Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 11:17

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Впровадження елементів національного виховання на уроках англійської мови як засобу підвищення лінгвокультурологічної компетенції учнів
Впровадження елементів національного виховання на уроках англійської мови як засобу підвищення лінгвокультурологічної компетенції учнів

Забільська Анна Вікторівна
вчитель англійської мови,  спеціаліст вищої категорії

 

Запорізький ліцей № 34   Запорізької міської ради   Запорізької області
Директор:   Дацінько Євдокія Григорівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 8
Телефон: (0612) 67-04-16
Email:  zplicey34@mail.ru
Сайт: http://zplicey34.at.ua/

Провідною педагогічною ідеєю досвіду є  створення умов для вивчення рідної культури й мови, яке неможливе без вивчення іноземної мови. Усвідомлення загальнолюдських цінностей – невід`ємна частина розвитку почуття національної самобутності. Вивчаючи разом з мовою життя інших країн, учні порівнюють отриману інформацію з життям рідної країни. Завдяки такому порівнянню вони вчаться бачити успіхи своєї країни і її проблеми, поважати й цінувати традиції й звичаї свого народу. Почуття національної гідності зміцнюється, коли учні вільно можуть розповісти іноземним гостям про свою оселю, родину, країну, свій край, його історію, про цікаві географічні маршрути, про наукові досягнення, про твори мистецтва, про традиції й звичаї.
           Актуальність та перспективність досвіду зумовлена тим,     що відповідно до нових Державних стандартів освіти, нових навчальних програм використання регіонального компонента змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним. Це змінює ставлення до регіональних знань і спонукає вчителів іноземної мови до пошуків можливих шляхів інтеграції навчального процесу. Цілісний підхід і педагогічна практика припускають вивчення природи, культури, історії по лінії  "Світ - Батьківщина - рідний край", де дитина освоює світ у зворотному порядку –  для неї досвід знайомства з природою, господарською діяльністю людини, пам'ятниками історії й культури відбувається саме там, де вона живе. 
    Актуальність досвіду полягає ще   і у тому, що   знання про свою країну і малу Батьківщину використовуються у вивченні іноземної мови фрагментально або несистематично. Помічена тенденція переваги країнознавчого матеріалу іноземної мови над тематикою про Україну.
        Теоретичним обґрунтуванням досвіду слугують роботи  Ф.де Соссюра, Р. Якобсон, Р.Барта, Т.Ван Дейк, імена яких пов’язані з європейською лінгвокультурологічними дослідженнями. Помітний внесок в лінгвістичну теорію культурно-ситуативних моделей внесли Л. Вітгенштейн, Г. Гадамер, Г. Гійом, М. Хайдеггер, Н. Хомський, К. Ясперс. Біля витоків визначення світогляду народів через їхні мови стояв В. Гумбольдт. Його ідеї отримали своє продовження в працях О. О. Потебні, а також А. Мейє, Ж. Вандеріеса, Е. Бенвеніста. Що стосується історії англійської мови, то авторами, які внесли значний внесок у дослідження даної теми, є: Іванова І.П., Чахоян Л.П., Бєляєва Т.М., Заліська Л.Ф., Матвєєва Д.О., Расторгуєва Т.А., Аракін В.Д. та інші.
      Стисла анотація досвіду
         За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер,  оскільки передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик,  спрямованих на розвиток лінгвокультурологічної  компетенції учнів.  
       У сучасній методиці під впливом ряду факторів як лінгвістичних, так і соціокультурних, поняття "навчання мовам" поступово витісняється новим поняттям - "навчання мові й культурі", у тому числі культурі міжособистісного спілкування суб'єктів, що належать до різних культур, але цікавих один одному з погляду загальної ерудиції, життєвого досвіду, фонових знань та   усвідомлення загальнолюдських цінностей. Все це є  невід`ємною частиною розвитку почуття національної самобутності, бо вивчаючи разом з мовою життя інших країн, школярі порівнюють отриману інформацію з життям рідної країни.
      Отже своїм першочерговим завданням вважаю, знайомлячи із реаліями, традиціями, звичаями країни мови, що вивчається,  виховувати в учнів повагу до своєї країни та збагачувати їх знання про рідну країну. Ми живемо і вчимося на Запоріжжі, яке багате на традиції. І хочеться, щоб учні знали історію рідного краю, вулиць, що носять імена героїв, про людей, що воювали на фронтах Великої Вітчизняної війни.  Для досягнення поставлених завдань використовую різні форми навчання: уроки-екскурсії, рольові ігри, заочні подорожі по рідних місцях,  уроки-конференції, інтегровані уроки.
      Результатом роботи з  апробування, збору інформації, спостереження, узагальнення, використання краєзнавчого матеріалу на уроках  англійської мови в різних ланках навчання стало створення педагогічної системи "Гордий, що я українець». Сутність такої системи полягає в тому, що вона систематизує краєзнавчий матеріал згідно програми та вікових особливостей учнів та допомагає вчителю у роботі з національного виховання на уроках англійської мови. Особлива увага звертається на присутність краєзнавчого матеріалу про рідний край, про його самобутність. Результатом роботи за створеною системою є випускник, який з гордістю говорить: «Я українець. Я із Запоріжжя»; учень, який не тільки володіє певними знаннями, але й  готовий презентувати свою країну англійською мовою. 
      Вважаю, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно потрібно перебувати у пошуках інновацій в освіті. Щоб процес був ефективним, організовую його так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування, так і для набуття знань. Для того, щоб навчання було диференційованим, а вихованці стали активними учасниками навчального процесу, проводжу уроки, на яких вони стають рівноправними співавторами уроку. Вважаю, що краєзнавчий матеріал повинен стати обов'язковою частиною при вивченні іноземної мови.  Краєзнавство відкриває широкі можливості для самостійної діяльності учнів, для пошуку, дослідження й навіть невеликого відкриття. Це викликає у школярів глибокий інтерес до історії краю, країни, прагнення до знань.

