Застосування інтерактивних методик для розвитку критичного мислення учнів на уроках англійської мови
Щербань Тетяна Василівна,
учитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №59
з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Чумаченко Андрій Іванович
Адреса школи: м. Запоріжжя, в. Кремлівська,10
Тел..:(061) 224-77-23
Email: school_59.zp@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює характеристики критичного мислення та технології інтерактивного навчання. Сутність їх - організована взаємодія учнів між собою та вчителів з учнями, що забезпечує включеність у роботу всіх її учасників і стимулює посилення інтенсивності взаємодії учнів один з одним та вчителем у спілкуванні.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Мета сучасної школи - навчити молодих людей самостійно здобувати знання, знаходити найоптимальніші шляхи розв’язання певної проблемної ситуації, аргументовано відстоювати власну позицію, чітко висловлювати свою думку, мати розвинені комунікативні здібності. Розвиток критичного мислення стає найактуальнішим за часів інтенсивних соціальних змін. Освіта орієнтована на майбутнє, яке не може бути наперед визначеним, а отже, першочерговим є розвиток того типу мислення, що дає змогу адекватно оцінювати нові обставини та формувати стратегію подолання проблем.
Науково-теоретична база досвіду
Науково-теоретична база досвіду ґрунтується на працях В. Сухомлинського, творчості вчителів-новаторів 70-80-х рр. (В.Шаталов, Є.Ільїн, С.Лисенкова, Ш.Амонашвілі та ін.), технології інтерактивного навчання О.І.Пометун та класифікації Я.Голанта , в якій виділено активну і пасивну моделі навчання.
Стисла анотація досвіду
У роботі подано визначення 5-ти характеристик критичного мислення та ознак людини, що мислить критично Також у роботі наводиться структура уроку в технології формування критичного мислення та приклади використання таких видів інтерактивної діяльності, як: дискусія, мозковий штурм, робота в групах, парна робота, проектна робота.
Результативність впровадження досвіду
Мною були протягом п'яти років проведені дослідження, метою яких було вивчення ефективності застосування різних видів інтерактивної діяльності у різних вікових групах, а також варіативність застосування видів роботи у групах учнів одного віку з різним рівнем навченості. Я дійшла висновку, що впровадження стратегій критичного мислення сприяє створенню ситуації успіху на моїх уроках, допомагає учням виховати в собі здатність чітко виділяти проблему, яку необхідно розв'язати, і обирати правильний шлях її розв'язання; самостійно знаходити, обробляти й аналізувати інформацію; логічно будувати свої думки, наводити переконливу аргументацію; розвиває здатність мислити мобільно і бути відкритими до сприйняття думок і критики інших. Як результат, учні оволодівають не лише певним обсягом навчального матеріалу, але й способами діяльності, що забезпечують успішність освіти.
Репрезентація досвіду
Проблема застосування інтерактивних методик для розвитку критичного мислення учнів на уроках англійської мови викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови району, області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об'єднання вчителів іноземних мов, обласних семінарах, присвячених даній темі.
Посилання на матеріали: http://metodportal.net/node/71913
|