Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 02:24

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Застосування проектної методики для формування іншомовної соціокультурної компетенції в старших класах середньої школи в умовах впровадження

Застосування проектної методики для формування іншомовної соціокультурної компетенції в старших класах середньої школи в умовах впровадження нового Держстандарту

Крамарь Оксана Миколаївна, вчитель англійської мови

Запорізька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 17 Запорізької міської ради Запорізької області. 

Директор Данько Анатолій Іванович

Адреса школи: Україна, Запорізька область, м.Запоріжжя, Енгельса, 20

тел.:  (061)7698046

email: zp.school17@gmail.com

 

Провідна педагогічна ідея досвіду спрямована на  пошук нових педагогічних технологій, методів і засобів навчання, які б відповідали оновленим змісту і стандартам  з метою підвищення якості освіти в умовах впровадження Нового Державного Стандарту.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду В наш час людство стрімко розвивається та змінює свій соціальний образ. Цьому сприяє багато різноманітних умов. Передусім відбувається стрімкий розвиток науки та технології. Час потребує кординального ререгляду наукових концепцій, що розширює межі нашого пізнання. Зростання динамізму соціальних процесів та їх еволюція, вихід передових країн в якісно нову цивілізацію вимагають пояснень, філософських узагальнень і нових світоглядних  орієнтирів. Основним джерелом сучасного прогресу виступає вже не взаємодія людини і природи, а внутрішній розвиток особистості, можливість її самовдосконалення, продукування знань, здатних змінити не тільки навколишній світ, але, що набагато важливіше, оточуючих людей. Все це не може не позначитись на необхідності оволодіння однією чи кількома іноземними мовами.

В умовах глобальних змін іноземна мова отримала нове призначення. Вона стала невід’ємною часткою сучасного життя. Значно розширились можливості до її вивчення. Сучасний школяр має необмежені можливості для інформаційного обміну зі своїми однолітками з інших країн, мова яких вивчається. Це, в свою чергу, зумовило необхідність переглянути існуючі підходи до вивчення іноземних мов, їх зміст, методи, прийоми і засоби. Перед вчителем постала потреба приведення теорії і практики навчання відповідно до потреб сучасності. У зв’язку з розширенням міжкультурних контактів виникла необхідність формування соціокультурної компетенції як однієї з основних цілей навчання іноземної мови.

Поряд з цим відбуваються значні зміни в освітній галузі. Сучасна освіта більш орієнтована на особистісний розвиток майбутнього покоління. Значного поширення набули активні форми навчальної діяльності на уроці, за допомогою яких могли б розкритися резервні можливості особистості й колективу, подолалися б психологічні бар’єри, загальмованість та закомплексованість учнів. Якщо говорити про шкільний вік, то саме підлітковий є найсприятливішим для розвитку дітей, їх здібностей до творчості. В цей період активно розвивається уява, фантазія, мислення, помітно проявляється допитливість, формується вміння спостерігати, порівнювати, критично оцінювати події, вчинки людей. У процесі навчально-пізнавальної діяльності через розвиток умінь формуються здібності учнів. І педагогічна майстерність полягає в тому, щоб відчути внутрішній світ школяра, зрозуміти унікальність дитини, допомогти їй розкритися. Секрет успішного процесу навчання полягає в творчій співпраці з учнями, яка найяскравіше розкривається в проектній роботі.

Метод проектів відповідає усім вимогам сучасної освіти. Однією з переваг цього методу є те, що він спрямований на розвиток особистості учнів, дає їм можливість під час вивчення іноземної мови використовувати свій творчий потенціал, працювати самостійно згідно зі своїми інтересами, здібностями та рівнем володіння мовою. Ще однією перевагою проектної методики є той факт, що вона передбачає не лише класну, а й активну позакласну самостійну роботу.

Науково-теоретична база досвіду Засновником методу проектів ще у 20-ті роки 20 ст. став відомий американський педагог У.Х. Кілпатрік під впливом інноваційних ідей в області педагогіки Дж. Дьюї. Дослідженню ефективності та умов застосування методу проектів присвятили свої праці такі науковці як Є.С. Полат, М.Ю. Бухаркіна, О.М. Моісєєва, І.Д. Чечель, І.Л. Бім, Г.К..Селевко, І.Г.Єрмаков, О.Пєхота, А.Кікненко, І.О. Зимняя, В.В. Гузеєв, , Т.Є. Сахарова, М.А.Аріян, О.М.Борисова, Т.В.Душеїна та ін.

Значна кількість досліджень, присвячених проблемі проектної методики навчання іноземної мови (ІМ) в загальноосвітній школі, свідчать про високий розвиваючий та виховний потенціал проектів і констатують підвищення мотивації вивчення ІМ в учнів старших класів.

Проблемами соціокультурної освіти та виховання займалися Є.Н. Воробйова, Н.Б. Ішханян, В.В. Сафонова, В.Т. Топалова, Н.К. Скляренко, Г.Д.Томахін, В.С.Біблер, Ю.М. Ємельянов та інші.

Особливості психологічного розвитку підлітків та необхідність їх врахування при організації навчального процесу відображено в працях Л.С.Виготського, М.І.Жинкіна, І.О.Зимньої, М.В.Гамезо, Л.М. Семенюк, А.В.Петровського, Г.С. Абрамової, І.С Якиманської тощо.

Дослідження останніх років були присвячені вирішенню проблем застосування методу проектів у різних типах навчальних закладів (Е.Г.Арванітопуло, В.В.Тітова), формування різних видів компетенцій (Н.М.Веніг, Г.О.Михайловська), в тому числі і формування соціокультурної компетенції (Н.А. Ігнатенко, Є.П. Артамонова, Т.О. Мирза, Л.Л. Смірнова ). Але застосування проектної методики в процесі навчання іноземним мовам щодо формування соціокультурної компетенції не було предметом досліджень.

Стисла анотація досвіду На своїх уроках я впроваджую проектну методику для формування соціокультурної компетенції.  В роботі значна увага приділяється проблемі активізації пізнавального інтересу та розвитоку креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках англійської мови в страрших класах. Презентується теоритична база та досвід застосування проектної діяльності. Розкриті мета, складності, що виникають у роботі та шляхи їх подолання. 

 Результативність впровадження досвіду Включення проектної діяльності учнів у цикл уроків забезпечує підвищення швидкості засвоєння нового матеріалу та покращення якості його запам’ятовування, порівняно з традиційним уроком.

Проектна методика дозволяє додати до процесу навчання елементи диференційного підходу та сприяє формуванню в учнів вмінь самореалізовувати свої здібності, розкрити потенційні можливості.

Репрезентація досвіду Презентація досвіду на засіданнях ШМО

Посілання на матеріал http://ksushakramar.blogspot.com

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 901 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/91
Всього коментарів: 2
1 alexandra_m86  
Дуже цікавий матеріал!

2 ksushakramar  
Дякую:))

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024