіду
Провідною ідеєю цього досвіду є переконання в тому, що при бажанні можна вчитись навіть у соціальних мережах, які створені переважно для спілкування та розваг. Формування правильної позиції учнів щодо поведінки в соціальних мережах, критичного ставлення до інформації, правил її пошуку та перевірки відбувається під час спілкування. До того ж, формат соцмережі передбачає дещо неформальне спілкування, що допомагає встановити з учнями більш тісний та глибокий зв'язок, ніж це можливо зробити під час стандартного уроку.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Сучасний світ змінюється і разом з ним змінюються вимоги до освіти, які висувають вчителям суспільство, батьки та учні. Вже не є актуальним великий обсяг набутих знань, зараз більше у нагоді стає вміння шукати та аналізувати інформацію, робити певні висновки, розбиратись в суспільно-політичних та економічних процесах, використовуючи історичний досвід, виявляти причинно-наслідкові зв’язки. Велику роль у соціалізації сучасних учнів відіграють соціальні мережі, у першу чергу «ВКонтакте», яка надає майже безмежні різноманітні можливості щодо подання та пошуку інформації з історії.
Науково-теоретична база досвіду
У дослідженнях Х.Є.Майхнера зазначається, що людина в процесі пасивного сприйняття запам’ятовує 10% того, що прочитала, 20% того, що почула, 30% того, що побачила, 50% побаченого та почутого. А при активному сприйнятті в пам’яті зберігається 80% того, що говорить сама, і 90% того, що виконує або створює самостійно. Отже, активні методи навчання значно поліпшують запам’ятовування матеріалу, сприяють його ідентифікації та цілеспрямованій практичній реалізації. Саме вони дозволяють зробити навчальний процес більш результативним.
Вивчення наукової та методичної літератури з проблеми дозволило мені зробити висновок про те, що технологія активного навчання – це така організація навчального процесу, при якій неможлива неучасть в пізнавальному процесі: кожен учень або має певні  завдання, про виконання яких він має публічно прозвітувати, або від його діяльності залежить якість виконання поставленої перед групою пізнавальної задачі.
Новизна досвіду полягає у використанні більш широкого набору джерел, ніж може дозволити собі вчитель під час стандартного уроку. Спілкування в соцмережі надає можливість формулювати завдання, які мають на меті дослідницьку або пошукову діяльність учнів. З точки зору організації позакласної роботи з предмету Інтернет фактично не має меж, до того ж, таким чином набагато зручніше керувати роботою з обдарованими учнями, більш того, значно збільшується кількість уваги, яку можна їм приділити.
Стисла анотація досвіду
У своїй роботі я використовую інноваційні педагогічні технології з метою реалізації творчого потенціалу та педагогічної майстерності як вчителя історії. Працюю над проблемами «Формування історичного мислення в учнів з використанням альтернативних джерел», «Предметна та виховна робота в соціальній мережі «ВКонтакте». 
Робота спрямована на виховання свідомої особистості, розвиток інтелектуального потенціалу, креативного мислення учнів за допомогою проведення нестандартних уроків, використання багатого ілюстративного матеріалу, створення умов, що допомагають формуванню в учнів спостережливості, уміння порівнювати факти, які вони досліджують, уміння виділити в них риси схожості та відмінності.
У даному досвіді досліджено питання впровадження активних навчальних технологій, які б забезпечували набуття учнями творчих умінь, розвивали їх пізнавальну активність. Використовується методика розроблення навчально-методичного комплексу з вивчення історії на засадах компетентнісного та особистісно-орієнтованого підходів. Матеріали до уроків повинні мати особистісну орієнтованість (знання не заради знань, а заради розвитку особистості); розвиваючий аспект (пріоритетом є не інформаційна насиченість, а можливість розвивати інтелект, способи творчої діяльності (учень має не отримувати знання, а здобувати їх).
 Результативність впровадження досвіду
 Робота над даною темою ефективна і результативна.  Вона розвиває інтелектуальну й духовну сфери особистості; сприяє створенню на уроці комфортного освітнього середовища; підвищує мотивацію до навчання; посилює творчу активність та ініціативність учня на уроці; виховує самостійність; дає можливість учню самореалізуватися та самоcтвердитися; убезпечує навчання від механічності.
Репрезентація досвіду: в навчальному закладі, в соціальній мережі «ВК».

Посилання на матеріал: Досвід Завірова Л.М.



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B5GbRDRZHjNoZ0FlNERoNm5YUG8/view?pref=2&pli=1
Категорія: Історія і правознавство | Додав: Zhovt2 (14.01.2016) | Автор: Завірова Марія Леонідівна E W
Переглядів: 1363 | Коментарі: 7 | Теги: соціальна мережа, предметна, виховна, мислення, Жовтневий, альтернативні джрела | Рейтинг: 1.0/263
Всього коментарів: 7
7 star_kristinka  
Молодець! Креативный учитель!

6 a_orlovsky  
И почему все крутые инновации приходят ПОСЛЕ моего выпуска со школы?! Так лень было домашку в дневник писать, ещё и втиснуть всё надо было...
А тут раз - и домашка сама к тебе записывается smile

5 Arside  
Выдача нового или дублирование уже заданного домашнего задания в социальных сетях - хорошая идея! И в целом работа в режиме онлайн с теми, кто заинтересован, мне нравится.

4 kurachansckayavalentina  
Робота над даною темою ефективна і результативна ,  підвищує мотивацію до навчання, посилює творчу активність та ініціативність учня на уроці, виховує самостійність.

3 oksanandrienko  
Досвід дуже цікавий, результативний. Із сучасними учнями поряд досягає успіху тільки сучасний учитель!!!

2 Капель  
Розвиток інтелектуального потенціалу, креативного мислення учнів - це місток у життя, життєва компетентність людини у сучасних умовах буття.

1 olgalyaschuck  
Особенность опыта в неформальном общении, и развитии критического мышления, здорово!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024