Використання технології розвитку критичного мислення на уроках англійської мови для формування комунікативної компетенції
Степанова Лариса Василівна, вчитель англійської мови, спеціаліст I категорії
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65
69068, м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 26.
Тел.:(061)278-35-91.
E-mail: school65@ukr.net.
Адреса сайту: http://school65.zp.ua
Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна
Провідна педагогічна ідея досвіду
Стандарт основної загальної освіти з іноземної мови ставить за мету досягнення якісно нових цілей у вивченні іноземної мови, а саме: розвиток іншомовної комунікативної компетенції. Реалізація компетентнісного підходу у вивченні іноземної мови здійснюється за допомогою використання інноваційних технологій та активних методів, одним із яких є саме формування навичок критичного мислення. Використовуючи технологію «Критичне мислення» на уроках англійської мови, учитель розвиває, в першу чергу, особистість учня, стимулює його інтереси, розвиває в нього бажання практично використовувати іноземну мову, а також вчитися, що робить реальним досягнення успіху у вивченні предмета.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність даного досвіду полягає в тому, що в сучасному світі з'являється необхідність в зміні моделі освіти, а саме: в переході від знань в центричній моделі, що орієнтована на передачу формальних знань, до компетентнісної, яка направлена на формування практичних вмінь, використання знань в професійній та повсякденній діяльності. Діяльність при такому підході набуває дослідницький і практично-орієнтований характер, а випускник стає не просто учнем «знаючим», а учнем «умілим». Це стає можливим за використання технології «Критичне мислення».
Науково-теоретична база досвіду
Дослідження деяких аспектів формування критичного мислення здійснюється з позиції науковців Німеччини (М.Вайнстейн, М.Ліпман, А.Тягло, А.Фішер, Г.Кемп).Окремі аспекти критичного мислення в учнів висвітлювалися у роботах С.І.Весклера, Л.А.Рибак, А.І.Липкіної та інших.
Стисла анотація досвіду
Інноваційна сутність пропонованої моделі полягає в тому, що використання цієї технології на уроках англійської мови сприяє ефективності сприйняття інформації, підвищенню інтересу до вивченого матеріалу та процесу навчання, розвитку умінь критично мислити, працювати в співдружності з іншими.
У роботі представлена технологія критичного мислення на основі застосування читання і письма як одних з найефективніших видів мовленнєвої діяльності.
Технологія розвитку критичного мислення спрямована на розвиток навичок роботи з інформацією (текстом), уміння не тільки вдумливо читати, але й аналізувати, застосовувати дану інформацію, пов’язуючи нові знання з попередніми уявленнями.
Результативність впровадження досвіду
Участь у шкільних та районних олімпіадах з англійської мови, у заочних Всеукраїнських конкурсах «Грінвіч», «Олімпус», «Шкільні Дні», «Puzzle», участь у міжнародному проекті «Програма обміну майбутніх лідерів (FLEX)», у Міжнародній олімпіаді з основ наук, у міському конкурсі на кращий відгук про прочитану книгу, участь в Інтернет-олімпіаді.
Репрезентація досвіду.
Рівень репрезентації – навчальний заклад.
Форма репрезентації – виступ на засіданні ШМО вчителів іноземної мови, проведення відкритих уроків, публікація в Інтернет виданнях (http://infourok.ru/user/stepanova-larisa-vasilevna).
Посилання на досвід. https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNZC1tbVF3dHpVMDA/view?usp=sharing
Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B2Rn__Y5-eJNZC1tbVF3dHpVMDA/view?usp=sharing |