Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 02:29

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Впровадження методу проектів на уроках англійської мови

Впровадження методу проектів на уроках англійської мови

Янчук Вікторія Олександрівна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду Полягає в формуванні і розвитку комунікативних компетенцій учнів, сформованості умінь застосовувати їх на практиці в нових реальних ситуаціях. Досягненню таких цілей сприяє проектна діяльність, під час застосування якої відбувається самостійне здобування учнями знань, формуються уміння висловлювати власні думки, підвищується особиста відповідальність за виконання роботи, розширюється досвід пізнавальної й комунікативної діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Основна мета навчання іноземних мов – формування комунікативної компетенції, що передбачає не тільки практичне володіння іноземною мовою, а й уміння працювати з інформацією. Отже, мова йде про певну організацію змісту навчання та пізнавальної діяльності учнів, яка б полегшувала і прискорювала оволодіння знаннями учнями, активізувала процес їх засвоєння, навчала школярів прийомів самостійної роботи з навчальним матеріалом та інформацією, сприяла формуванню у них інформаційної та комунікативної компетенцій. Саме метод проектів передбачає необхідність диференціації навчання, орієнтацію на особистість учня, його потреби і можливості, ґрунтується на принципах співпраці та включення учнів в активні види діяльності.

Використання методу проектів при навчанні іноземної мови дозволяє учням використовувати іноземну мову як засіб пізнання, спосіб вираження власних думок, сприйняття і осмислення думок інших людей. Це найбільш дієвий спосіб переключити увагу учнів з форми висловлювання на утримання і включитися в пізнання навколишнього світу засобами іноземної мови, розширюючи тим самим сферу дії соціокультурної компетенції. Поєднання у навчанні іноземної мови традиційних та інноваційних методів дозволяє підвищити якість навчання, забезпечує психолого-емоційну комфортність, розширює можливості у формуванні комунікативної компетентності, самоосвіти і самореалізації кожного учня. Це сприяє якісному оволодінню учнями всіма видами мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, письма, аудіювання та розвиває навички самостійної та спільної діяльності в межах навчального процесу.

Науково-теоретична база досвіду Ідея включення проектної діяльності в освітній процес була запропонована американським педагогом і філософом Джоном Дьюї більше століття тому. Вперше у вітчизняній педагогіці актуальність цієї проблеми вивчав О. Макаренко, який в результаті своєї новаторської педагогічної діяльності дійшов висновку про проектування особистості як суб'єкта педагогічної праці. Таку думку не раз висловлював В. Сухомлинський. Упровадженням методу проектів у навчальний процес  середньої школи активно займаються Г. Селевко, М. Кларін, Е. Полат, Д. Левітес, Л. Кондрашова, І. Зязюн, Л. Пироженко, О. Пометун, Г. Фрейман, О. Пехота, О. Якубовська та інші.

Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, так як пов’язаний з удосконаленням відомих ідей та методик. Надана робота вчителя висвітлює нові підходи щодо організації навчально-виховного процесу, з метою реалізації завдань мовленнєвої освіти, які орієнтовані на інтегративність змісту іншомовного спілкування, профільність, міжкультурний аспект в оволодінні мовами. У досвіді розкриваються зміст і форми впровадження проектних технологій у навчально-виховний процес. Значну увагу приділено використанню ІКТ, з метою підвищення пізнавальної активності щодо формування полікультурної компетентності учня та створення оптимальних умов для розкриття індивідуальності та виховання творчої особистості учня. Використання комп’ютерних програм та інтернет-ресурсів, створення презентацій та проектів вносять елементи новизни та оригінальності під час організації навчально-виховного процесу, змінюють традиційний підхід до навчання учнів.

Застосування методу проектів та навчального матеріалу автентичних підручників видавництва «Oxford» та «Person» спонукають учнів до дослідницько-пошукової діяльності в Інтернеті. Використання методів проектів на уроках англійської мови сприяють досягненню високих результатів у вивченні іноземної мови, мають практичну спрямованість, дають можливість удосконалити свої навички з інформатики, встановити якісні міжпредметні зв’язки.

Результативність впровадження досвіду Впровадження методу проектів на уроках англійської мови сприяє підвищенню результативності навчання, мотивації навчальної діяльності, ефективності навчально-виховного процесу, якості викладання англійської мови, зростанню зацікавленості до мови, формуванню логічного, творчого мислення, інформаційної культури учнів та їх заохоченню до творчої, дослідницької діяльності. Результатами впровадження досвіду роботи є:

  • участь учнів  профільних класів в  Програмі обміну майбутніх лідерів  «FLEX»;
  • наявність переможців шкільних, районних  олімпіад з англійської мови;
  •  результативність всеукраїнського мовознавчого конкурсу «Гринвіч» ;
  • якісні показники успішності учнів у ЗНО;
  • вступ випускників до ВНЗ м. Запоріжжя, Києва, Харкова

Репрезентація досвіду організація та проведення відкритих уроків для вчителів Комунарського району;

  • участь в роботі методичної групи з обміну передовим педагогічним досвідом в районі;
  • поширення досвіду через роботу у шкільному методичному об’єднанні вчителів та презентації на шкільному сайті «Градум-103».

Посилання на матеріал     http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1729 | Коментарі: 2 | Теги: мовленнєва компетенція, вивчення іноземних мов, Активізація пізнавальної діяльності, мотивація, технологія навчання, метод проектів | Рейтинг: 1.0/191
Всього коментарів: 2
2 17021995  
Актуальна тема на сьогодні. Зацікавив підхід вчителя до викладання англійської мови в сучасній школі.

1 jvs621  
Учитель творчески подходит к обучению школьников английскому языку. Метод проектов, внедряемый в учебный процесс, делает урок интересным для детей и результативным!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024