     Результативність впровадження досвіду
   Досвід може бути визнаний перспективним, оскільки досягнуті  достатньо високі результати навчання та розвитку учнів:
   1. За останні роки зросла зацікавленість предметом учнів закладу:
   - учні ліцею приймають активну участь у позакласних заходах з англійської мови (тижні англійської мови,  інтегрований захід «Віртуальний альманах у музичній вітальні»,  учнівські конференції).
   2.  Протягом  останніх  років ліцеїсти  займають призові місця у ІІ етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови, конкурсу науково-дослідницьких робіт МАН та є призерами різноманітних конкурсів з англійської мови. 
   3. Результатом моєї педагогічної діяльності за період 2012-2015  років є 100% успішність і зростаючий відсоток  якості знань учнів з англійської мови.
  4. У 2015-2016 н.р. посіла ІІ місце у районному етапі професійного конкурсу «Учитель року» у номінації «Англійська мова».
  
    Репрезентація досвіду
    Окремі розділи роботи обговорені на засіданні методичного об’єднання вчителів англійської мови Запорізького ліцею №34; про ефективність використання інтерактивних форм навчання на уроках  англійської мови доповідалося на засіданнях педагогічної ради закладу, присвяченої темі «Впровадження та реалізація інновацій шляхом поглиблення педагогічної та психологічної компетентності кожного учасника навчально-виховного  процесу» (січень, 2013), доповідалося також на науково-практичному семінарі «Розвиток мотивації учнів до навчання, їх якісної успішності як засіб підвищення результативності навчально-виховного процесу в школі» (квітень, 2014),  під час проведення методичної декади проводився відкритий урок у 5-му класі з теми «Моє рідне місто» (лютий, 2013). 
    
Посилання на матеріали http://www.annazabilska.blogspot.com/

Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (24.01.2016)
Переглядів: 1098 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/125
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024