Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 10:02

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Використання ігрових моментів на уроці з учнями початкових класів як створення ситуації успіху

Використання ігрових моментів на уроці з учнями початкових класів як створення ситуації успіху

Саакян Світлана Володимирівна, вчитель англійської мови ЗЗШ №65, спеціаліст ІІ категорії

 

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65

69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26.

Тел.:(061)278-35-91.

E-mail: school65@ukr.net.

Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом існування людства. Для маленької дитини гра – це основний вид діяльності, це засіб пізнання навколишнього світу. Перед учителями англійської мови життя ставить нові вимоги, завдання, проблеми. Досвід педагогічної праці автора доводить, що якість уроків неможлива без урізноманітнення форм та методів. Кожен вчитель іноземної мови розуміє, як важливо постійно підтримувати цікавість до свого предмету. Ігрова діяльність на уроці, безумовно, зацікавить дітей, надасть уроку більше емоційності, вмотивованості. Рухливі ігри знімають фізичну втому та емоційну напругу.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду        

    Актуальність досвіду  викликана тим, що головна мета вивчення англійської мови є навчання комунікації, тобто володіння мовою в реальному житті. Одним з ефективних засобів навчання є навчання за допомогою гри. Ігри – це безмежне поле для розвитку уяви і учня, і вчителя. Основна мета застосування ігор на уроках іноземної мови є не тільки «розважання»  учня, а  забезпечення розуміння нового матеріалу та правильне використання його в майбутньому. Гра робить процес навчання приємним і цікавим, приваблює до співпраці навіть найбільш замкнених та відстаючих учнів. На думку автора всі можливості ігри при навчанні іноземним мовам ще не вивчені. Отже, використання ігр сприяє:

  • Засвоєнню нового матеріалу
  • Розвитку всіх навичок школярів
  • Підвищує пізнавальну активність.

Науково-теоретична база досвіду

     К.Д. Ушинський з приводу гри писав: «У дидактичній грі формуються всі сторони душі людської, її розум, її серце і її воля, і якщо говорять, що ігри прорікають майбутню долю дитини, то це правдиво в подвійному розумінні: не тільки у грі виявляються здібності дитини і відносна сила її душі, але й сама гра має великий вплив на розвиток дитячих здібностей і нахилів, а одночасно і на її майбутню долю»

Дослідник О. Паршикова на основі даних психологів і психолінгвістів вказує, що засвоєння граматики іноземної мови молодших школярів 1-2 класів знаходиться на дограматичній стадії засвоєння іноземної мови, а учнів 3-4 класів – на граматичній стадії. Учні, що знаходяться на дограматичній стадії, ще не спроможні усвідомити граматичні закономірності іноземної мови, у  них навіть немає досвіду вивчення граматики рідної мови.

Аналіз методичної літератури дозволяє зробити висновок про те, що для навчання іншомовного спілкування вчені-методисти пропонують використовувати різні види ігрової діяльності: навчальні ігри (Н.П.Анікєєва, А.Г. Завялова); рольові ігри (О.А.Колесникова, Т.І.Олійник); ділові або імітаційно-ділові ігри (Н.Н.Круглова, О.Б.Тарнопольський, В.М.Філатов); драматизації, дискусії, інсценування (А.Й.Гордєєва, М.В.Данилова); проекти, методика проведення яких дуже близька до проведення ділових ігор (У.Г. Арванітопуло, В.В.Титова, О.Б.Тарнопольський).

Науковці переконливо доводять, що навчальні або дидактичні ігри переважно використовуються для навчання іноземної мови молодших школярів, оскільки ігрова діяльність є провідною для вказаної вікової категорії. Учасники гри можуть працювати індивідуально, в парах, малих групах, командах, тощо. Головним завданням організатора гри (вчителя) є пояснити правила і слідкувати, щоб учасники їх не порушували. Ігри, що проводяться вчителем на уроках англійської мови, можуть стати ефективним способом мотивації до здійснення іншомовної мовленнєвої діяльності у процесі вирішення завдання самої гри.

Стисла анотація досвіду

Більшість учнів автора -  це учні початкової школи. Загальновідомо, що головним видом діяльності при сприйнятті нової інформації в цьому віці є ігрова діяльність.  Гра відповідає природі дитини. Учні із задоволенням грають і в лексичні, і в граматичні ігри, і в ігри для розвитку фонетичних навичок.

Закріплення використання граматичних структур потребує від учнів багато раз їх повторити. Це одноманітно. Витрачені сили на приносять задоволення. Ігри допоможуть зробити нудну роботу більш цікавою. За граматичними іграми йдуть лексичні ігри, які логічно продовжують «будувати» фундамент мови. Фонетичні ігри використовуються для корекції вимови на етапі формування мовних навичок та вмінь. Ігри використовуються і в індивідуальній, і в парній, і в груповій роботі.

Результативність впровадження досвіду 

Підвищується зацікавленість в вивченні англійської мови. Учні не бояться невдач. В грі знаходять засіб для використання своїх знань і слабкі, і сильні учні.

 Учні автора кожного року є учасниками інтерактивних змагань «Грінвіч», «Шкільні дні», «Puzzle» та шкільних олімпіад.

Репрезентація досвіду – Педагогічна рада ЗЗШ № 65, Розміщення матеріалу на сайті ЗЗШ №65 «Методична скарбничка», предметний блог.

Форма репрезентації – виступ на засіданні ШМО вчителів іноземної мови, проведення відкритих уроків, публікація в Інтернет виданнях

Посилання на матеріал  - http://infourok.ru/opis-pedagogichnogo-dosvidu-roboti-vchitelya-saakyan-svitlani-volodimirivni-669142.html



Джерело: http://infourok.ru/opis-pedagogichnogo-dosvidu-roboti-vchitelya-saakyan-svitlani-volodimirivni-669142.html
Категорія: Іноземні мови | Додав: tetyana013 (22.01.2016)
Переглядів: 1145 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 5
5 yfkbhf777  
Дітям дуже подобається вивчати іноземні мови, бо це цікаво для них. А коли навчальний процес проходить ще й з використанням ігор, таких рідних і необхідних дітям у цьому віці, це продуктивно вдвічі. Бажаю успіху Вам, Світлано Володимирівно! Адже Ваша тема Вам близька і в повній мірі розкриває ваш потенціал, як вчителя.

4 galya-babich13  
Бажаю успіхів!

3 meetingwithlarissa  
Світлано Володимирівно! Бажаю Вам подальшого успіху у самовдосконаленні у вашій праці!

2 timemeeting  
Світлана Володимирівна! Ваш досвід є актуальним у викладанні англійської мови.

1 kotiy_natasha  
Уважаемая, Светлана Владимировна! Ваши исследования по данной теме очень увлекательны и полезны! Ждём от Вас новых интересных разработок!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024