Використання і поєднання прийомів ІКТ і прийомів драматизації на уроках англійської мови в умовах реалізації державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі
Бойцева Вікторія Вікторівна, вчитель англійської мови, спеціаліст другої категорії
Запорізький ліцей «Логос» Запорізької міської ради
Директор: Рівкін Анатолій Давидович
Адреса: 69035 Запоріжжя, вул. Рекордна, 27-А
Телефон: 233-33-19, 34-01-62
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Створення драматичного, анімаційного сюжету, його практичне відтворення в анімаційному фільмі допомагає досягти наших подвійних цілей: дітям цікаво створювати мультик, вчитель “отримує” використання лексико-граматичних явищ, що вивчаються!
Самостійне використання учнями лексико-граматичних явищ, комп’ютерна «обробка» зафільмованого драматичного сюжету передбачає інший вибір методів і засобів навчання, ставить завдання здійснювати зворотній зв'язок, що до рівня засвоєння навчального матеріалу, дає якісні зміни використання часу і планування уроків, можливості дистанційного навчання тощо.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
актуальність педагогічного досвіду полягає в тому, що поєднання прийомів драматизації та ІКТ на уроках англійської мови (чи будь-якої іншої мови і літератури) та в позаурочний час навчання, дозволяє переглянути підходи до освітніх цілей, цілеспрямовано оновити засоби навчання і кардинально змінити підходи до оцінювання результатів навчання. В свою чергу, це створює умови для формування не тільки глибоких знань і вмінь учнів, але і здатності самостійно приймати рішення, формулювати власні цілі, вибирати ефективні шляхи й досягнення поставлених цілей, саме в умовах реалізації державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі.
Науково-теоретична база досвіду:
підхід вчителя до використання і поєднання прийомів ІКТ і прийомів драматизації на уроках ґрунтується на нагальній необхідності йти в ногу з сучасними технологіями в освіті, відповідаючи передовим методичним вимогам процесу навчання та умовам реалізації державних освітніх стандартів, а також на необхідності модернізації навчального процесу.
Стисла анотація досвіду:
- Вид досвіду за характером новизни: модифікаційний і комбінаторний (нове поєднання відомих методик). Оригінальне цілеспрямоване використання та раціоналізація відомих педагогічних ідей, технологій, форм і методів викладання мови дозволяє ефективніше їх використовувати, особливо це стосується «фіксації» усного мовлення в драматичному сюжеті, що є ключовою компетенцією для навчання мови: комунікативною.
- Мета досвіду: формування у учнів навичок до самостійної роботи, розвитку пізнавального інтересу до навчальної діяльності, самостійному використанню учнями знань у процесі створення анімаційного фільму, здатність самим встановлювати рівень засвоєння знань, бачити прогалини в знаннях, а також одержувати відчуття успіху.
- Впровадження досвіду, що буде представлене на Виставці, це розробка уроків та позаурочних заходів, де доцільно використати створення драматичного, анімаційного сюжету, його практичне відтворення в анімаційному або навчальному фільмі і в подальшому самостійне використання учнями вивченого матеріалу, комп’ютерна «обробка» самостійно зафільмованого анімаційного або драматичного сюжету, тобто «фіксації» усного мовлення, що є ключовою компетенцією для навчання мови: комунікативною.
Результативність впровадження досвіду:
підвищення мотиваційної складової навчального процесу завдяки використанню представленого досвіду виявлене під час психологічного тестування учнів; процес впровадження триває, оскільки автор зараз працює з учнями третього класу, і навчання самостійному використанню лише розпочинається.
Репрезентація досвіду:
рівень репрезентації – навчальний заклад, форми репрезентації- семінари, публікації в інтернет виданнях та інші.
Джерело: http://www.zllogos.zp.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=990:vikoristannya-i-poednannya-prijomiv-ikt-i-prij |